Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt den är rätt snabb för att vara en smartphone. Senaste programvaran gjorde ju underverk för snabbheten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Premis
P1i är en kanonlur. De enda problemen med den är att den är rätt slö i menyerna (definitionsfråga förstås) men det blir rätt ok efter att man har laddat in varje program. Kameran är rätt kass också tycker jag, svår att trycka av och hålla still på en gång. Kameran är väldigt känslig för rörelser, rörliga objekt kan man glömma. Fungerar hjälpligt som festkamera i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oMgi
Har den stöd för SSL? Vill kunna hämta hem mail via gmail nämligen:
http://www.google.com/intl/en_us/mobile/mail/index.html

Får in mailen både via gmails lilla klient och genom POP3.
Funkar skitbra!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite kasst att man inte kan starta telefonen i flygläge om man inte har något SIM-kort i. Det fungerade ju bra på min gamla Motorola A925.

Förstår inte varför, inga SIM-funktioner används ju andå i flygläge.

Permalänk
Medlem

Finns det någon Firstclass version som man kan köra på P1'an?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag har en P1a med Putty installerat.
Jag vill bland annat kunna hålla koll på hur mcyket load det är på en server och då använder jag kommandot "top".
Problemet är att den relevanta inormationen hamnar precis utanför skärmen(PCU load och mem usage columnerna och alla load avarage värden

Finns det något sätt att fixa detta?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Finns det ingen annan webbläsaren än Opera förinstallerat? Gillar inte riktigt hur den visar sidorna nämnligen.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat bättre teman/ikoner än de som följer med? Funkar det att köra vanliga icon-packs sålänge de är i .png?
Nån som har förslag på schyssta kombinationer?

Visa signatur

Var nöjd med allt som livet ger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuxman
Någon som hittat bättre teman/ikoner än de som följer med? Funkar det att köra vanliga icon-packs sålänge de är i .png?

Finns massor av teman på olika siter.
Kolla t.ex. http://www.zedge.net/ och http://www.deviantart.com/
sen är det bara att googla..

Permalänk
Medlem

hur ni gubbs ,, funderar på en p1i hur e batteri tiden ? o hur stort minnes kort klarar den ?=) är ni annars nöjda med den ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe84
hur ni gubbs ,, funderar på en p1i hur e batteri tiden ? o hur stort minnes kort klarar den ?=) är ni annars nöjda med den ?

Med måttligt användande så räcker batteriet i 5 dagar kanske 6 ibland för min del. Det största minneskortet som du kan köpa i dagsläget är 8 Gb har jag för mig så det är inga större problem.
Personligen ger jag mobilen 4/5 just p.g.a. storleken men annars är jag jättenöjd

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

okej , o det här med o lägga in filmer osv ? vilket format vill den ha , följer med nån konverterare ?

Permalänk
Medlem

1. Skaffa Core Player: http://coreplayer.com/content/view/35/29/

2. Ladda ner HandBrake 0.9.2: OSX/Linux/win http://handbrake.fr/?article=download

3. Rippa dina DVD filmer till mp4 h264 med lämpliga inställningar så är du i hamn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Batteritiden är riktigt bra måste jag säga. Som någon skrev tidigare räcker den 5 dagar om man använder den måttligt.
Jag var nöjd men insåg sen att jag inte utnyttjade alla funktioner och skaffade en mycket smidigare och billigare mobil (Nokia 5310).
Men P1i var en riktigt trevlig bekantskap.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Batteritiden är ok, den räcker några dagar och den klarar 8gb minneskortet ifrån sandisk. Vilket är det största m2 kortet idag

Permalänk
Medlem

låter jue bra att den klarar nåra dagar iaf ,stämmér det att p1i o w960 är i princip samma lur ? innanför skalet ...

Permalänk
Medlem

Ja det stämmer i princip bara designen och internminnet som skiljer samt att w960i har en nyare mediaspelare.

Permalänk

Är det bara för mig det tar väldigt lång tid att bygga musikbiblioteket för? Har runt 500 låtar på den och det kan ta upp till 3-4 minuter att bygga biblioteket.
Finns det någon funktion som bara lägger till låtar som är nya på minneskortet, som det är nu är det ganska drygt att lägga till ett par enstaka låtar.

