Grisar flyger, Teewars är släppt!

Permalänk
Medlem

Detta spelet är ju skitkul!
Men som några har nämt så saknar även jag namn övanför spelarna, och att man respwnas för snabbt, och speciellt att man inte kan byta vapen med scrollen. Även att ens namn inte sparas.
Kan inte sluta spela detta asså

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Ingen som har svar på problemet som jag Wixner och säkerligen många fler upplever?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CharlaN
Ingen som har svar på problemet som jag Wixner och säkerligen många fler upplever?

Låter onekligen som ett underligt problem. Laggar det i menyn också eller bara i spelet? Vad säger det lilla fönster som öppnas med teewars? Vad får ni för FPS där?

Sedan, testa att uppgradera grafikdrivrutinerna om ni inte redan testat det. Standardknep

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk

Windows XP, 1680x1050, Sempron 3000+, 1 GB RAM, Radeon 9600:
Namnet går otroligt segt att skriva; muspekare och text låser sig ett par sekunder. Bakgrunden flyter fortfarande.

I spelet så känns kontrollerna som sirap. Man trycker på en knapp, gubben rör sig, men slutar inte förrens ett bra tag efter man har släppt. Detta kompletteras med ett komplett fryslagg tillsammans med roliga ljud ur den inbyggda högtalaren. Sedan rullar spelet igen, ett par sekunder.

Ca 250 FPS.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Låter onekligen som ett underligt problem. Laggar det i menyn också eller bara i spelet? Vad säger det lilla fönster som öppnas med teewars? Vad får ni för FPS där?

Sedan, testa att uppgradera grafikdrivrutinerna om ni inte redan testat det. Standardknep

Det laggar i både menyn och i spelet. ligger på 250 i fps.. ska prova uppdatera grafik driversen nu.. får se hur det går sen

Edit: instalerade om grafikdrivrutinerna och nu flyter spelet på kanon med 60fps i windowed mode

Permalänk
Medlem

Då verkar du ha slagit på vsync. vsync på/av kan vara värt att prova om man har problem.
Kommer att komma som config-val i någon framtida version.

Visa signatur

void@qnet

Permalänk
Medlem

Varför ligger det inga grejor på banan idag? Inga vapen, liv osv.. inte så kul att spela utan dom

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Vilka utgående portar använder den sig av? Det hjälpte inte att öppna 8303 utåt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Då verkar du ha slagit på vsync. vsync på/av kan vara värt att prova om man har problem.
Kommer att komma som config-val i någon framtida version.

nej vsync stänger jag alltid av såfort jag har formaterat datorn, så det kan inte ha varigt det.

Permalänk
Medlem

Flyttar man spelaren lokalt [först] eller görs det på servern?

Citat:

nej vsync stänger jag alltid av såfort jag har formaterat datorn, så det kan inte ha varigt det.

Du har VSync på nu och då funkar det, det kanske var det som menades?

Visa signatur

g++

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rhino
Flyttar man spelaren lokalt [först] eller görs det på servern?

Du har VSync på nu och då funkar det, det kanske var det som menades?

kanske det kanske... vet inte hur man kollar det, hittar inte ett skit på nvidias nya sån inställningsgrej.. skitjobbigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Varför ligger det inga grejor på banan idag? Inga vapen, liv osv.. inte så kul att spela utan dom

Det ligger liv, och vapen på 2 av 3 servrar iaf.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

kanske det kanske... vet inte hur man kollar det, hittar inte ett skit på nvidias nya sån inställningsgrej.. skitjobbigt

Ändra till den klassiska då?

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Ändra till den klassiska då?

bra ide.... nu hittade jag faktiskt hur man gjorde med

Permalänk

funkar riktigt bra!
ser fram mot framtida uppdateringar och linuxversionen

Permalänk

Vad kan vara fel? Hela banan ser ut såhär, skall det vara så?

Ser framemot att jätte många spelar!

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av virtual1337
Vad kan vara fel? Hela banan ser ut såhär, skall det vara så?

Oj. Vad har du för inställningar på texture quality i din grafik-drivare?

