Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle gärna vilja ha någon funktion där man kan kolla igenom ALLA fyndvaror på en och samma sida (scroll).

Förövrigt tycker jag ni lyckats väl med den begränsade sökfunktionen som man kan använda när man gått in i någon underflik ex: Bildskärm > CRT.

Vet inte hur mycket ni har av era reklamprylar. Men att slänga med Nyckelband, kapsylöppnare, pennor osv i bonustrappan tror jag blir uppskattat av många. Runt 2-10P eller nått sånt kanske?

Sen är de lite tråkigt att man inte kan spara kundvagnar hos er, vill minnas att ni har haft det innan.
Verkar som allt raderas ur kundvagnen raderas när man stänger FF, trots att man kör tillåt cookies. säsongcookies?

Vet inte riktigt om ni kör med det redan, men SMS avisering är en trevlig funktion som posten har.

Permalänk
Medlem

Håller med Airwolf. SMS-avisering skulle uppskattas väldigt.

Sen måste jag påpeka att jag tycker ni borde ta in e2160 och kanske e2180. Ni har bara e2140-cpu:n och det fick mig att köpa min e2180 på annat ställe. Annars skulle det också blivit hos er.

Permalänk

Kurono - Då moderkortstillverkare har för sig att ibland ändra specifikation utan att ändra Artikel-ID kan en Optisk SPDIF komma och gå mellan modeller.. Vi står dock gärna till tjänst att kontrollera specifikt kort vid förfrågan.

---

Moxica - Jag skall kort bemöta ditt inlägg punktvis här, men får låta större delen av detsamma ligga till grund för framtida kvalitetsarbete då mycket tyvärr inte kan lösas "under en kafferast". Vill inledningsvis tacka stort för ditt inlägg, och framföra följande från en av våra produktansvariga: "Killen är skärpt, ge honom creds från mig om du svarar honom. :D".

1. Vid beställning av lagervaror senast 14:00 skall leveransen lämna lager samma dag, icke lagervaror är dock ett ständigt bekymmer som går igen i alla led avseende optimistiska leveranstider. Det finns ingen patentlösning, för att citera Dr. House "Everybody lies"..

2. Dessa kontroller finns, maila mig gärna med referens till din order och förtydliga på vilket sätt beställningen avvek från leverans. Så skall det inte vara.

3. Prestandan/cachningen löser vi när vi går från frames vilket sker i nästa release. Frames är orsaken till att sajten körs som https, då IE7 m.fl browsers inte accepterar att man kör vissa frames via https och andra utan. Övriga punkter du tog upp är redan lösta.

4. Utökning av sortimentet sker av i skrivande stund. Som svar på din fråga kring s939/s940 citerar jag produktansvarig:
"939-korten har vi för att man ska kunna köpa ett nytt kort om det man har gått sönder eller vill uppgradera från AGP till PCIe, det är alltså mer än tjänst åt våra kunder än önskemål från oss. De kommer att försvinna per automatik så småningom. Vi har dock inte processorerna, ingen köper en ny 939-processor idag, går den gamla sönder köper de 757 eller AM2."
Allt 940 nu utgått ur sortimentet helt!

5. De saker du påpekat har nu fixats till. Vår sajt har möjlighet att lägga alias för kategorier som kan placeras på mer än ett ställe. Syftet är att kunna exponera samma sortiment på flera ställen för att man lättare skall finna dem, men det har nyttjats väl flitigt på sina håll. Ta gärna en titt nu baserat på dina synpunkter, och maila gärna mig om du ser fler konstigheter som vi "hemmablinda" missat.

6. Sajten ser helt OK ut i IE7, men du får gärna skicka mig en screenshot med exempel på vad du menar skulle vara fel. Tack på förhand!

7. Smaken är olika. Flash, nyttjat rätt, ger liv och dynamik åt sajten. Den Flash vi har nu är väl inte ett praktexempel på detta, men de Flash-banners vi har bl.a på SweClockers är väl trevligare än statisk GIF?

Maila mig med referens till ditt kundnummer och ditt inlägg (i samband med övrigt ovan?) så får du först och främst en fraktfri leverans, och desutom en liten extra överraskning i posten..

