Din dummaste bedrift genom tiderna

Permalänk
Medlem

Mja, detta är kanske inte det dummaste jag själv har gjort, men jag var med när hände iaf.

Började med att vi tog lite bensin från mopeden som jag hade (detta var ca 6år sedan), Iaf så började vi ju självklart lunta med bensinen tills en av kompisarna kom på den brilljanta idén att hälla i lite bensin i en pet flaska sen lägga flaskan ner på marken, tända eld framför den och sedan stampa på flaskan, det låter kanske inte så farligt om det inte vart för att han stampade på flaskan medans en annan kille stog framför xD,
Började brinna rätt ordentligt på dennes byxor och skor, Och nu kommer jag inte ihåg exakt men jag har för mig att han fick slänga sig ner på marken och hasa av sig byxorna medans dem brann, eller så rullade han tills slockande... aja iaf så hade han inga byxor på sig när han kom hem, och han luktade brännt

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
Mja, detta är kanske inte det dummaste jag själv har gjort, men jag var med när hände iaf.

Började med att vi tog lite bensin från mopeden som jag hade (detta var ca 6år sedan), Iaf så började vi ju självklart lunta med bensinen tills en av kompisarna kom på den brilljanta idén att hälla i lite bensin i en pet flaska sen lägga flaskan ner på marken, tända eld framför den och sedan stampa på flaskan, det låter kanske inte så farligt om det inte vart för att han stampade på flaskan medans en annan kille stog framför xD,
Började brinna rätt ordentligt på dennes byxor och skor, Och nu kommer jag inte ihåg exakt men jag har för mig att han fick slänga sig ner på marken och hasa av sig byxorna medans dem brann, eller så rullade han tills slockande... aja iaf så hade han inga byxor på sig när han kom hem, och han luktade brännt

Hahahaha en liknande grej gjorde mina polare, dom var 3-4 pers som gled runt på mopederna så fick en bensinstopp, då vände dom upp och ner på en moped för att få ur soppan....en utav dem var ganska korkad och tänder på det som ligger på marken och vipps så var elden nere i tanken så small det

Permalänk
Medlem

I ingen som helst speciell ordning.
Målat en grannes dörr med rödfärg på fyllan.
Gjort en smash med en småfågel när vi spelade badminton, det var en olycka. Polaren servade och jag skulle svara snabbt och just då kom en fågel förbi. Hur stor är sannolikheten?! (Fåglen låg på marken i någon minut sen hoppade den upp och flög iväg).
Slagit golfbollar (ärligt snodda) mot en äng, där det går en cykelväg. Träffade en unges cykelhjälm.
Slagit huvudet i en ruta på fyllan så det blev en fet spricka.
Gjorde sockerkrut och hällde på min grundskolas spolade isbana så vi skulle slippa friluftsdag. Smälte delar av isen igen, men gjorde ingen egentlig skada.
Fick provköra en Mazda RX8 180km/h + på 50-väg i(!) Malmö. Det roligaste jag gjort med byxorna på. Min sambo var allt annat än nöjd. Åkt i en BMW M3 som gjorde liknande, men det var bara 160 i Centrala Växjö. Systemet skulle stänga om 5 minuter ju.

Allt jag kom på nu.

Permalänk
Medlem

Den absolut dummaste bedriften är lite svår att komma på, men över åren har man lyckats med att:

* Nästan eldat upp en sopnedkast i trappuppgången (Brandkår anlände)
* Klottrat ett cykelrum, 2 cyklar, 3 containrar, registreringsskyltar på 2 bilar, 3 K-märkta hus på ett museiumområde och lite annat krafs. Åkte fast för det och fick ta bort allt klotter.
* Nästan stulit en bil i fyllan, var för full för att få igång den (eller så var den trasig).
* Pillat på voltmärkningen bak på ett nätaggregat på en dator som var igång. (kapang)
* Blivit tagen på bar gärning med att snatta, 2 gånger.
* Blivit stoppad av polis när jag skjutsade en kompis på moped utan att ha försäkringen på mig.

Utöver det så har man gjort en jävla massa dumma saker under de tidiga tonåren som man får gnuggat i ansiktet varje gång man dricker med gamla vännerna. Jag har ingen lust att skriva ner något av de då de flesta antingen är av personlig natur eller sånt som jag helt enkelt inte vågar avslöja.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

ojdå...vart börjar man liksom

För att följa moppe temat, Jag skulle elda ur min krök och hällde i "lite" bensin i den och försökte tända på...inget hände...så jag la huvudet imot öppningen på röret för att se om det va varmt (fråga mig inte varför just huvudet) men iaf så slog det upp en enorm jävla låga som brände av 1 och ett halvt ögonbryn och en hel del hår på huvet.