Citat:

låter jue bra att den klarar nåra dagar iaf ,stämmér det att p1i o w960 är i princip samma lur ? innanför skalet ...

w960 saknar dock uttag för minneskort; vilket är lite synd. Men så har den ju 8 gb inbyggt minne istället så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuxman

Med programmet themes creator kan du göra egna teman.
http://developer.sonyericsson.com/site/global/docstools/multi...

Permalänk
Medlem

Jag behöver ett program där man kan extracta MBM filer och därigenom ändra menyikonerna på min P1i. Är det någon som vet vart man kan hitta det? Google var inte mycket till hjälp.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

jag tycker nog att det dök upp en del användbara länkar när jag sökte på
uiq3 mbm files

http://www.google.se/search?hl=sv&q=uiq3+mbm+files&meta=

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Någon som känner till om det finns program som kan hålla koll på datatrafiken. Vore smidigt att kunna se hur mycket man förbrukar när man kör över 3G.

Permalänk
Medlem

Hejsan, har läst igenom tråden lite snabbt, och blev sugen på att köpa en p1a. passar ju bra eftersom displayen på min w800 har gått sönder.

är 3700kr på siba, utan abbonemang ett bra pris?

vilka funktioner förlorar jag på att köra med ett vanligt comviq kontantkort?

tängte ha telefonen till att köra med wlan, kanske slänga in nått roligt spel, program osv.

eller är telefonen värdelös utan 3g eller vad man nu ska ha:) har kört med comviq kontant så länge nu så jag är inte så sugen på att byta, eftersom jag ringer gratis till i stortsätt hela telefonlistan.

går det ens att surfa med vanliga nätet?

tacksam för svar / mvh fredrik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns för 3100 kr på katshing!

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Såg en till sak nu.

beställer man en p1i ifrån katshing, så följer inte gps paketet med. såg att den fanns en handsfree med inbyggd gps mottagare.

vad är bäst att använda isåfall? gps "pucken" som följer med i vissa p1i paket, eller köpa handsfreen med gps?

skulle ju ochså vara kul om man kunde använda träningsprogramet till båda delarna.

köper man handsfreen så tas ju strömmen ifrån telefonen, och det medför väll ochså att man inte kan ladda telefonen när man kör. alltså bör väll en puck vara det bästa?

edit: såg att dom har slutat levererat p1i med gps paketet. därför priserna sjunkit så mkt nu. vad kostar pucken att köpa lös? har inte hittat den nånstans. eller det kanske är nån som vet om nån affär som har p1i med gps paketet kvar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

saigon, har du bråttom att köpa mobil? Annars så ska den nya G900 komma om ungefär 1 månad. Den har liknande funktionalitet som P1i, dvs. touchscreen, WLAN m.m. Jag funderade själv på att köpa en P1i, men när jag såg G900 så bestämde jag mig för att vänta på den istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
saigon, har du bråttom att köpa mobil? Annars så ska den nya G900 komma om ungefär 1 månad. Den har liknande funktionalitet som P1i, dvs. touchscreen, WLAN m.m. Jag funderade själv på att köpa en P1i, men när jag såg G900 så bestämde jag mig för att vänta på den istället.

Det har du iofs rätt i. gick in o jämförde telefonerna på hemsidan, var lite små skillnader, lika stor skärm, bättre kamera, lite mer funktioner.

frågan är då var den kommer att kosta. runt 5000kr lär den väll hamna på?

edit: såg att lägsta pris låg på 3500kr? för en bättre telefon än p1i, det var inte illa?

Visa signatur
Permalänk

En fråga, ni som har P1i, kan ni spela upp musik från er högtalare på maxvolym utan att ljudet knastrar?

Mitt ljud knastrar som fan ialla fall och är påväg att skicka in den.

Permalänk
Medlem

Nja, ljudet är inte så bra på högsta volym för mig heller men det om man sänker 2 snäpp så är det helt okej.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk

Någon annan som kan bekräfta detta? för ringsignalen låter riktigt illa när folk ringer mig, även när jag har högtalartelefon på