---

Curly - Produktansvarig kommer att dela upp skärmarna enligt ditt önskemål, och fundera kring hur vi bäst presenterar kablage i samband med nätdelar. Vad gäller lagerstatus i kundvagnen är det med på kravspecifikationen inför nästa version av sajten. Maila mig med referens till ditt ordernummer så får du en fraktfri order nästa gång som tack för tipsen kring kablage/skärmar!

---

Airwolf - Du kan söka upp alla produkter under Utförsäljning.. Sök på "Utförsäljning" Alla ord i produktens väg i trädet är indexerade, det är bl.a det som gör vår sökmotor så träffsäker!

Hade SMS-avisering utgjort ett komplement till exvis e-Brevsavisering så hade vi kört direkt. Problemet ligger i att denna typ av avisering ersätter brev/pappersavi, och därför riskerar den "komma bort". SMS-avisering finns dessutom endast för Postpaket - inte Hempaket, Brev eller andra försändelsetyper.

"Spara kundvagnar" fanns i gamla sajten, och kommer igen i nästa version - var så säker!

Jag har meddelat ansvarig för bonusstegen om reklamprylarna, detta tips är värt en fraktfri leverans. Maila mig!

---

halle7 - Produktansvarig meddelad om CPUerna.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

datorbutiken

Datorbutiken.

I brist på vettig sysselsättning och i kombination med den sedvanliga beslutsångesten vid datorköp så kan ja väl skriva en rad eller två om sidan.

---
Padding vore trevligt, Scrollsen är jobbiga som dom är, när sedan texten kommer kloss mot så känns det inte sådär supervänligt..

sen vore det såklart trevligt med lite färgvariation förutom vitt vitt vitt även om vitt är en trevlig färg

angående information om produkter vore det nice om informationen var mer unison överlag så att produkter blev mer jämförbara, hellre att det saknas info om vissa saker och man tydligt ser vilken info som saknas än att man ska gissa sig till vilken info som är jämförbar mellan produkterna.. kanske knepigt i och med att ni köper infon externt, men värt en tanke?

När det gäller jämförelse vore det också nice om det gick att på ett smidigt sätt jämföra två produkter mot varandra, rent tekniskt borde det ju inte vara en särskilt komplicerad lösning iallafall, skulle säkert glädja många med mig om en sådan funktion fanns tillgänglig. Klart man kan öppna två fönster och växla mellan, men det är ju lite omständigt.

thumbsen skulle jag personligen vilja att dom länkade till en större bild på produkten direkt istället för att länka till produkten i sig, men det kanske bara är min mental model som är lite skev, men av någon anledning förväntar jag mig alltid en större bild när ja klickar på en liten och information om produkten om ja klickar på produkttexten.

aja, lite tydligare, mer varierad, design gällande färg och mindre justeringar med avstånd och storlekar etc är från min sida önskvärt. Sen bättre möjligheter att jämföra produkter på ett eller annat sätt.

Finns det utrymme för att placera den listade varukorgen i någon högerspallt hade det nog också varit en uppskattad del av hemsidan..

Nu är det dags för sömnen....
kanske ger sidan en närmare titt nån annan dag, måste bearbeta min beslutsångest först

gonatt sweclockers..

------
edit: slår två flugor i en smäll,
står att ni prel får in mer antec sonata på fredag, vet du något närmare om det? annars får ja väl köpa chassi här i stan..

Permalänk
Medlem

Som sagts förut..

1. Kunna spara kundvagnen!

2. Fel i FF som är rätt irriterande..

3. Sen tycker jag personligen det vore trevligt med en flik för kommande produkter, t.ex de närmaste "två" månaderna framåt (så som inför skivsläpp typ, eller som för kommande spel). Man vet inte när nya produkter kan tänkas släppas (preliminärt), bara gissningar och spekulationer, genom ändlöst sökande genom forum eller google, o trots det hittar man sällan bra info.. :/ Det skulle ju underlätta om man får mer hum om omkring när vissa produkter releasas. Visserligen beror det väl på företagen som producerar produkterna att de inte kommer ut med så mycket info (eller skjuter upp releaser), men jag tänkte att ni som säljare iaf har någorlunda koll på nya produkter som är tänkta att släppas inom snar framtid (1-2 mån?), för er egen planerings skull? Skulle vara en extra krydda. Så kan ju det under den fliken uppdateras sen efter företagens ändringar för release.. Är nåt sånt genomförbart tror du?