På fyllan tänkte jag att jag skulle stegra med cykeln, slutade med att jag inte kunde gå på 1 vecka.

Har skjutit småfåglar med luftgevär (träffade 2st, inte så bra på att sikta)

Sa till min dåvarande lärare att han skulle gå hem och skaffa rulator för han var så j*vla gammal. Blev ett jäkla liv på rektor osv, endast för jag hade haft problem med dem innan dock.

Headbangade och råkade knocka en kompis.

Jagade en person som jag tyckte var väldigt ful och jobbig med min moped, till historen tillhör också att han var på rullskridskor.

Försökte slänga mig rakt igenom en stor jäkla buske i kalmar stadspark och fastnade, kom loss men hade på något sätt tappat min mobil, som tog ca 2 timmar att hitta igen.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Ah, nu kom jag på en grej som inte var allt för smart. Detta utspelar sig för strax under två år sedan.
Detta var precis efter att jag träffat vad som senare skulle bli min flickvän (som nu är mitt ex).
Eftersom att det som sagt var en av de första gångerna jag umgicks med den damen valde jag att hålla mig något sånär nykter på festligheterna vi skulle till. Det gick fint, vi hade båda en trevlig kväll utan missöden. Men! När flicksnärtan skulle ta och åka hem runt 02:00-tiden bestämde jag mig för att ta mig några glas. Ty det var väldigt lätt gjort, med tanke på att de på festen sålde både öl och vin för 20 kr glaset/burken. Någon/några hundringar senare var jag på topp, precis lagom till hemfärd. Här uppstod det som skulle bli anledningen till att denna historia är något att berätta.

Först och främst måste ni veta att jag då bodde i en liten by vid namn Täfteå lite drygt en mil från Umeå. Ni som känner till Umeås geografi vet att Konstskolan på Umedalen ligger rätt långt bort från själva centrum, åt helt fel håll om man kommer från Täfteå.
Även om detta utspelade sig på hösten, när det egentligen hade börjat bli lite för kallt, så bestämde jag mig för att cykla hela vägen till festen. Nu vet jag inte exakt, men det är väl uppskattningsvis 1,5 timmas cykelväg, lägg på en 20 minuter vid onykterhet.

Tillbaka till historian, jag skulle alltså nu ta mig hem från festen. Dyngfull påbörjade jag cykelturen med två vänner. Ganska snart ramlar jag av cykeln och sliter sönder byxorna, med ett fint stort sår på knäet som resultat. När vi kommer fram till centrum når vi den ena av mina vänners hem, där han erbjuder mig en mössa och ett par täckbyxor, så jag inte ska frysa ihjäl under den timmeslånga cykeltur som nu återstod.
Jag och den kvarvarande kompisen cyklar vidare, tills vi når Tomtebo, där han bor. Jag är nu så sjukt trött att jag lägger mig ner i diket för att vila lite. Kompisen sliter upp mig och säger åt mig att sätta mig på cykeln och börja cykla. Jag hävdar att jag inte kommer orka cykla hela vägen hem och säger att jag vill sova hos honom, men han påpekar att det nu bara är 20 minuters cykelväg kvar. Jaja, jag sätter mig väl på cykeln och kör vidare då, tänker jag. Ensam börjar den sista etappen mot sängen.

Efter ungefär halva vägen bestämmer jag mig för att kliva av cykeln och vila lite. Jag kilar in en bit i skogen, för jag vill så klart inte att någon ska se mig. Sjukt skabbigt att ligga efter vägkanten mitt i natten.
Jag är inte helt dum, även om jag vet att jag kommer att somna här, tänker jag så pass långt att jag ställer ett alarm på mobilen på 20 min och placerar denna under örat.

Jag vaknar ett antal timmar senare av att solen lyser i mitt ansikte. Genomfrusen cyklar jag hem den sista biten och slänger mig i sängen. Några timmar senare väcker mamma mig, ihållandes mina trasiga, helt nerblodade jeans, och frågar "Vad gjorde du igår egentligen?".
Jag svarar "Jag sov i skogen..".

Härligt jobbigt att gå ner och käka frukost sen.

Tack för dagens IRL-skratt!

edit.
Dumma saker jag har gjort, hmm....
Fanns en fullklottrad vägg vid matematiksalarna när jag gick i högstadiet. Jag drog ett liiiitet blyertsstreck på den nedklottrade väggen precis när en lärare kom förbi. Fick stå efter skolan och städa rent...
Sen har jag skämt ut mig genom att tända en brasa uppe på ett berg med en polare när jag var ~11-12 år. En snubbe kom ju på oss på bar gärning naturligtvis. Skäms fortfarande av hur dumt det var. -_-

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Gjort en brud på smällen

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Gjort en brud på smällen

grattis *-).....

