Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se priset i 'kundvagnen' där nere till vänster utan att jag ska behöva klicka på länken 'Din Kundvagn'.

Förutom det så skulle det också vara trevligt med en 'Logga ut' knapp på ett ställe där den alltid är tillgänglig så man inte behöver ta "omvägen" genom 'Ditt Konto' för att logga ur.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

McZ - Aha, en "on topic". Vad glad jag blir! Dessa utmärkta förslag skall vi givetvis ta till oss och som tack skall du få en fraktfri leverans. Maila mig med referens till ditt kundnummer eller senaste ordernummer, tack!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

jag använde också koden extragodis vid min beställning i veckan, men fick ändå "bara" tre bitar, har ni slutat med den koden?

Permalänk

Dhanjel - Nej, men vi har en del nytt folk på lagret. Vi skall fixa en lösning som håller så det inte missas, men maila mig med ditt ordernummer så skall jag fixa lite extra.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Ja hur är det med extragodiset egentligen? Förut när jag testat på prov och skrivit extragodis så har det hamnat en artikel i kundvagnen. Nu när jag beställde igår natt så funka det inte, visas det inte längre eller fick jag inget extragodis?
Paketet är packat och något extra mycket godis vill jag inte ha. 2,5 kg som jag fick tidigare här i tråden lade sig nog lite runt magen

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Upptäckte nyss att kodens giltighetstid passerats, förmodligen då man lagt in lite för kort tid när koden skapades. Aqualize - maila mig med referens till ditt ordernummer så fixar jag godis i efterhand, lagom mycket då.. Koden nu åter aktiv, sorry för det och trevlig helg på er alla!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat! Då blir helgens komponentbeställning även den från db

Vore trevligt om man kunde få lite poäng eller dyl. om man la upp egna bilder på produkterna (eller tex betyg-satte saker man köpte), få lite mer "community-känsla" över det och på så sätt utöka informationen om produkterna.

Permalänk

Dhanjel - Mycket bra idé, den skall jag givetvis ta till mig och sätta upp på planeringslistan. Maila mig ditt kundnummer, det förslaget är värt en fraktfri leverans!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får lite då och då följande fel när jag tittar runt på sidan:

Några fler som upplevt detta "problem?.

Permalänk
Medlem

13 sidor var lite väl långt för att läsa just nu så jag ber om ursäkt om detta redan har skrivits. Jag är rätt ny på sweclockers forum och har mycket att läsa.

Många varor på eran webshop saknar detaljerad specifikation och ibland ingen alls, jag får ofta då söka på på google tex för att läsa om produkten. De varorna jag menar är då dem som har ett preliminärt eller obekräftat datum för leverans och det skulle vara mycket enklare för konsumenterna att all tillgänglig information finns att läsa.

Ett betygsystem liknande det som Komplett.se har skulle också sitta fint.

Annars bara plus++++++ för Datorbutiken.

EDIT::Får samma fel som Dhanjel med Firefox på eran sida.

Permalänk
Medlem

1 enda grej!

Shopinglists tack!!

Ni blir bortvalda av många här pga det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Upptäckte nyss att kodens giltighetstid passerats, förmodligen då man lagt in lite för kort tid när koden skapades. Aqualize - maila mig med referens till ditt ordernummer så fixar jag godis i efterhand, lagom mycket då.. Koden nu åter aktiv, sorry för det och trevlig helg på er alla!

Jag tror min order har pakats (leveransklar), så tack men nej tack. Avstår från godisen. Förhoppningsvis får man väl i varje fall några karameller som standard ändå.

Dock som jag tror jag påpekat tidigare, jag har ett antal "leveransklara" beställningar från år 2000 som jag självklart fått för 7 år sen... Så erat system kanske borde soppa undan dem så de visas under levererade beställningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
Jag får lite då och då följande fel när jag tittar runt på sidan:

http://img365.imageshack.us/img365/9076/dberrorfn8.jpg

Några fler som upplevt detta "problem?.

Brukar också få det där, tror det är när jag tryckat på bakåtknappen i webbläsaren (firefox 2.0.0.6).

Edit: råkade få in svaret i citatet

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Under Minnen - DDR2 - PC8X00 så finns det två Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8500 1066MHz -Artiklar varav en med fläktar. Men de med fläktar kostar 80kr mindre än dom utan :S vilket jag tycker e lite konstigt. Borde inte fläktar kosta extra?

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde ses om eran datorpaket priser, då alla "datorbutikens stationära datorpaket" är mellan 2000-4000:- dyrare än man väljer komponenterna själv eller via "bygg egen dator" funktionen och "märkes datorer".

Vad är speciellt med "datorbutikens datorpaket" och som gör dom så pass mycket dyrare?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

En liten idé, vad sägs om att man på något sätt skulle kunna kolla "senast inkommet" under fyndvaror/utförsäljning?

Edit: och när vi ändå är på kategorin fyndvaror, något system (betyg?) för att förtydliga skicket/anlednigen till att det är en fyndvara? Kanske kan bota lite av grisen i säcken skräcken.