Visa signatur

void@qnet

Permalänk
Avstängd

Skönt lir, verkar funka perfekt på min MacBook förutom att den inte registrerar tappande på touchpadden som klick som den gör ute i OS X Jaja, inte som om man spelar med touchpad egentligen. Om bara förslagen som kommit fram i den här tråden kommer in i spelet blir det nog superbra.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Windows XP, 1680x1050, Sempron 3000+, 1 GB RAM, Radeon 9600:
Namnet går otroligt segt att skriva; muspekare och text låser sig ett par sekunder. Bakgrunden flyter fortfarande.

I spelet så känns kontrollerna som sirap. Man trycker på en knapp, gubben rör sig, men slutar inte förrens ett bra tag efter man har släppt. Detta kompletteras med ett komplett fryslagg tillsammans med roliga ljud ur den inbyggda högtalaren. Sedan rullar spelet igen, ett par sekunder.

Ca 250 FPS.

Samma här tyvärr. Vid varje tangentbordstryckning så låser sig tangentbord och mus i 5-10 sekunder. Både ute i menyn och inne i spelet.

Gäller windowsversionen på XP SP2. Har även liknande problem på min laptop lustigt nog. Fast på den fryser det sig bara någon sekund eller två vid varje tangentbordstryckning. Den kör också XP SP2, fast home-versionen. Stationära har förövrigt amd barton 2500+, ati 9500pro. Laptopen har Intel P4 2GHz och något ati mobility radeon-kort.

Går dock bra att lira med endast musen. Så om ni ser någon handikappad som endast förflyttar sig med grappling hooken på någon server är det jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ganska roligt spel, ser mkt potential i det. Kommer nog sitta som klistrad när capture the flag kommer

Kan tänka mig att de skillade spelarna (inte jag tyvärr ) kommer kunna ta sig fram jävligt snabbt med kroken, jag försökte men det gick inge vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Samma här tyvärr. Vid varje tangentbordstryckning så låser sig tangentbord och mus i 5-10 sekunder. Både ute i menyn och inne i spelet.

Gäller windowsversionen på XP SP2. Har även liknande problem på min laptop lustigt nog. Fast på den fryser det sig bara någon sekund eller två vid varje tangentbordstryckning. Den kör också XP SP2, fast home-versionen. Stationära har förövrigt amd barton 2500+, ati 9500pro. Laptopen har Intel P4 2GHz och något ati mobility radeon-kort.

Går dock bra att lira med endast musen. Så om ni ser någon handikappad som endast förflyttar sig med grappling hooken på någon server är det jag.

Dessa problem med inputen irriterar mig eftersom en heldel personer har dom och jag inte har något sätt att debugga det, eftersom jag inte har någon burk där det inte uppstår till förfogande. Men du DaLys, bor du fortfarande i Uppsala och har du lust hjälpa till en kväll?

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade tråkigt så jag skapade en artikel om Teewars på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Teewars

Hoppas att ni inte har något emot det, och "feel free" att ändra på den hur som helst

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Var detta alltså kodat i c++ med opengl? Under hur lång tid?

Trevligt spel för övrigt som uppenbarligen baseras på skicklighet då jag fick storstryk av spelaren som var inne klockan 14 idag

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

kodat med c++ och opengl under X lång tid

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

okej vi spelar 15:45 då på laff.se!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

Vet inte om det är något jag bara fått för mig, men är det folk med Radeon-kort som har trubbel med spelet?

Isåfall är det bara att skriva så här, så vet kanske utvecklarna vad som ska åtgärdas

Jag har Radeon-kort!
Matricks har det x2.
Zorin 9800 Pro.
shibby X800 XL.
Wixner 1900xt.
Skogga 1950pro.

På dessa sidor som dessa problem fanns beskrivna, noterade jag en eller två som hade problem med nVidia.

Åtminstone jag kör XP (Home).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

1950XTX fungerar utmärkt för mig i alla fall.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör också med Radeon-kort felfritt, dock inte i Windows (har inte provat i Windows, alltså).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att Ati's Radeon drivutiner till Vista inte riktigt funkar fullt ut?!

Permalänk
Medlem

jobbigt att man även hoppar med uppåt-knappen. alltså "w". för den verkar inte riktigt hänga med om man trycker uppåt samtidigt som space. men det är väl kanske en vanesak. sedan så undrar jag varför det inte finns en bättre hud (http://en.wikipedia.org/wiki/HUD_(computer_gaming) ). så att man kan se vilka vapen man har, och om det finns ammo osv.

har inte läst hela tråden. folk kanske redan har nämt det

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?