Permalänk
Medlem

Kom på en sak som jag och en gammal vän gjorde för en väldig massa år sedan. Vi hade varsitt ärtrör, och till dem hade vi nålar som passade perfekt, så man kunde blåsa iväg dem rätt så långt. Vi tog dessa ärtrören med oss och la oss på taket till en gammal sjöbod, seden sköt vi dessa nålarna rakt upp och hoppades att de inte skulle träffa oss. Ingen blev träffad, men en nål i ögat hade nog inte varit njutbart.

Sedan har jag och en annan polare åkt stående i en pulka och sett vem som kunde stanna närmast ett stup på ett gäng meter. Det stod även ett stort träd där, det slutade med att pulkorna hängde i trädet då man hade hoppat av så sent det bara gick...

Får se om jag kommer på mer dumheter, då dyker de upp här=)

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

ojj hmmm lite har man gjort iaf

spunnit sönder en gräsmatta som ägdes av kommunen (han som har hand om just de bodde mittemot oss) ja fick inte ett skit för det

började röka ( slutat nu )
började snusa (inte slutat än)

hamnat i bråk x antal ggr

gjort bort mej på fyllan x antal ggr (brudar gillar tydligen inte begagnat snus å blommor med rötter????)

sen finns de säkert mer men skriver om ja kommer på mer

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Hahaha rolig läsning ^^

* Jag minns en gång i tiden när jag bodde hemma hos mor och jag cyklade hem packad som ett fnöske. Var så innihelvette pissnödig så när jag nästan hade kommit hem fick jag för mig att pissa på grannens bil xD
Dessutom var det rikligt med snö så det syndes nog ganska väl dagen efter, om spåren inte hade snöat igen vill säga.

* En midsommar låg jag och sov på asfalten, jag blev kanske lite väl full

* Way back in time hittade jag och en kompis en thunderking som låg och skräpa, vi bestämde oss för att spränga min kompis grannes postlåda. Vi satte pjäsen upp och ned i postlådan och sprang som två gnuer till andra sidan diket efter att ha tänt på.
Efter en lång lång väntan så smällde den då av och postlådan flög mot oss och landade precis bredvid! (på andra sidan diket). GALET!
Sen dumpa vi skiten i ån.

* En annan gång brände vi även ned en postlåda, bevis: http://www.youtube.com/watch?v=lFpW-QSUFEA
(här är det dock inga thunderkings, bara tigerskott)

* Slängde en cykel i ån när jag var lite för full =D

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag inte ihåg hela historian men ungefär.
När jag var 11-12 så hade jag och några kompisar köpt tomtebloss och stog och kasta över kompisens tak, på baksidan fast en studsmatta, men det tänkte inte vi på.
Sen gick vi därifrån och kom tillbaka efter 10-15 minuter och går förbi hans bakgård , studsmattan står i lågor.
Hans föräldrar var inte hemma så vi försökte släcka det själv.
Två hinkar och fylla munnen med vatten trodde vi skulle funka , men inte.
Som tur var hade någon redan ringt brandkåren.

Permalänk
Medlem

Kom på en till som är JÄVLIGT korkad och ett bra exempel på hur man kan fumla med händerna.

Det var på jobbet. Jag hanterar en sorts plåt som etsas med motiv för tryckeri. Dessa är dock invirade i en sorts skyddsplast som man måste ta av först. Det var när jag skulle slita loss denna(som kan sitta rätt hårt) som jag klanta till det. Jag slant så att plåten flög upp i luften och eftersom en repa kan göra den värdelös fipplade jag runt med den i luften med händerna i patetiska försök att fånga den men så till sist "AAJ! FAN JÄVLAR!" så hade jag lyckats föra in plåten mellan högerns lil och ring finger och skurit(dessa är jävligt vassa) ett djupt jack ända in till benet. Fick sy tre stygn och det var ett helvete att hantera en datormus de kommande veckorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Kom på en till som är JÄVLIGT korkad och ett bra exempel på hur man kan fumla med händerna.

Det var på jobbet. Jag hanterar en sorts plåt som etsas med motiv för tryckeri. Dessa är dock invirade i en sorts skyddsplast som man måste ta av först. Det var när jag skulle slita loss denna(som kan sitta rätt hårt) som jag klanta till det. Jag slant så att plåten flög upp i luften och eftersom en repa kan göra den värdelös fipplade jag runt med den i luften med händerna i patetiska försök att fånga den men så till sist "AAJ! FAN JÄVLAR!" så hade jag lyckats föra in plåten mellan högerns lil och ring finger och skurit(dessa är jävligt vassa) ett djupt jack ända in till benet. Fick sy tre stygn och det var ett helvete att hantera en datormus de kommande veckorna.

