Permalänk
Medlem

The Simpsons

Alla har gjort trådar om alla möjliga serier, men ingen har gjort en om Serien med stort S.

The Simpsons, bland det bästa som gått så länge som den har gjort och ändå kan få mig att skratta till ordentligt rätt ofta.

mitt favoritcitat:

New feeling breewing inside Duffman!

What...

Would...

Jesus DO?!

Är nog bland det roligare sakerna som sagts i serien imo

Men favoritkaraktär har jag ingen, älskar alla

Permalänk

Homer i chokladlandet är min favoritscen alla kategorier. Men även när Lisa blir vegetarian "You don't make friends with salad"-scenen får mig att kollapsa av garv.

Permalänk
Medlem

Chief Wiggum är bland de roligare i serien, vissa saker han sagt har verkligen nästan fått mig att kissa på mig av skratt...

Permalänk

min absoluta favorit är när otto kommer ut från krukaffären "stoners pot shop" och säger oh man false advertising.

Visa signatur

amd64 3500+ x800gt nforce4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lordstinkfoot
min absoluta favorit är när otto kommer ut från krukaffären "stoners pot shop" och säger oh man false advertising.

HAHAHAHA

Homer:
Can Jesus heat a burrito so much that he him self cannot eat it?

Permalänk
Medlem

"Hey Simpson, ther´s something wrong with your tail light. It blinks when you turn!" // Wiggum

Är det nån som ska se filmen som kommer snart?

Permalänk
Medlem

De nya avsnitten av Simpsons är riktigt dåliga, inte alls samma humor som i de gamla. Känns som om de försöker för mycket att härma Family Guy med sina random jokes.
Däremot är de gamla avsnitten av Simpsons det bästa som finns, sjukt roliga är dem. Än idag har de de bästa skämten...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
"Hey Simpson, ther´s something wrong with your tail light. It blinks when you turn!" // Wiggum

Är det nån som ska se filmen som kommer snart?

DO'H!!!

självklart ska man se filmen

Permalänk

"No person that speaks german can be evil!"

Permalänk
Glömsk

Simpsons är bättre på Family Guy-humor än Family Guy själva.

Galen uteliggare: "If you're duffman, then I.. must be djesus! Up up away!" *hoppar ut genom fönstret*

Avsnittet där homer duellerar är ganska skönt också, framförallt musiken i slutet av Zorrofilmen.

I säsong 18, med Frink som ung. Maffian går förbi. "Activate cloaking device!" *drar upp huvan på huvtröjan*

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Älskar avsnittet där homer sätterdit marge för fyllekörning när han själv kraschar med bilen

Så klockren så det inte är sant

Permalänk

Riktigt bra serie. Frink måste nog vara roligast med, skrattar nästan alltid när han är med.

När var det filmen hade premiär? 27 juli eller juni?

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk

homer: What!? spider poison is people poison? haha..

eller "when i start my car i want the neighbours to think the world is coming to its end! (vilken episod är det?)

och vilken episod är det där Fat Tony och mafian kör runt i springfield som i en musikvideo... de är på väg nånstans men jag minns inte vart. så ela färden är det "filmat ur olika vinklar" och nån helskön musik... gansk vag beskrivning men ni kasnke vet vad jag menar:)

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN

och vilken episod är det där Fat Tony och mafian kör runt i springfield som i en musikvideo... de är på väg nånstans men jag minns inte vart. så ela färden är det "filmat ur olika vinklar" och nån helskön musik... gansk vag beskrivning men ni kasnke vet vad jag menar:)

Är inte det avsnittet där de utpressar Marge?

Edit: nej det är det inte...

Permalänk
Medlem

Skönt citat från homer är ju "om man inte ska äta djur, varför år dom då gjorda av mat?" klockrent tycker jag, brukar fråga min vegetarian moder om det:P

Permalänk

"if something's hard to do, it's not worth doing" en Homers mest klockrena kommentarer enligt mig

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

trying is a step towards failure....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN

det är ju avsnittet när Homer startar sitt eget säkerhetsbolag....
och Frink är ju så jävla skön

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

http://www.thesimpsonsquotes.com/

Homer: Marge? Since I'm not talking to Lisa, would you please ask her to pass me the syrup?
Marge: Dear, please pass your father the syrup, Lisa.
Lisa: Bart, tell Dad I will only pass the syrup if it won't be used on any meat product.
Bart: You dunkin' your sausages in that syrup homeboy?
Homer: Marge, tell Bart I just want to drink a nice glass of syrup like I do every morning.
Marge: Tell him yourself, you're ignoring Lisa, not Bart.
Homer: Bart, thank your mother for pointing that out.
Marge: Homer, you're not not-talking to me and secondly I heard what you said.
Homer: Lisa, tell your mother to get off my case.
Bart: Uhhh, dad, Lisa's the one you're not talking to.
Homer: Bart, go to your room.

