Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Dhanjel - Svarstiden på mail är i stort sett löst nu, vi hade aningen många mail i det tillfället du mailade vilket lösts i samband med utökade öppettider på Kundtjänst som nu har öppet vardagar 08:00-20:00. Under denna tid hanteras inte bara telefonsamtal utan även mail.

Aha på så sätt, smidigt att det löste sig då. Synd bara att ni inte kan få tag på varan. :/

Permalänk
Medlem

Skulle inte vara dumt med en liten forumdel hos er där ni skulle kunna lista vanliga frågor med svar och även låta kunder ställa nya frågor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Skulle inte vara dumt med en liten forumdel hos er där ni skulle kunna lista vanliga frågor med svar och även låta kunder ställa nya frågor.

Mycket bra ide!
De skulle dom bli först med i sverige vad jag vet (och de är ju inte fel)

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Mycket bra ide!
De skulle dom bli först med i sverige vad jag vet (och de är ju inte fel)

datorhandel.com hade forum, säkert en stor anledning till att ingen annan har det...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
datorhandel.com hade forum, säkert en stor anledning till att ingen annan har det...

Hehe. Finns väl risk att det blir sönderspammat med hundratals klagomål om leverans osv. Skulle inte vara så dumt med en liten FAQ i alla fall. Förklaringar om vad olika orderstatus betyder och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Svar till mlw -
Angående din order är det så att "Leveransklar - Avvaktar leverans" inte betyder att varorna packats, det betyder att de avvaktar leverans (dvs packning och överlämnande till posten) till skillnad från "Levererad" som innebär att ordern packats, adresserats och väntar på en postbil. Den avgörande faktorn här är existens av kollinummer.

Tack för ditt inlägg!

------------

Det jag menade är att om jag får en uppdatering på mitt ärende att varorna har gått till packning, och SEN får jag en uppdatering där det står leveransklar, så tor jag att då är de packade, eftersom steget innan sa det.

1. Din beställning är bekräftad (info: lagerstatus och reservation av produkterna)

(Om/När samtliga varor finns i lager) ->
2. Dina varor väntar på en ledig handläggare

3. Dina varor hämtas från lagret

4. Dina varor väntar på packning

5. Dina varor är packade och väntar på transport. Förväntat försändningsdatum: 070909 KolliID: <LÄNK>

Det är bra att ni visar kolliID, men ni skulle lika gärna kunna gör det till en direktlänk.
Har mailat dig.
Ha en trevlig helg

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se lagerstatus på varorna i kundvagnen också. Lättare att överskåda när man lagt in ett gäng varor där och inte ska behöva klicka på dem en och en om man vill kontrollera att de fanns i lager eller när de beräknas komma in.

Permalänk

Hej vad betyder det om man har beställt en vara också står det avaktar leverans? Betyder det at datorbutiken har skickat varan?

Visa signatur

Speldatorn: Ryzen 5 7500f | Thermalright phantom spirit 120 CPU kylare | GTX 970 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Chieftec Pro Mini svart chassi | Crucial P3 PLUS 500GB SSD M.2 | Enermax REVOLUTION D.F. 2 850W | Windows 11 Home |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Hej vad betyder det om man har beställt en vara också står det avaktar leverans? Betyder det at datorbutiken har skickat varan?

Vad betyder avvaktar leverans tror du? Jo, att den är packad men dom har inte fått iväg den än.

När den är skickad så står de "Levererad".

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Avstängd

Vi har betalat för grejorna ca15k, men jag undrar när man får dem här bonuspoängen?

Permalänk

g1sk3n - Se "Om Bonussystemet" under "Information" på vår hemsida.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Avstängd

Antar att det tar ett litet tag innan jag får poängen..

Permalänk
Medlem

Igen - Shopinglists! Är det svårt att skaffa? Skulle va skitbra om man kunde sätta ihop det hos er då ni oftast är lite billigare än komplett.

Permalänk

Hampe10 - Detta står högt på önskelistan, lite annat som är relaterat till samgåendet med JME ligger dock före.. Vi kommer dit!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hampe10 - Detta står högt på önskelistan, lite annat som är relaterat till samgåendet med JME ligger dock före.. Vi kommer dit!

Härligt! Glömde att ni slagit ihop er:P

Permalänk
Medlem

Jag föreslog för ett litet tag sedan att ni skulle ta in Logitech Squeezebox i sortimentet och det har ni gjort - tack för det. Den finns både i svart (som på er bild) och i silver, men ni har inte skrivit ut vilken färg ni säljer eller om man kan välja. Jag ska snart beställa en sån och en del andra grejor, men jag antar att jag kan skriva till färgönskemål vid beställningen?