4. Kan det inte fixas också så att man när man betalar med kort direkt kan få bonuspoängen uträknad för det man beställer, och att man då kan utnyttja dem direkt också i samma order på nåt vis?

Har bara haft bra erfarenheter av att handla av er på db Stort sortiment, mycket bra priser!

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Här kommer ett förslag på en ändring som känns viktig att genomföra, dock är den givetvis svår att hålla efter på ett bra sätt på grund av alla ändringar som sker utan man vet om det. Nämligen att se till att era bilder överensstämmer med produkten.

Fick hem den Western Digital Caviar XL WD5000AAKS 500GB jag beställt hos er idag. Blev något förvånad då hårddisken på bilden har en 4pin strömkontakt och min hårddisk inte har den. Då jag helt saknar sata-strömkontakter på nätaggregatet och inte har någon strömadapter heller var det givetvis viktigt att min hårddisk också skulle ha 4pin kontakten.

Har mailat supporten och förhoppningsvis löser de detta åt mig. Då det inte står något om detta under info så förlitar man sig ju på bilden.

*edit* De har skickat mig en strömadapter nu. Undra hur man ska komma ifrån problemet med bilder. Kanske i alla fall uppge att man inte ska förlita sig på bilden då den kan skilja sig markant mot produkten som säljs. Även lägga till info att vissa hårddiskar inte har vanlig 4pin kontakt kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Curly - Produktansvarig kommer att dela upp skärmarna enligt ditt önskemål, och fundera kring hur vi bäst presenterar kablage i samband med nätdelar. Vad gäller lagerstatus i kundvagnen är det med på kravspecifikationen inför nästa version av sajten. Maila mig med referens till ditt ordernummer så får du en fraktfri order nästa gång som tack för tipsen kring kablage/skärmar!

Wow, mitt förslag blir verklighet!

Min beställning levererades föresten väldigt snabbt, både paket och avi var framme igår (beställde i måndags efter arbetstid) det är bättre än dom allra flesta butiker. En fri frakt sitter inte fel det heller. Pga allt det och citering av den store Dr. Gregory House (:D) så stiger verkligen DB i aktning hos mig.

Kom på en sak jag glömde nämna, i bland när jag surfar runt på sidan får jag ett felmedelande om felaktigt äkthetsbevis/certifikat eller något i den stilen, Jag kommer inte ihåg exakt vad det står och när jag försöker provocera fram det går det såklart inte. Jag kör Windows XP Pro Sp0 (svenskt), Firefox 2.0.0.7 och norton internet security i fall det hjälper till att lokalicera felet.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drakgore
Här kommer ett förslag på en ändring som känns viktig att genomföra, dock är den givetvis svår att hålla efter på ett bra sätt på grund av alla ändringar som sker utan man vet om det. Nämligen att se till att era bilder överensstämmer med produkten.

Fick hem den Western Digital Caviar XL WD5000AAKS 500GB jag beställt hos er idag. Blev något förvånad då hårddisken på bilden har en 4pin strömkontakt och min hårddisk inte har den. Då jag helt saknar sata-strömkontakter på nätaggregatet och inte har någon strömadapter heller var det givetvis viktigt att min hårddisk också skulle ha 4pin kontakten.

Har mailat supporten och förhoppningsvis löser de detta åt mig. Då det inte står något om detta under info så förlitar man sig ju på bilden.

*edit* De har skickat mig en strömadapter nu. Undra hur man ska komma ifrån problemet med bilder. Kanske i alla fall uppge att man inte ska förlita sig på bilden då den kan skilja sig markant mot produkten som säljs. Även lägga till info att vissa hårddiskar inte har vanlig 4pin kontakt kanske.

