Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Avstängd

Känns som om du kastar sten i fel glashus, mej veterligen hade inte DB något med JME att göra för 1 år sedan.. Så att sluta handla av DB för att JME strulat till det känns som om du sparkar bollen i fel mål.
Men men..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Men dom har ju åtagit sig problemet och då bör ju service vara av yppersta kvalitet...har du tur så får du en fri frakt som plåster på såren =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Känns som om du kastar sten i fel glashus, mej veterligen hade inte DB något med JME att göra för 1 år sedan.. Så att sluta handla av DB för att JME strulat till det känns som om du sparkar bollen i fel mål.
Men men..

Läs om, läs rätt. Jag köpte högtalarna för 1 år sedan och skickade de på service i mitten av juli! Det har varit datorbutikens nummer jag ringt när jag behövt service!

Permalänk

mlw - Vi kommer att ha någon form av parametrisk sökning i listningarna likt den JME Data har på sin sida, men detta kommer först till vår/sommar när vår nya gemensamma plattform för web kommer på plats.

ilg@dd - de kan vi skicka som brev för 9:- i frakt, och postförskott väljer du bort genom att betala med kort..

mirzaaa_ - "Off topic", men OK - detta har lite allmänintresse och berör vår sammanslagning. Du har kommit i kläm i samband med att JMEs centrallager-funktion slogs samman med datorbutiken.com's. I dagsläget hanteras alla returer i ett och samma flöde på Shoppingsajternas huvudkontor i Staffanstorp, och alla returer bokförs avseende ankomstdatum och köplats i ett och samma system. Det du råkat ut för händer inte igen. Detta hjälper inte dig nu, men det gör ett mail till mig. Referera till ditt inlägg ovan, så löser du och jag detta på sätt du blir nöjd med.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

ilg@dd - de kan vi skicka som brev för 9:- i frakt, och postförskott väljer du bort genom att betala med kort..

Nja, nu beställde jag en 90x90-fläkt när jag ändå var igång, så jag får en fraktkostnad på 79:- enligt orderbekräftelsen.
Betala med kort går inte när det är tji dineros på kontot vid beställingstillfället, eller jag provade iaf inte.
Men till saken, nog borde det framgå i beskrivningen av produkten att diskarna sitter på tvärsan? I övrigt är jag tämligen nöjd med chassit, även om det var lite större än beräknat.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

ok.. det kanske har skrivits redan men jag har kollat igenom många sidor men inte hittat vad jag funderar på.. så här kör vi..

Jag kan inte hitta information om fraktkostnader på er hemsida.. det enda jag hittar är :
"Fraktkostnad tillkommer samtliga beställningar, enligt det beräkningssätt som gäller för valt leveranssätt" och i kundvagnen "Eventuell fraktkostnad tillkommer, från 99:- "

så hur ser era fraktkostnader ut? tar ni ut frakt för varje vara? finns det ett tak för max fraktkostnad?
skulle vara tacksam för svar då jag är på väg att beställa många delar och då blir frakten viktig..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk

Skepparkrantz - Exakt vad du får betala i frakt framgår i kundvagnen, så du kan med fördel lägga dina "många delar" där och kolla. Frakten är baserad på vikt och antal kollin.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Ursäkta om förslaget redan framkastats, men som kund som ivrigt inväntar en ~28kkr-burk som ska monteras i datorbutikens monteringshall, skulle jag vilja föreslå en funktion där man kan se vilken plats i monteringskön man innehar. Om inte annat antar jag att det skulle bespara kundtjänst en del "när kommer min dator?"-mail

För övrigt är jag mycket nöjd med datorbutikens service, webbsida och prisbild.

Oh, en fråga till: i monteringshallen... är det typ, dammfri miljö á la Intels processormonteringslokaler, där montörerna går omkring i stora, vita rymddräkter, eller är det mer, typ, arbetsbänk med ESD-prylar och armband?

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3 USB 3.0 Titanium | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | MSI GeForce GTX 680 2048MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | System: SSD 120GB Intel 520 // Lagring: 2TB Western Digital Caviar Green | BENQ GL2750HM 27" Wide TFT LED Black ]

Permalänk

trendkiller - Ditt förslag är noterat, och som svar på din fråga är det snarare det sistnämnda med tillägg för ESD-säkra monteringsbord. Kan jag fresta med en fraktfri leverans till kommande ordertillfälle? Maila mig!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

En sak som jag tycker borde åtgärdas är bristande produktbeskrivningar. Exempelvis de två bärbara datorer ni skyltar med omväxlande på startsidan.