Om man kunde önska så finge ni gärna vara lite billigare på trådlösa routrar, tex D-link dir 655, där ni hamnar otypiskt långt ner i listan hos prisjakt.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kommer jag här med lite klagomål, som säkert många andra också har påpekat.

Det första är att era telefonköer är på tok för långa, speciellt efter lunch. Stod häromdagen över 1h i kö, detta är på tok för länge. Andra butiker (nämner inga namn) har mycket snabbare köer och detta är något ni borde förbättra tycker jag. Något som är väldigt positivt är att er telefonsupport är öppet till klockan 20.00 istället för idiotiska 16.00 som ni hade förut.

Har även ibland problem att komma fram till er kundtjänst då man inte ens blir kopplad, ibland är det även upptaget. Detta borde ni lösa snarast då det är viktigt att nå er om det är något.

Sedan har ni på något vänster skapat sex olika konton som tillhör mig. Förstår inte hur ni lyckas göra detta då det även tar tid för er när ni ska leta upp de rätta kundnumret.

Er sida har däremot blir mycket bättre och fräschare. Även priserna ligger oftast lägre än andra sidor och det uppskattas av alla skulle jag tro.

Era leveranser har jag dock aldrig haft problem med och ser inget fel på ert leveranssystem.

Permalänk

Här kommer lite mer klagomål ni säger att en vara ska levereras på 3 arbetsdager och att den ska hinna skickas om man beställer för 15:00? Jag gjorde en betällning Söndag kl 21-22 tiden kollade på måndag om den hadde skickas men icke, varan var också i lager för omgående leverans. Tisdag så ser jag att varan är på väg. Men att det ska gå så lång tid innan varan skickas fattar jag inte. Blir det så att paketet inte kan hämtas ut förän måndag den 17:e så....... Blir inte mitt nästa datorpaket hoss er.

13 sep kl 13:29 Ånge, Försändelsen har sorterats
12 sep kl 14:09 Malmö, Försändelsen har sorterats
11 sep kl 16:52 SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Den 9:e september gjorde jag min beställning.

Om nått är konstigt skrivet är det pga att jag är sjuk i virus 40 graders feber och 2-3 timmars sömn pga winxp

Permalänk

Robs - Att du har flera kundnummer hos oss beror antingen på att du inte angivit ditt kundnummer på den gamla sidan eller skapat nytt när du handlat. Vi kan inaktivera gamla kundnummer om så önskas, så slipper du/vi se dem. Maila mig så löser jag det.

ottosbågar - Som förklarats har vi en hög orderingång för närvarande, och håller som bäst på att öka bemanningen på lager. Krya på dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara det faktum att ni bryr er så mycket om eran utveckling gentemot kunderna, att ni skapar en användare på ett forum som sweclockers, fick mig att skriva in www.datorb... istället för www.kompl... i webläsaren när jag nyss skulle checka in några grafikkort.

Keep up the good work!

Visa signatur

Har en fin dator, fin fin. Jordnötter och juice är gott tillsammans, gott gott.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veritas
Bara det faktum att ni bryr er så mycket om eran utveckling gentemot kunderna, att ni skapar en användare på ett forum som sweclockers, fick mig att skriva in www.datorb... istället för www.kompl... i webläsaren när jag nyss skulle checka in några grafikkort.

Keep up the good work!

Både komplett och dustin home finns representerade i forumet (fler butiker med som jag inte håller koll på).
Men db.com är billigare, dustinhome är lite dyrare (med studenrabatt, fast det kan vara tvärt om) och komplett är dyrast tycker jag, så det finns god anledning att knappa in www.datorb..., själv har jag dock det som bokmärke

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Robs - Att du har flera kundnummer hos oss beror antingen på att du inte angivit ditt kundnummer på den gamla sidan eller skapat nytt när du handlat. Vi kan inaktivera gamla kundnummer om så önskas, så slipper du/vi se dem. Maila mig så löser jag det.

ottosbågar - Som förklarats har vi en hög orderingång för närvarande, och håller som bäst på att öka bemanningen på lager. Krya på dig!

Jag har alltid beställt med samma kundnummer vad jag vet. Om man loggar in på sitt nuvarande konto så ligger bara en order ifrån 2004 där. Roligt att man inte ens kan se något om sin dator som kostade över 20000kr..

Säger det igen, över 1h i kö är inte acceptabelt! Våre skoj att veta hur många ni sitter i kundtjänst med dessa köer. Känns som två personer när man får vänta så här länge.