Där hittade du en bra sak. Det borde db.com granska mer vad CNET skickar dem för bilder.
Många av dagens nya SATA-diskar saknar 4pin molex. Jag köpte en (medveten om det såklart) maxtor diamondmax 10 300 GB för 3 år sen snart och den saknar det. Jag har den och en sådan som du, 5000AAKS. Raptorn (ADFD, nyaste) har dock molex kvar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Kom på en sak jag glömde nämna, i bland när jag surfar runt på sidan får jag ett felmedelande om felaktigt äkthetsbevis/certifikat eller något i den stilen, Jag kommer inte ihåg exakt vad det står och när jag försöker provocera fram det går det såklart inte. Jag kör Windows XP Pro Sp0 (svenskt), Firefox 2.0.0.7 och norton internet security i fall det hjälper till att lokalicera felet.

Det är du inte ensam om, jag kör också ff, tror att det var uppe tidigare i tråd och att dbmannen svarade. Men jag orkar inte leta.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Phew, med 19 sidor svar så finns självklart chansen att det redan har sagts, om det är (blir) fallet så ber jag självklart om ursäkt.

Först så vill jag jättegärna säga hur glad jag är att datorbutiken finns just i Sverige. Jag bodde i England i över ett år och de affärer som finns där jämför inte ens.

Jag byggde min första dator ett par år sen. Beställde hela paketet från datorbutiken. Ursnabb leverans (det var inte små lådor...), pris jag var mycket nöjd med, packeteringen kändes helt säker (luftpaddering, underbart. För att inte nämna musikskivan och godiset. Just den touchen tycker jag är jättetrevlig och ger en personlig feel.) och alla produkter var helt rätt. Kort sagt, inga problem alls.

Nu har jag börjat planera ihop mitt nästa system och följt priserna i runt en månad. Priserna är nästan alltid lägst.

När det gäller webbsidan är det jag tänker mest på datorkonfiguratorn.

Inget fel på design, men som en användare nämnt så kan man lätt missa knappen 'i' knappen. Skriv till något i stil med 'För mer information om produkt, klicka på (bild) till höger om menyn' under aktuell leveranstid biten. Bilden skulle kunna vara större också.

(Notera att en del av dessa åsikter är neddummade, dvs skrivna efter hur jag tror att de som vet mindre om datorer känner)
Chassin. Här verkar det bara finnas miditower, även att många väljer en av de andra typerna. Sen vore det trevligt om man kunde välja tillverkare och möjligtvis ink./exkl. PSU innan man dyker in i listan.

Nätaggregat. Dela in det i Watt, precis som det är gjort i bland datorkomponenter.

Moderkort. Här krävs det väldig kunskap för att göra rätt val. Jag skulle gärna se indelning efter chipset och kanske en liten lapp som påminner att det är just Intel socket 775 som moderkorten passar till. Sen borde man även kunna välja mellan DDR2 och DDR3?

Processor. Säljer sig självt mycket bra. Börjar vid kompromiss (lägst pris) högst upp och slutar vid dröm (högst pris) längst ned.

Processorfläkt. Lite komplicerat, men det är ju valet i sig själv.

Minne. Uppdelning efter DDR2, DDR3. Sen efter PC/MHz. Kanske en liten varning om man väljer olika DDR minne och moderkort. Sen för de som gillar minne, ett val för dubblettt, till om man vill ha två av vald produkt.

Hårddisk(ar). Enligt mig så varierar föredragen tillverkare mellan kunder. Jag skulle gärna vilja se bara Western Digital, t.ex.

Floppy. Funkar bra, om man vill ha en floppy... (nostalgi tripp tillbaks när spel fick plats på floppy, eller när de va stora som tallrikar)

Kortläsare. Funkar bra.

CD/DVD. De mil-långa namnen kan vara lite svåra att förstå. Välja mellan detaljerad/simpel information kanske? För de som inte bryr sig enormnt mycket.

Extra optisk enhet borde vara en kopia av CD/DVD.