Asus: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASF3U-AP...
Acer: https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ACTM6291

Just datorer som skyltas extra borde väl ha en vettig beskrivning av vad som ingår? Processorhastighet och minne framgår ju av titeln men mycket saknas. Jag tycker det ger ett ganska oseriöst intryck.

Permalänk

Hejsan db.

En sak som irriterar mig. Jag beställer nånting, dock finns en av varorna inte i lager för tillfället. Under den/dom dagar tills denna vara åter är i lager för leverans från er så kan priserna på de andra delarna ändras ganska kraftigt, ändock betalar man det priset som angavs vid beställningstillfället. Vid min senaste beställning så hade priserna på ramminnen gått ned avsevärt medans jag väntade på andra delar, en ändring av ordern då jag först tar bort varan, för att beställa samma vara direkt efter gjorde att jag tjänade hundralappar.
Ännu värre blir detta då man beställer delar till ett helt datorsystem.

Förslag, ge kunderna det lägsta priset som noterats under den tid som beställningen legat och väntat på lagerleveranser till er, alternativt åtminstone det priset, om det är lägre, som är vid det ögonblick som ordern skickas till packning. Som det är nu känner jag mig lurad om jag inte ständigt loggar in och uppdaterar mig för det lägsta priset, och detta blir i längden tröttsamt, minst sagt.
Jag har aldrig hört om någon som gjort detta tidigare, ni skulle kanske bli först med att införa detta och på så vis visa riktigt stor goodwill till era kunder.

Visa signatur

well well, what to say?

Permalänk

Brännarn - Jag vill nog påstå att detta förfaringssätt är standard för alla webshoppar - priset vid beställningstillfället gäller. Vår webshop är unik på sätt att du på egen hand kan ändra din order, avbeställa enskilda artiklar och lägga till motsvarande igen, men du påverkar då också leveranstiden och hamnar sist i leveranskön.

Det finns någon shop där man kan välja "pris vid leveranstillfället", men då man inte vet vilket detta pris är (blir) tror jag få eller ingen väljer detta. Att erbjuda kund den lägsta prispunkten mellan beställning och leverans är inte realistiskt då dagspriser på komponenter varierar kraftigt, då hade man fått höja priserna där så sker också. Att ensidigt sänka priserna på sådant som blir billligare, utan hänsyn till sådant som under tiden blir dyrare skulle jag nog få svårt att få gehör för på högre ort

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

såsom du säger, man tappar sin köplats på varor om man tar bort den, men med såpass kort leveranstid så spelar det för kunden ingen roll ändå. det jag påpekar är att något man kan göra manuellt borde erbjudas delvis automatiskt. åtminstone det lägre priset vid packningstillfället.

men som du säger, ni tjänar grova pengar på detta förfaringssätt som tyvärr är standard i branschen.

så jag får fortsätta att känna mig lurad varje gång jag beställer varor som inte finns i lager, sad but true.

Visa signatur

well well, what to say?

Permalänk

Lär er att packa era varor så att förpackningarna inte är skadade när de kommer fram och lova inte "extragodis" för att sedan skicka fyra (4) usliga karameller.

Billigt DB. Jag lär inte beställa från er igen eller fortsätta rekommendera er på forumet.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Jag fick en hel låda karameller helt gratis en gång i tiden. Hur är det man säger: det var bättre förr?

Ang. inslagning vet jag inte hur det ser ut i dbs lådor idag, men generellt tycker jag det slarvas en hel del. Alla butiker kan nog skärpa till sig på den fronten... Det är ju inte så stor nytta med en stor brun kartong fylld med papper om innehållet ändå ligger i ena hörnet, till exempel.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk

Barnstormer - Har vi missat är det bara att korrigera, maila mig så får du godis så det räcker ett tag.. Berätta gärna hur du upplevde emballaget, finns utrymme för förbättringar så lita på att jag tar detta till mig.

