Grisar flyger, Teewars är släppt!

Permalänk

Kan nog bli bra, men just nu: Gameplay 1/10

Bloodmasters (eller vad det nu heter, inte spelat det på länge) lyckades utmärkt med att få upp hastigheten. Springa, skjuta och leta liv / vapen.
Här är det mer, sätta fast kroken i en fiende och hamra ihjäl dem och dö

Sen att detta är en supertidigt version, ville bara ge lite kritik.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk

Funkar fin fint för mig.
Ganska roligt även om det tar en liten stund innan man får till det där med kroken. Hur får man nya vapen förresten? Bara lyckats med att använda pistolen eller vad det nu är och det jättelika trähammaren.

CPU: X2 +3800
RAM: 2 GB DDR 6400
GFX: NV 7300 LE

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkade bra ganska kul.
Dock lite enformigt på något vis.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Ja det var ju trevligt... fram tills det började bugga ur helt. Reagerade inte på mina knapptryckningar, rörde sig helt på måfå etc. Fråga mig inte varför

Men annars var det trevligt

Permalänk
Medlem

Det skulle vara mysigt att kunna byta vapen med scrollen, Statt och rullade som en galning tills jag kom ihåg att det var på typ 4 man bytte till hammaren.

Och om man tryckte för snabbt sköt den inte alls

Och spelet flöt på skitfint under wine på en 1.33GHzare med ett GF3 kort.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
Det skulle vara mysigt att kunna byta vapen med scrollen, Statt och rullade som en galning tills jag kom ihåg att det var på typ 4 man bytte till hammaren.

Och om man tryckte för snabbt sköt den inte alls

Och spelet flöt på skitfint under wine på en 1.33GHzare med ett GF3 kort.

Detta med att man trycker försnabbt kommer fixas till nästa version. Byta vapen med scrollhjulet kommer tidsnog det med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Ja det var ju trevligt... fram tills det började bugga ur helt. Reagerade inte på mina knapptryckningar, rörde sig helt på måfå etc. Fråga mig inte varför

Men annars var det trevligt

Låter som servern började lagga achle eller något

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Kan nog bli bra, men just nu: Gameplay 1/10

Bloodmasters (eller vad det nu heter, inte spelat det på länge) lyckades utmärkt med att få upp hastigheten. Springa, skjuta och leta liv / vapen.
Här är det mer, sätta fast kroken i en fiende och hamra ihjäl dem och dö

Sen att detta är en supertidigt version, ville bara ge lite kritik.

Vapnen är jävligt obalancerade just nu och den där taktiken funkar bara när man är många och den andra inte är speciellt bra. Vi skall ändra en heldel grejer bla att man inte kan hålla i en spelare hur länge som helst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Funkar fin fint för mig.
Ganska roligt även om det tar en liten stund innan man får till det där med kroken. Hur får man nya vapen förresten? Bara lyckats med att använda pistolen eller vad det nu är och det jättelika trähammaren.

CPU: X2 +3800
RAM: 2 GB DDR 6400
GFX: NV 7300 LE

Nya vapen ligger på banan. Finns en grenade launcher och en rifle.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

rätt kul faktiskt... orkade inte läsa någon hjälp bara.. fattade inte hur man chattade och vet inte ens om det går.. Testade alla världens rimliga knappar men hitatde inget.

Sen försökte jag stänga av och hamnade i ett läge i menyn där inga knappar fungerade.. går inte att stänga av, men musiken spelas fortfarande.. Får stänga av med ctrl alt delete. Jag vill se nick ovanför spelaren så att jag vet vem jag skjuter.

Men egentligen borde jag hålla käften då jag inte har läst readmen och vet vad som finns.

Permalänk

System:
Intel Core Duo 1.66GHz
Intel GMA945
1024MB DDR-2 533MHz
Ubuntu 7.04 med tillhörande Wine, Intel drivisar.
Flyter som en dröm och funkar så också.

Kör Windows-versionen i Wine då.

Svar till tooto:

Chatta är en feature som kommer senare, även att man kan se vem man skjuter på.

Permalänk

Jädrigt smutt litet spel, ser fram emot utvecklingen av denna. Har lite problem med att byta till släggan bara. Sitter på Mac. Nu funkade det, min knapp hade fått en smula under sig eller så.

Permalänk
Medlem

Fungerade på min laptop (GMA900).

Jag ser potential i det här spelet.

Skulle vara schysst om man kunde göra teearna(teesen?) lite mer personliga. Typ en egen textur där man kan göra en hatt eller liknande

Permalänk
Medlem

Ja det här har nu gjort bra. Creds till upphovsmännen!

Vilken licens funderar ni på föresten?

Permalänk

Riktigt trevlig och välgjort spel! Ska bli kul att se hur det utvecklar sig.