Grafikkort #1. Borde delas upp efter nVidia och ATI.
Grafikkort #2. Borde heta: "Grafikkort #2 för t.ex. SLI/Crossfire (<a>förklaring/hjälp av val</a>)" Eller något åt det hållet, för de som inte är helt säkra.

TV-kort. Indelat efter tillverkare.

Ljudkort. Funkar bra.

Operativsystem. Någon förklaring på OEM, Upgrade och Retail, kanske?

Montering. Något som är väldigt viktigt för de som bygger själva. Jag skulle gärna kunna välja flera av vissa produkter, sortimentet är ju större än vad som är listat här. Monteringsvalen kanske borde sitta högst upp som första val, med förklaring, pris och allt.

Tangentbord, Mus & Musmatta. Trådlöst, USB, Tillverkare? Just den vanliga indelningen efter pris kan ge fel bild att längre ned är bättre.

Högtalare. Här finns så många olika typer, fast jag som litar på vissa företag ser gärna tillverkarindelning även här.

Bildskärm. Tumindelning är trevligt, det hjälper till med att visa vilka val man har i just en grupp (detta gäller även i minne, moderkort chipset osv.) Kanske tom Widescreen och vanlig aspect-ratio?
Extra bildskärm skulle också passa bra. Jag som ser min dator mer som en studioutrustning har dubbla skärmar, och de som arbetar mycket med media använder ofta dubbla.

När det gäller indelningen så hade jag tänkt mig antingen förvals-menyer (för t.ex. Minne när det finns så många olika hastigheter: först väljer man hastighet i en nedrullningsmeny, och sen själva minnet i en annan meny).

Tillverkare-indelningen hade jag tänkt mig som extra lättfärgade avdelare i menyerna:

Corsair
Minne
Minne

Mushkin
Minne
Minne

Som en annan användare nämnde tidigare, så skulle de produkter som har en tillgänglig review/test kunna stå ut på något sätt. Det kan undlätta om man sitter och är helt osäker mellan två olika produkter.

Nåväl, det var det jag kom att tänka på när jag scrollade igenom konfiguratorn. Vissa delar kanske är helt puckade, men skulle vara helt fel av mig att avgöra.

Hälsningar,
William

Permalänk
Medlem

Nu måste Datorbutiken skaffa presentkort. Sitter o skriver önskelista till jul o födelsedag och då är ju presentkort en favorit, men eftersom datorbutiken inte har måste jag önska från komplett tyvärr (eller pengar of course). Nä, presentkort skulle va riktigt grymt. Etta på önskelistan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
i bland när jag surfar runt på sidan får jag ett felmedelande om felaktigt äkthetsbevis/certifikat

Jag tror mig eventuellt ha kommit lite närmare ett svar på vad detta beror på. Jag har kaspersky antivirus, och det "fångar in" säkerhetscertifikatet på nåt sätt innan webläsaren får det, så antivirusprogrammet ska kunna kolla i det krypterade datat att det inte ligger nån skadlig fulkod däri. Tydligen hade då DB bytt cert sedan förra tillfället jag kollade sidan, och det cachade certet uppdaterades inte. Någonstans djupt nere i kaspersky's labyrint av menyer och inställningsdialoger hittade jag nåt alternativ om säkerhetscertifikaten och tog bort dem ur cache, och sedan dess har jag inte fått den där säkerhetsvarningen på DB. Om det var mitt pillrande som gjorde att jag blev av med säkerhetsvarningarna, eller om det var nån timeout som gjorde att certet förnyades eller om DB gjorde nåt vid ungefär samma tidpunkt, det kan jag inte säga helt säkert, men det kan ju vara värt att kolla upp AV-programmets inställningar iaf. Det smått märkliga är att detta inte inträffat på någon annan https-site, endast DB. Men.. mitt strul med detta är iaf borta nu.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Denna tråden fick mig idag till att beställa ett grafikkort från db.com

En sak på sidan jag stör mig lite på är att jag blir utloggad från mitt kundkonto ibland då och då, kan vara efter en stund eller direkt när jag loggat in och ska kolla min order t.ex, en lösning på det skulle vara väldigt bra

Annars är jag väldigt imponerad på hur bra responsen i tråden är, och db's priser verkar oftast ligga lägst, det uppskattas verkligen

Edit: 24 okt kl 13:37 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren.
Haha Fin tidpunkt där!