Styletag - Jag anser vi packar bra med korrekt emballage, men det är klart - ett och annat extra stickprov kan man unna sig för att vara säker. Papper är ett exempel du inte hämtat från oss iaf, vi packar med Fill-Air, luftbubblor i olika varianter, och rullar in känsliga komponenter i gott om bubbel.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brännarn
såsom du säger, man tappar sin köplats på varor om man tar bort den, men med såpass kort leveranstid så spelar det för kunden ingen roll ändå. det jag påpekar är att något man kan göra manuellt borde erbjudas delvis automatiskt. åtminstone det lägre priset vid packningstillfället.

men som du säger, ni tjänar grova pengar på detta förfaringssätt som tyvärr är standard i branschen.

så jag får fortsätta att känna mig lurad varje gång jag beställer varor som inte finns i lager, sad but true.

Jag tycker det faktiskt inte är något att lipa över.
Du ingår ett avtal med butiken när du beställer och där fastställs priset och du är medveten om att det är en längre leveranstid.
Sen vet man ju inte exakt vad de betalar varje gång för delarna, du ser det på hemsidan bara som en enda inkommande ström men de har väl många leverantörer som kan kanska göra att de första de får in när du beställt en som inte är i lager är dyrare men senare leveranser (dagarna efter?) är billigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styletag
Jag fick en hel låda karameller helt gratis en gång i tiden. Hur är det man säger: det var bättre förr?

Ang. inslagning vet jag inte hur det ser ut i dbs lådor idag, men generellt tycker jag det slarvas en hel del. Alla butiker kan nog skärpa till sig på den fronten... Det är ju inte så stor nytta med en stor brun kartong fylld med papper om innehållet ändå ligger i ena hörnet, till exempel.

Det låter som dustin home. Jag är också lite missnöjd med deras inpackning.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Kort sagt - har du något förslag som hjälper oss bli ännu ett snäpp bättre - tveka inte att säga vad du tycker! Bra idéer kommer givetvis att belönas!

På förhand STORT TACK för era synpunkter!

"db-mannen" [/B][/QUOTE]

Hej man kanske får lägga in en synpunkt här också.

Min tips är att inte säga att något är monterat innan det verkligen är det..

Jag har en betald dator som är färdigmonterad i torsdags som har fastnat hos er.
Den har även varit på väg utan kollinr.

Montering och provkörning skulle enligt er ta mellan 4-8 timmar i anspråk om den då är monterad var befinner den sig.

Svara gärna inte undvikande eller som exempelvis Martin tror jag han hette på kundtjänst som gav mig en bra förklaring som lät så här:

Din dator måste ha förväxlats med någon annan eftersom den inte är monterad...

Tror jag på hur mycket jag vill.
Jag vet bestämt vad jag fått för tidigare besked och inte.

Hur sjutton förväxlar man order med specifikationer och hur kan man säga att något är klart. Ser man inte skillnad på chassie eller är det möjligen en av alla dåliga ursäkter jag fått..

Ni måste ta kunder på allvar och skärpa er för tusan.

Det verkar som att ordningen kan förbättras avsevärt..

Tycker inte ni det också. Jag håller mig till fakta..

Rosorna kanske kommer någon dag när man ser förändring...

Permalänk

dallas65 - Att ditt specifika ärende dragit ut på tiden diskuteras i annan tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=770...

Som förslag noterar jag bättre och tydligare information kring var specifikt en montering befinner sig i processen. Jag skall ta en diskussion internt om hur vi bäst förbättrar informationen så den redan på hemsidan ger dig det du vill veta, exempelvis "under montering", "avvaktar kollinummer". Tack!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Mycket bra!!! Heder och tack för ett sådant svar det är sådant man får rosor för:)

Permalänk
Medlem

när man ringer supporten så tycker jag det är synd att det är sån lång väntetid :/
vill ge förslag på att om man tex har i bonuspoäng 74 och det krävs 75 poäng för att få med den där webcamen så borde man kunna lägga en nån krona imellan så man får den där sista poängen

Visa signatur

Fejdan is tha shitz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Barnstormer - Har vi missat är det bara att korrigera, maila mig så får du godis så det räcker ett tag.. Berätta gärna hur du upplevde emballaget, finns utrymme för förbättringar så lita på att jag tar detta till mig.