Permalänk

Robs - Då ligger troligtvis datorn för 20K på ett annat konto.. Bemanningen på Kundtjänst varierar under dagen mellan 3 och 7 personer samtidigt. Som flest är vi mitt på dagen och under tidig eftermiddag, något färre morgon och kväll då det ringer något mindre. Det största problemet med väntetiderna i telefon är att vi ligger någon dag efter med leveranserna vilket vi håller på att lösa med förstärkning på lager. Denna extra dag orsakar att många mailar och ringer för att efterfråga sin leverans, trots att detta inte leder till att den kan skickas snabbare. Detta i sin tur leder till att svarstiden för de som inte efterfrågar leveranstid utan behöver hjälp med något som vi faktiskt kan hjälpa till med får vänta längre.. Att lösa väntetiden i telefon gör vi alltså med förstärkning på lager - inte på kundtjänst. När väl lager kommit i fas kommer svarstiden på telefon att följa efter. Svarstiden på mail är återigen snabb, så för de som kan lösa sitt ärende via mail är det att föredra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Robs - Då ligger troligtvis datorn för 20K på ett annat konto.. Bemanningen på Kundtjänst varierar under dagen mellan 3 och 7 personer samtidigt. Som flest är vi mitt på dagen och under tidig eftermiddag, något färre morgon och kväll då det ringer något mindre. Det största problemet med väntetiderna i telefon är att vi ligger någon dag efter med leveranserna vilket vi håller på att lösa med förstärkning på lager. Denna extra dag orsakar att många mailar och ringer för att efterfråga sin leverans, trots att detta inte leder till att den kan skickas snabbare. Detta i sin tur leder till att svarstiden för de som inte efterfrågar leveranstid utan behöver hjälp med något som vi faktiskt kan hjälpa till med får vänta längre.. Att lösa väntetiden i telefon gör vi alltså med förstärkning på lager - inte på kundtjänst. När väl lager kommit i fas kommer svarstiden på telefon att följa efter. Svarstiden på mail är återigen snabb, så för de som kan lösa sitt ärende via mail är det att föredra.

Okey låter logiskt. Har skickat ett mail om ärendet till dig istället så vi kan ta det där över.

Permalänk
Medlem

Kan bara ge tummen upp till DB, aldrig haft några problem och leveranserna har tagit max 3 dagar (oftast 2 dagar).

Det enda som jag kan säga till eran nackdel är väll att det är lite "boxigt" uppbyggt på sidan, men absolut inte så faligt att jag inte skulle handla från er!

Så fortsätter ni så här så lär jag alltid vara kund hos er

fö. så har ni bra priser på mycket!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Jag frågade DB via mail för nåra dar sen om varför dom/ni inte skriver nån info alls om grafikkorten så man kan jämföra (precis så bra som komplett har de) och kanske på så vis köpa ett grafikkort man tycker är bra. Men till min stora förvåning fick ja de oerhört oproffsiga svaret "Den infon kan du hitta på tillverkarens hemsida." .............. Är ni så lata så ni inte orkar skriva in de eller är alla där så otrevliga?
Tycker ni borde se över er sida lite så ni slipper "tappa" folk bara för ni inte skriver tillräcklig info på era varor.

De e va ja tycker iaf.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk

Loop - Personen som svarade på ditt mail antog att du endast önskade info på ett specifikt kort, och uppfattade inte att ditt påpekande gällde sortimentet och sajten i stort. Vi som många andra köper data från Cnet Channel på vårt sortiment, men uppdatering av denna data släpar en liten smula pga databasbyte. Vi räknar med att ha en fullt automatiserad uppdatering av denna data på plats inom kort, och då kommer det se helt annorlunda ut avseende produktdata.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tja db mannen

Jag ska precis lägga en order på min nya dator Det var ett tag sen jag beställde ifrån er och jag blir förvånad när man beställer ett system för 12 tusen kr att ni inte bjuder på frakten :/ Finns det ingen kampanj kod att använda?

Edit: Då var ordern lagd Hoppas att db mannen slänger ner lite godis i min order istället haha

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Medlem

Jo fraktfritt över en viss summa tycker man ju att det borde finnas. Över 3000:- borde räcka.

Suttit och varit nära beställa senaste dagarna, men har svårt med fraktavgiften än hur liten den kan tyckas. Känns bara fel betala frakt.

Provade skriva ett gäng förslag på förbättringar här med då man sett att andra fått fri frakt, men icke att jag fick. Kanske bara upprepade gamla förslag, vem vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Jo fraktfritt över en viss summa tycker man ju att det borde finnas. Över 3000:- borde räcka.

Suttit och varit nära beställa senaste dagarna, men har svårt med fraktavgiften än hur liten den kan tyckas. Känns bara fel betala frakt.

Provade skriva ett gäng förslag på förbättringar här med då man sett att andra fått fri frakt, men icke att jag fick. Kanske bara upprepade gamla förslag, vem vet.

Svaret lyder:

Citat:

Med vår offensiva prissättning finns inte utrymmet att desutom bjuda på frakt regelmässigt

Ett tips är att läsa igenom tråden innan man postar och ifall det är något specifikt man letar efter fungerar ctrl+f väldigt smidigt

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)