Permalänk
Medlem

Okej, saknar fortfarande funktionen att man kan spara en kundvagn precis på samma sätt som man kan på Prisjakt.se
Nu så får man väl göra såhär istället då?

Förresten, vet ni något om när 8800GT-korten släpps? Och kommer det vara smartare att köra dem i SLI än endast ett 8800GTS?

I övrigt går sidan fort och segar inte. Det går bra att handla om man vet exakt vad det är man ska ha sedan tidigare. Men på vissa varor finns det sorgligt lite information.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

Förslag till dbmannen själv. Redigera första inlägget i tråden och gör en lista på förslag-som-vi-tackar-för-och-kommer-fixa-senare.
Exempelvis spara kundvagnen. Det skulle väl komma i nästa version av webbsidan, och när den kommer vet vi inte men tills dess kommer folk som inte orkar läsa igenom 19 sidor (känns lite väl strängt krav) fortsätta påpeka samma sak.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

minns inte om ja skrev det där uppe,
men antal när man bygger en egen dator vore nice också..

kan ju hända att man vill köpa 2x nånting

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastal
minns inte om ja skrev det där uppe,
men antal när man bygger en egen dator vore nice också..

kan ju hända att man vill köpa 2x nånting

det går ju. http://www.fuskbugg.se/luftposta/ink%F6pslista.PNG där ser du att man kan i slutändan välja hur många av varje man vill ha.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
det går ju. http://www.fuskbugg.se/luftposta/ink%F6pslista.PNG där ser du att man kan i slutändan välja hur många av varje man vill ha.

Skulle tro att han menar i "Bygg din egen dator!" funkionen som finns. Vad jag kan se så behövs nog detta endast till minnena och möjligtvis till hårddiskarna och grafikkorten, även om det redan går att välja 2 grafikkort och 2 hårddiskar. Men att skaffa så att du t ex kan välja 2st Corsair XMS2-6400 tror jag kan vara önskvärt.

Hade även varit trevligt om det gick att sortera minnena efter storlek också.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

jag kommer med komentarer inom kort ska se hur dom beter sig först med mitt defekta moderkort som jag har skickat in.. hur lång tide det tar och om dom skikcar ett nytt eller om dom är så iriterande som vissa företag kan vara och skickar tebax samma moderkort som man skickar in .. alltså det defekta..

Permalänk
Medlem

Jag handlade från DB 2004, och beställde då ett hopplockat "uppgraderingspaket", satte ihop det själv mao. Minns inte hur lång tid det tog att få grejerna, så jag kan inte klaga på leveransen.

En kompis som jag tipsade, beställde ett år senare ett hopplock han med, då tog det nästan en månad innan det kom fram.

Förslag:
1. Kunna spara kundvagnen.

2. När man är i datorkonfigureraren: Att man ska kunna se en liten bild när man hovrar över en produkt, så man får se hur det ser ut, ist för att behöva välja en sak o sen klicka på INFO-grejen.

3. Olika "scheman" så att man kan välja själv vilket färgschema man vill ha på sidan. I stil med MSN.com, där man kan välja mellan blått o vitt schema, och att det sparas som en kaka på datorn.

4. Fler kategorier gällandes ljudkort tex. Dvs. 5.1-kort, 7.1-kort osv. Men även gällandes grafikkort, så man vet vilka som är SLI-kompatibla, vilka som är dubbelkort osv.

5. Nåt "biffigare" vattenkylningspaket för dom som gillar overkill

6. Investera i någon stackare som kan sitta o översätta "Tillverkarens Beskrivning" till svenska för alla dom som inte är så värst bra på engelska.