Efter trist bemötande från er kundservice har jag bestämt mig för att bara sluta beställa från er ett bra tag. Hade jag inte varit så lat och så ivrig att komma igång med mina datorbyggen så hade jag utnyttjat min ångerrätt och beställt om varorna från dustin.

All heder för ett bra bemötande här, men det uppväger inte den obefintliga känslan för kundservice inom företaget i stort.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk

Vad är det för godis alla svamlar om...jag fick inge godis! är det godis i godisform eller är det en t-tröja typ i got ****** by db

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OldKluBBaN
Vad är det för godis alla svamlar om...jag fick inge godis! är det godis i godisform eller är det en t-tröja typ i got ****** by db

godis som i godis man äter.
Finns några anledningar som sagts tidigare i tråden. DB.com kan bara slänga med när de själva paketerar något, alltså inte när de sätter adresslapp på en LCD-skärm, chassi eller liknande. Andra är väl att sommarjobbarna missade igen, men de borde nog fått sluta sitt sommarjobb redan

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com: Vet du något mer om Jetway-korten, är det månader, veckor, dagar till ni tror ni kan ha dessa inne?

Permalänk
Medlem

Hej datorbutiken.com nu har jag fått mitt system Jej Bra packad å så godis fick jag också Jag kommer verkligen beställa ifrån er igen när jag behöver nåt. Men har även en sak som ni skulle kunna förbättra.
När jag köpte mitt nya system priotera jag CPU minne å grafik. Så brydde mig inte speciellt mycket vilket nät agg jag köpte. Jag köpte ett xfx geforce 8800 gtx xxx Kort. Dessa kort behöver ett nät agg som har 2 st 6 pins kontakter nät agget jag köpte hade bara 1 st =( Om jag visste skulle jag naturligt vis köpa rätt på en gång... Kanske borde skriva det på dessa produkter

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

Godis...vart? :(

Hej DB-mannen.

Beställde den 23:e en processor, ett moderkort och minnen från er.
Medlem som jag är på Sweclockers tänkte jag såklart att jag lika gärna kan ta lite extragodis, vilket jag gjorde, skrev in det i kampanjruta så det blev deklarerat i orderbekräftelsen och på fakturan.

Idag när jag kom hem efter att ha hämtat ut paketet, nöjd och uppspelt, märkte jag, döm till min förvåning, att inget godis alls fanns i lådan! Desperat som jag var sökte jag igenom varje komponentlåda för att se om någon skojjare stoppat in godiset där, men icke!

Tycker det är dålig stil när ni skriver om sådana bonussaker som extragodis för oss på sweclockers, men sedan inte håller vad ni lovar, jag har ju tillochmed extra godis deklarerat på fakturan?

Trots att många kanske tycker det är en liten grej att hänga upp sig på tycker jag endå att företag ska stå för vad de lovar till kunderna, inte för att säga att jag är ruskigt godissugen... ;p

DB-mannen: Mitt kundnummer är 97910400 om det nu finns något du kan göra som plåster på såren.

//Robin

Visa signatur

Datorer är kul men ibland är dom jobbiga.

Permalänk
Medlem

Det som krävs för att jag ska handla hos er är att ni är billigare än komplett. Det står alltid mellan er två och det företag som har de billigaste delarna och har dom i lager handlar jag hos. Riktigt snabb frakt är viktigt, jag vill helst ha grejjerna 1-2 dagar efter beställningen om jag beställt innan 12:00.

Jag beställde en helt ny burk av er i fredags kväll och fick mail av er nyss att ni packat och att det står o väntar på att skickas iväg. På en söndag, nice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1ber
Det som krävs för att jag ska handla hos er är att ni är billigare än komplett. Det står alltid mellan er två och det företag som har de billigaste delarna och har dom i lager handlar jag hos. Riktigt snabb frakt är viktigt, jag vill helst ha grejjerna 1-2 dagar efter beställningen om jag beställt innan 12:00.

Jag beställde en helt ny burk av er i fredags kväll och fick mail av er nyss att ni packat och att det står o väntar på att skickas iväg. På en söndag, nice!

Håller med dig..
sen borde ni ha så man kan skriva recensioner av saker man köpt om dem suger eller så

Visa signatur

Fejdan is tha shitz

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se större valmöjlighet på RAM-minnen. G.Skill t.ex.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.