Haha... älskar det avsnittet. Älskar alla gamla va fan

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
Skönt citat från homer är ju "om man inte ska äta djur, varför år dom då gjorda av mat?" klockrent tycker jag, brukar fråga min vegetarian moder om det:P

Egentligen är ju kommentaren "If we aren't supposed to eat animals, then why are they made out of meat?", fast din översättning är fan roligare.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Chief Wiggum: "Can't you people take the law into your own hands? I mean, we can't be policing the entire city!"

Så jävla skön

Permalänk

Granpa: "The swedes are coming!.... they got lingonberries!"

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Inaktiv

När homer blir alternativ konstänär eller vad fan det är, i början när han ska montera ihop sin grill och han jämför med ebskrviningen och inser att hans inte ser likadan ut. Så är det filmat infrån köket när marge och bart sitter och pratar, så ser man homer i bakrunden som springer med ett parasol mot grillen. Det skriket är guld värt!

Permalänk
Medlem

Tio favoritavsnitt:

S08E09 - El Viaje Misterioso de Nuestro Jomer (The Mysterious Voyage of Homer)
Homer käkar superstark chili gjord på psykadelisk chilipeppar, och får sig en rejäl trip.

S08E23 - Homer's Enemy
En nyanställd kille på kärnkraftverket blir helt galen över att Homer kan vara så korkad men ändå klara sig så bra.

S03E10 - Flaming Moe's
Moe snor Homers hemliga recept för den perfekta drinken.

S04E09 - Mr. Plow
Homer och Barney tävlar om vem som är den bästa snöplogaren.

S12E09 - HOMR
Homer blir supersmart efter att en krita, som han tryckte upp i hjärnan genom näsan som barn, opereras ut.

S05E02 - Cape Feare
Familjen Simpsons får fly Spingfield då Sideshow Bob släpps från fängelset och ger sig på jakt efter Bart.

S06E12 - Homer the Great
Homer visar sig ha ett födelsemärke som enligt en profetia utmärker honom som den utvalde ledaren av det hemliga Stonecutters-sällskapet.

S07E08 - King-Size Homer
Homer försöker bli klassad som sjukpensionär genom att gå upp i vikt.

S03E01 - Stark Raving Dad
En mentalpatient, som hävdar att han är Michael Jackson, hjälper Bart att göra en födelsedagssång till Lisa. (Bra musik!)

S08E15 - Homer's Phobia
Homer misstänker att Bart blivit homosexuell.

EDIT: Kompletterade med länkar till avsnitten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
När homer blir alternativ konstänär eller vad fan det är, i början när han ska montera ihop sin grill och han jämför med ebskrviningen och inser att hans inte ser likadan ut. Så är det filmat infrån köket när marge och bart sitter och pratar, så ser man homer i bakrunden som springer med ett parasol mot grillen. Det skriket är guld värt!

English side ruined; must use french instructions:

"LE GRILLE"?! WHAT THA HELL IS THAT?!

---
Eller Flanders och Homer i skidbacken.

"Feels like I'm wearing nothing at all."

(...nothing at all...)
(...nothing at all...)

STUPID
SEXY
FLANDERS

Edit: Och just det, någon senare Treehouse of Horror, när Burns bjuder in alla på middag med börjar skjuta ihjäl alla istället. När han skjuter ihjäl Apu så dyker det upp en kanin med Apus ansikte bakom en sten, reinkarnerade Apu skrattar och säger "Ha-ha, Ya can't kill a HINDOOO", så hoppar han några skutt och fastnar i en rävsax: "AeEAaAh! Jesus! HELP ME!"

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Mr Burns har samlat en hel armé framför Homers hus.

Han sitter i en stridsvagn med en hjälm och beordrar att Simpsons skickar ut Bobo the Bear.

Han vill sätta skräck i familjen á la Apocalypto now genom att sätta igång klassisk musik.

Sätter ighång bandspelaren och ut genom högtalarna flödara Waterloo med ABBA.

Så ruskigt härligt

Permalänk
Medlem

säger bara, Speed Holes.

Permalänk
Inaktiv

Robbaz bästa är när flanders kommer över och frågar homer vad han sysslar med när han står o hackar i bilen med en hacka

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

japp.. speedholes, my ass :D:D ... homer gick ju på det oxå
med tanke på att maffian satte 3kulor i bilen som homer kollade på

Permalänk

Har en favorit, är avsnittet där lisa vill vara med lite mer intellektuella människor och de skjutsar hem henne till huset och man ser homer sjungandes inne.

Låten Tubthumping med Chumbawamba

"I take a whiskey drink, I take a chocolate drink, and when I have to pee, I use the kitchen sink! I sing the song that reminds me I'm a urinating guy."

har för mig det är samma avsnitt där lisa är gymnast med en tysk lärare och hon svimmar och när och vaknar upp säger hon "ich bin ein gymnast", varefter homer säger "ahh, she must have dreamt about hitler again."