7. Kanske en sida med förkortningar och deras betydelse, för dom som är osäkra?

Nu kan jag faktiskt inte komma på nåt mera. Har skummat igenom hela eran sida i hopp om att kunna hitta nåt mer men inte lyckats. Det måste ju betyda att sidan börjar bli som den ska

Lycka till med sidan! /Feffe

EDIT: Rättstavningskontroll

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Medlem

Om detta har sagts redan så ber jag om ursäkt, orkar nämligen inte läsa igenom alla inlägg. Här är de saker jag tycker ni ska ändra :

1. Sno av Komplett. Att man kan betygssätta och recensera produkterna som konsument är guld värt.

2. Kunna spara kundvagnen.

3. Skriv mer om produkterna, eller länka till någon sida som recenserat produkten.

Det var allt som jag kom på för tillfället Kan tilläga att som det är nu så går jag alltid in på Komplett's hemsida för att kolla på sakerna jag ska ha för att sedan köpa dem hos er ^^
Tack för mig

Permalänk
Medlem

En sak ska db har klart för sig: era priser är skitbra http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=7&ftgnamn1=Datorbutik...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På tal om priser World of Warcraft kostar 209:- medans den kostar 149:- på komplett. Inte så stor skillnad men Expansionen kostar 379:- hos er och 199:- hos Komplett vilket är lite väl stor skillnad.

Sänker ni så köper jag båda då jag föredrar db.

//Jocke

Permalänk

rastal - Vi kommer att se över designen och göra en liten "facelift" inom kort, i avvaktan på en helt ny plattform under nästa år. Dina synpunkter är noterade. Avseende möjligheten att jämföra produkter i bredd så finns den funktionen redan, se länk under detaljerad info på en produkt.

---

Sprites:

1. Spara kundvagn kommer..

2. Fel i FF får du gärna förtydliga. Grafiska småsaker känner vi till, men fel?

3. Kommande produkter i vår bransch är ofta redan här För spel, film och liknande känns det relevant, men för datorprodukter som inte direkt har en releaseplan kan det vara tufft. Jag tar dock ditt förslag till mig och ser vad det kan bli av det.

4. Bonuspoäng utdelas kort efter en order levererats, och kan först nyttjas på nästa köp. Det du föreslår skulle i praktiken innebära en rabatt - inte ett bonussystem.

För ditt förslag kring listning av Kommande-produkter, maila mig med referens till denna tråd och ditt kundnummer så får du en fraktfri leverans som tack.

---

Drakgore - Bilder är att se som illustrationer, inte specifikationer. Visst skall bilden överensstämma med produkten, men det håller inte alltid då produkter byter utseende och teknisk spec utan att det syns eller meddelas oss på bra och säkert sätt. I de tillfälle vi får reda på en felaktighet avseende bild så byter vi den direkt.

---

Aqualize - Vi har valt att inte nyttja Cnets bilder längre, alla nya bilder på vår sajt är fram-Googlade på egen hand. I övrigt, se mitt svar till Drakgore.

---

William R - Samtliga dina förslag kring konfiguratorerna är vidarebefordrade till ansvarig för dessa. Som tack - maila mig med referns till kundnummer/tråd så får du en fraktfri leverans till nästa köp.

---

halle7 - Vi har en presentkortslösning för våra butiker (JME Data) och planerar som bäst kunna erbjuda något motsvarande på webben.

---

h0bb1t - Är du inaktiv loggas du ut, av säkerhetsskäl. Tackar för credz avseende priserna

---

joeghurt - Spara kundvagn är som sagt på G, 8800GT-kort är nu sökbara på vår sajt och avseende info har vi nyligen automatiserat lösningen kring Cnet-informationen så vi skall få denna lite mer frekvent.

---

Aqualize - vilket bra förslag! Det skall jag givetvis ta till mig och börjar med "Spara kundvagn" direkt. Må vara att jag missar att uppdatera annat, men lägger till efter hand. Tack! Du får givetvis också maila mig med referens till kundnummer..

---

rastal, joeghurt, rankko - I "Bygg.." har vi s.k "bundles" för minnen i de fall man vill ha 2- eller 4-pack. Anledningen till detta är att det skall vara enkelt att använda konfiguratorerna. Vi kommer i nästa version lägga till en antal-box om man laddat konfiguratorn fristående och inte via en "Konfigurera.."-länk från ett datorsystem.