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Inaktiv

Hej igen!

När får ni in de nya moderkorten med X38-chipsets? funderar mest på gigabyte x38-DQ6 och asus maximus formula.

Permalänk

Under mjukvara och spel finns:

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=WOWSTD

Det rekommmenderade priset på Blizzards svenskspråkiga hemsida har sänkts till 199kr. Tittar man på övriga Svenska sajter så kan man finna att de också har sänkt priset till 179-199kr. Det här är kanske en petitess, men bra för er att veta för försäljningen skull -

Mvh

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan nämnt det. Tycker det kan vara till hjälp ibland när man går in på en vara och sedan får upp tips att de som köpte denna produkt även köpte dessa. Kanske visa det under produkterna istället för att visa nya produkter i sortimentet.

Skulle även vara roligt att se antal produkter i lager eller åtminstone om de kan uppges till mer eller mindre än 10st. Så kanske man slipper negativa överaskningar att en produkt som var i lager för någon timma sedan inte är det längre. Hade man sett att det stått 1-2 eller så hade man skyndat sig beställa.

Stör mig alltid när de största datorbutikerna inte enbart har datorprodukter under veckans erbjuande. Det är ju trevligt när ni har ett bredare utbud, men det måste ju vara i stor majoritet ni säljer datorprodukter och tycker de hör hemma i veckans erbjuande. Är ofta jag kan invänta en beställning bara för att man hoppas det dyker upp nått erbjudande man bara måste lägga till, men så är det en kamera, mp3-spelare eller nått annat när man förväntar sig datordelar.

Såg även någon annan skrev att man borde kunna använda bonuspoäng till gratis frakt istället. Det är något även jag önskar. Alternativt att man skulle kunna få gratis frakt var 4:e beställning eller liknande.

Permalänk
Inaktiv

med de nya moderkoten menar jag att ni visar att de finns där och förhandsboka.

Permalänk
Medlem

Beställde delar från er för ca en vecka sedan, det gick fort för er att skicka sakerna men posten lyckades tappa bort ett paket. Så jag hörde av mig till eran kundtjänst (Som är mycket trevlig ) och dom ringde posten så hade jag paketet dagen efter.

Enda negativa jag kan säga är att jag inte fick något godis alls!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

beställt en dator i delar i sommras och lite annan hårdvara då och då när jag haft behov, allt har kommit inom 1-2 dagar vilket jag är mycket nöjd med och aldrig haft något strul med RMA när man blivit tvungen att skicka tillbaka defekter.
Bra priser tycker jag också jämnfört med andra butiker.
Dock blev jag lite besviken när jag fick mitt godis senast....kola karameller... fy vad hände med er lakris ;D

Permalänk
Medlem

Ni behöver definitivt göra informationen enklare vad som händer med min beställning.

Exempel:

Orderbekräftelse från datorbutiken.com 15:00
Leveransbekräftelse från datorbutiken.com 14:15 (arbetsdagen efter)
( Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager )

Sen 16:50 får jag inget mail, men hemsidan uppdateras med:
Leveransklar - Avvaktar leverans
För mig betyder detta att paketet är packat, och väntar på postbilen. Nu har det (bara ?) gått 24 timmar, och då är det något som inte stämmer om det inte hamnat på bilen om paketet nu är färdigpackat. Samtidigt står det på hemsidan:
Orderinformation:
Varorna du beställt finns nu på vårt lager och kommer att levereras inom kort.

Bättre att det isåfall står tydligare vad som händer som tex.
Varorna skall bli hämtade på lagret -> Varorna väntar på packning -> Samtiga varor är packade och väntar på postbilen.
om du hänger med

-------------------------

En sak till: Tycker bonussystemet är en kul grej, jag vet att det är i sin vagga men här kommer lite förslag.

Fri frakt: 50 poäng
Några saker jag saknar är definitivt fri frakt, rabatt på priset ger väl i slutändan samma sak, men det är ändå en psykologisk skillnad på det.

Snabbpackning: 50 poäng
Detta är något som ni ekonomiskt inte förlorar på, men premierar trogna återvändande kunder med. Dvs en garanti på att om paketet beställs innan XX:XX så går paketet iväg samma dag, eller det går hämta fortare i hämtbutiken eller liknande.

DVDskivor 25pack spindel: 100 poäng
Populärt förbrukningsmaterial

DB tshirt: 10 poäng

DB nyckelband: 10 poäng

Stickers/Klistermärken DB motiv: 10 poäng

Presentkort på DB: 50,100,X poäng
(Pengarna går ju tillbaka till er ändå)

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk

En sak jag önskar Datorbutiken hade är lagerstatus i realtid som komplett har.
Iställer för att står "I lager för omgående levarans" så står de "XX i lager".