Permalänk
Inaktiv

Får detta om jag stänger teewars utan att ha hoppat in på någon bana:
Unhandled exception at 0x0040d5a1 in teewars.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x8f55716f.
Sista meddelandet i konsollen är "[game]: state change. last=0 current=5"

Also, det gick inge bra att läxa upp brandväggen i fullscreen så jag blev tvungen att starta i windowed en gång. Hävbart men kan vara bra att åtgärda på lämpligt sätt

WinXP SP2, NV7600 GS, etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Ja det här har nu gjort bra. Creds till upphovsmännen!

Vilken licens funderar ni på föresten?

Det lutar åt BSD licens för Non-Commercial Use typ. Vill man ha något annat får man fråga mig personligen för att t.ex. använda motorn till ett commercielt spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet funkar perfekt, lirade i ca 30 minuter med en 5 pers åt gången.
Datorn i signaturen:

Permalänk
Medlem

PPC-version!

Tyckte det här såg lite konstigt ut:

Jag vet inte om jag är ensammen om att försöka klicka på "Teesen" istället för på mirrorlänkarna. Sen borde "Teewars Version 0.1.1" stå ovanför nedladdingslänkarna, typ "Download Teewars 0.1.1, choose your platform".

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning på PPC-versionen!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Det fungerar nästan på ppc ska jag säga er Lite mer byteswapping bara så ska vi vara igång. Är dock inget som kommer komma till den här versionen eftersom vi ev måste swappa lite mer saker som går över nätverket.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Jag vet inte om jag är ensammen om att försöka klicka på "Teesen" istället för på mirrorlänkarna.

::suck:: Everyone's a critic...

Nej då. Det var meningen att det skulle funka som du säger (Teesen skulle länka till en slumpmässig mirror för respektive plattform) men det försvann i panikhackandet. Det är ny hemsida på gång ut, med lite vettigare upplägg.

Permalänk
Medlem

Funkar bra, dock stör jag mig lite på att hela bilden hackar till så fort man hoppar in i nåt, t.ex om man råkad nudda en kant när man hoppa upp på en avsats..

EDIT: Nån slags highscore är ju ett måste också, men det antar jag kommer

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Funkar bra, dock stör jag mig lite på att hela bilden hackar till så fort man hoppar in i nåt, t.ex om man råkad nudda en kant när man hoppa upp på en avsats..

Beror på lite fulheter i nätverket och att nätverket inte hanterar pingvariation alls just nu typ.. kommer bli bättre i 0.2.x

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt jobbat Satt och spelade en hel del igår och det är riktigt roligt.

Vore roligt om den sparar nick eller om man kan ha en nick-parameter när man startar den. Tog ett tag innan man visste vem man var

Elite om du menar scoreboard finns det på tab.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Först tänkte jag bara säga att det är väldigt likt Worms, men jag antar att det ska vara så

Jag testade spelet och jag kan inte säga att jag gillade det så mycket, kan bero på att jag blev helt frustrerad av det. Först kändes menyn seg, ok tänkte jag, det är inga problem. Men när jag börjar spela så är hela spelet segt, sen när jag försöker hoppa omkring och skjuta samtidig börjar min dator skrika, väldigt märkligt. Men det värsta var att spelet fick min dator att må väldigt dåligt så den ville ta en powernap. Inte roligt alls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garret
Först tänkte jag bara säga att det är väldigt likt Worms, men jag antar att det ska vara så

Jag testade spelet och jag kan inte säga att jag gillade det så mycket, kan bero på att jag blev helt frustrerad av det. Först kändes menyn seg, ok tänkte jag, det är inga problem. Men när jag börjar spela så är hela spelet segt, sen när jag försöker hoppa omkring och skjuta samtidig börjar min dator skrika, väldigt märkligt. Men det värsta var att spelet fick min dator att må väldigt dåligt så den ville ta en powernap. Inte roligt alls

Dator? gfxkort? OS? Testa forcera av vsync. Vi har haft problem med det förut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Elite om du menar scoreboard finns det på tab.

Ah nice, det missade jag

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Dator? gfxkort? OS? Testa forcera av vsync. Vi har haft problem med det förut.

AMD64 3200+, 1GB RAM, Radeon X800XT, Windows XP Pro.
Så jag antar att det borde fungera på min dator.

Permalänk
Medlem

Det är inte möjligt att få tillgång till "serverprogrammet" för Linux?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yaroze
Det är inte möjligt att få tillgång till "serverprogrammet" för Linux?

Tills vidare kan jag intyga att det funkar utmärkt att köra i wine..

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Jag väntar med spänning på PPC-versionen!

Du är inte ensam..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara för mig spelet kraschar om man först startar det och sedan avslutar det (utan att göra något mellan)?

Väldigt kul spel förresten. Fast det verkar vara lite dött. :/