---

fredde_90 - Off topic, vill du kommentera vårt sätt att sköta ett enskilt ärende rekommenderas att du skapar en ny tråd eller hänger på en gammal med liknande ärende. I denna tråd diskuteras förslag på hur vi blir bättre, och förvånansvärt få rör vår returhantering. Mycket glädjande!

---

Dampis:

1. Spara kundvagnen, på G..

2. Visa bild i konfiguratorn vid hovring, bra idé som vi tar till oss. Tack!

3. Färgscheman, bra. Tack!

4. Uppdelning av ljudkort, produktansvarig informerad.

5. "Biffigare" vattenkylning.. Något speciellt du tänker på då?

6. Denna info köper vi från Cnet Channel, har för mig att de är på gång att erbjuda denna översatt. Det skall jag kolla upp. Tack!

7. Vilka förkortningar menar du?

Som tack för dina förslag - maila mig med referens till ditt kundnummer.

---

T-KakaN:

1. Vi har en bra grej på G kring betygssättning av produkter, den som väntar på nåt gott..

2. Spara kundvagnen, på G..

3. Se mitt svar till joeghurt, Cnet-data som vi nyttjar skall komma lite mer frekvent nu. Max 2 dagar efter en ny produkt kommit upp på sajten skall data finnas på plats.

---

joeghurt - Kul funktion den där Prisfighten.. Rekommenderas!

---

Jockejr - Har tipsat produktansvarig, så skall det givetvis inte vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Drakgore - Bilder är att se som illustrationer, inte specifikationer. Visst skall bilden överensstämma med produkten, men det håller inte alltid då produkter byter utseende och teknisk spec utan att det syns eller meddelas oss på bra och säkert sätt. I de tillfälle vi får reda på en felaktighet avseende bild så byter vi den direkt.

Ok, kan påminna om denna produkt då där bilden fortfarande inte blivit utbytt sen jag påpekade det. Den har alltså ingen vanlig 4pin strömingång som bilden visar.

Western Digital Caviar XL WD5000AAKS 500GB 7200rpm 16MB SATA2

Det visar sig många gånger på många olika affärer att det kan vara dumt att titta på bilden och sedan utgå ifrån att produkten är identisk. Samtidigt tror jag nog de flesta förväntar sig att så är fallet dock.

Frågan är om det är bättre med en bild som kan vara vilseledande än ingen bild alls.

Är dock väldigt nöjd över att jag kostnadsfritt fick en strömadapter. Finns många butiker som bara skulle sagt skyll dig själv att du litar på en bild.

Permalänk

Drakgore - bilden skall nu vara fixad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fel i ff

Citat:

Sprites:
2. Fel i FF får du gärna förtydliga. Grafiska småsaker känner vi till, men fel?

Det här får man upp med jämna mellanrum.
http://pici.se/pictures/oXEpGNMbQ.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratom
Det här får man upp med jämna mellanrum.
http://pici.se/pictures/oXEpGNMbQ.jpg

Japp, inte lika ofta den senaste tiden dock.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

7. Vilka förkortningar menar du?

Kan se några bara genom att kolla i "vänsterframen".

ATX ,ITX ,mATX ,HTPC, IDE , S-ATA ,CCFL ,AGP ,PCI ,PCIe ,SAS ,(MINNENA), Processorsocketerna ,eSATA, UPS ,APC, NAS ,CAD m.m

Jag fattar större delen av dom här men tror att majoriteten inte vet det. Kan tänka mig en pratbubbla(?) eller nåt som dyker om man trycker på någon knapp i anslutning med namnet. Eller varför inte ha en pratbubbla som kort beskriver gruppen man tryckt på och inte bara förkortningar? Borde dock kunna stängas av.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni borde göra er filtrering av produkter mer exakt genom att lägga in fler filtreringsmöjligheter, dvs när man letar efter exempelvis ett morderkort ska man kunna kryssa i att det ska vara atx, med ddr2 och kanske passiv kylning med 6 SATA anslutningar. Ungefär som på prisjakt (älskar prisjakts sajt)

Visa signatur