Kanske nåt ni kan fixa

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Svar till mlw - Dina synpunkter är bra och tänkvärda. Vi håller som bäst på att se över olika prylar att öka bonussystemet med, jag kommer att skicka en länk till ditt inlägg till ansvarig för detta. Avseende fraktfritt kan du tillgodoräkna dig en sådan leverans, maila mig..

Angående din order är det så att "Leveransklar - Avvaktar leverans" inte betyder att varorna packats, det betyder att de avvaktar leverans (dvs packning och överlämnande till posten) till skillnad från "Levererad" som innebär att ordern packats, adresserats och väntar på en postbil. Den avgörande faktorn här är existens av kollinummer.

Tack för ditt inlägg!

------------

Svar till Bloodfest - denna information finns givetvis i systemet, men vi har valt att inte exponera den då vi inte anser den relevant för kunden i de flesta fall. Vår lagerstyrning fungerar annorlunda än exvis "Konkurrent.se" som inte bara är återförsäljare utan även distributör, de har självfallet mer på lager som följd av detta. Vi lagerför så många vi behöver i relation till åtgång, dvs så många som kunder kommer att handla av oss under dentid det tar att få fram fler. Relevansen kring antal faller på att de flesta kunder bara skall ha någon enstaka vara av varje och för den enskilde kunden kan det inte spela stor roll om vi har 2000st på lager eller 7. Du får gärna berätta för mig i vilka sammanhang detta skulle vara viktigt att veta ur ett kundperspektiv, jag är inte sen att ändra mig om jag har fel. Tack för ditt inlägg!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Svar till Bloodfest - denna information finns givetvis i systemet, men vi har valt att inte exponera den då vi inte anser den relevant för kunden i de flesta fall. Vår lagerstyrning fungerar annorlunda än exvis "Konkurrent.se" som inte bara är återförsäljare utan även distributör, de har självfallet mer på lager som följd av detta. Vi lagerför så många vi behöver i relation till åtgång, dvs så många som kunder kommer att handla av oss under dentid det tar att få fram fler. Relevansen kring antal faller på att de flesta kunder bara skall ha någon enstaka vara av varje och för den enskilde kunden kan det inte spela stor roll om vi har 2000st på lager eller 7. Du får gärna berätta för mig i vilka sammanhang detta skulle vara viktigt att veta ur ett kundperspektiv, jag är inte sen att ändra mig om jag har fel. Tack för ditt inlägg!

Inte för att jag är bloodfest. Men jag anser också att lagersaldo kan vara intressant. Eller inte om ni har ett enormt överskott på lager men iallafall något som varnar om lagersaldot är typ under 4-5 kanske? Om jag t.ex. vill beställa 4st 1Gb minnen och vill ha dom fort och ni bara har två på lager, då tar jag ju ner saldot till noll(utan att veta detta vid beställning) och för att övriga två minnen ska komma till er så har jag plötsligt veckas väntan, kanske flera veckor med lite otur?

Visa signatur

Silverstone Tj06; Gigabyte P35-ds4 rev1; E6750; Corsair hX620; Dominator 8500; Raptor sys-disk; 8800Gtx

Permalänk
Citat:

Som Josefsson skriver så är de bra ifall man ska ha flera, som t.ex minnen.

I mitt fall så ska jag köpa ett grafikkort (du vet nog vem jag är, jag fick ett trasigt BFG 8800GTS så vi har mailat lite) och ville veta hur länge jag kan vänta med att beställa så de inte tar slut.
Lyckligtvis hade ni 21 stycken i lager så kan vänta med att beställa till senare idag men hade ändå varit smidigare att visa de på sidan än att sitta 48 minuter i telefon för att få reda på de

Nån typ av lagervisning borde ni ha.
Kanske "Fler än 5", "10+ i lager". Nåt i den stilen.

Bara en ide

Angående mitt BFG så har de fixat sig, jag avbeställde och ska imorrn köpa ett GTX hos er i Staffanstorp

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

OK, vi tar detta till oss och får finna ett system där vi visar vettiga intervaller, upp till "I lager, god tillgång".. Tack för förtydligandet!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

skulle vara bra om ni visade hur många det fanns på lagret/var på ingång, tex som på komplett som visar "cirka 500+ på lagret"

Permalänk
Medlem

Ett tips är att anställa fler som svara på mail.
Mailade i tisdags ang. huruvida ni skulle få hem några Sony 40D3000 alls och i så fall när, med tanke på att de slutat tillverkas. Men jag har tyvärr inte fått svar än.

Uppdt. Bara för det så fick jag svar, och db kommer inte få in den

Permalänk

Nuukeer - Återigen, i vilket sammanhang har du som slutkund glädje av att veta om din återförsäljare har 500+ i lager av en vara du skall ha max 2st av?

Dhanjel - Svarstiden på mail är i stort sett löst nu, vi hade aningen många mail i det tillfället du mailade vilket lösts i samband med utökade öppettider på Kundtjänst som nu har öppet vardagar 08:00-20:00. Under denna tid hanteras inte bara telefonsamtal utan även mail.

Visa signatur