Mmmm... sånt är skönt
Gjorde liknande sak när jag fick för mig att tälja plexiglas för en herrans massa år sedan, fast jag lyckades från den yttersta leden på vänster pekfinger förbi nageln och dela på fingerspetsen... sved dugligt.

Men som sagt, att hantera en mus sen var ju ingen dans på rosor

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ja detta jag gjorde sist va verkligen inte så smart. Rätt så dumt om man säger så.

Men det va så att ja precis satt på nya sommardäcken och nya väghållningskittet på bilen, självklart måste man ju kolla vad bilen går för sen... Blev det nå bättre väghållning?
Så beger mej ut på 70 vägen å kör fort som fan. Så fort så man använder hela vägen för att klara kurvorna.. mitt i en skymd kurva får jag möte väjjar över på min sida snabbt som fan men får sladd och farten va inga 70km/h så glider på 4hjuls ställ 250 - 300 meter sedan in i en stolpe och ner på en åker. Detta va för någon månad sedan bara.

Det va en väldigt dyr provkörning och jag är glad att det gick så bra som det gjorde ändå. Man fick sej en rejäl tankeställare.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem

Har kört bil i 110km/h på centrum där jag bor. Riktigt idiotiskt och dumt

Permalänk

Dummaste jag gjort måste nog vara då jag och en kompis smög in på Herrljunga Ciders lager och rotade upp så många flaskor cider vi kunde bära för att sedan glatt traska ut igen och mötas av några arga snubbar som jobbade där..

Tydligen var stället kamerabevakat
Där kände man sig lagom dum i huvudet.. Får skylla på att man var 11 år.

Permalänk

Förutom bomber, eldsvådor mm. Så är bedriften att få i mig så mycket alkohol så att när jag står ute och pissar så pissa och spydde jag på samma gång.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

För många år sedan fick jag och en kompis för oss att vi skulle cykla så fort vi kunde in i en snödriva och det gick bra några gånger då det bara tog stopp. Dagens sista försök slutade med att jag tog fart och det var som att cykla in i en vägg, jag gjorde en halvframåt volt och landade bakom snödrivan på huvudet, blodet sprutade. Jag har än idag (c:a 15 år senare) små ärr kvar i ansiktet av händelsen.

Det kanske inte var det dummaste jag gjort genom tiderna men det ligger högt upp på listan.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Skulle på gymnasiet göra en pacmanklocka i plåt. Klippte sålunda plåtbiten rund med mun och allt. Sedan skulle det borras ett hål i mitten. Självklart tror jag också att jag med högerhanden kan hålla emot borren, utan att använda tving eller något. Det kunde jag inte. Blev iofs inte så farligt blodigt, egentligen, men jag har fortfarande ärren kvar på tumme och pekfinger.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm en polare fick en häcksax i ansiktet.. precis mellan vänstra ögat och näsbenet :p..

snacka om att rusha till sjukhuset det... sjysst ärr kvar än idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel86
Ja detta jag gjorde sist va verkligen inte så smart. Rätt så dumt om man säger så.

Men det va så att ja precis satt på nya sommardäcken och nya väghållningskittet på bilen, självklart måste man ju kolla vad bilen går för sen... Blev det nå bättre väghållning?
Så beger mej ut på 70 vägen å kör fort som fan. Så fort så man använder hela vägen för att klara kurvorna.. mitt i en skymd kurva får jag möte väjjar över på min sida snabbt som fan men får sladd och farten va inga 70km/h så glider på 4hjuls ställ 250 - 300 meter sedan in i en stolpe och ner på en åker. Detta va för någon månad sedan bara.

Det va en väldigt dyr provkörning och jag är glad att det gick så bra som det gjorde ändå. Man fick sej en rejäl tankeställare.

Bilen var bara att skrota eller?:P Fick du ut det på försäkringen?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag körde bil nere i Pattaya utan att ha något svenskt körkort.
Tämligen korkat, inte nog med att man som farang automatiskt får skulden om nåt skiter sig, visat det sig att man inte har körkort så är man nog fet körd. Det gick bra i slutändan iaf och inget jag nånsin gör om. Så förbannat korkat.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Förutom bomber, eldsvådor mm. Så är bedriften att få i mig så mycket alkohol så att när jag står ute och pissar så pissa och spydde jag på samma gång.

man har inte levt förens man sitter och sprutar jetbränsle ur röven samtidigt som man kaskadkräks i handfatet

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
man har inte levt förens man sitter och sprutar jetbränsle ur röven samtidigt som man kaskadkräks i handfatet

been there.... somnade i lilla 2sitsarn bredvid sängen. kul å vakna lagom bakiså gå på toa å se handfatet fyllt till kanten med orangegul sörja. kändes kul å köra ner handen i handfatet å röra runt å försöka lösa upp det. en av mina värsta mornar iaf... ont i ryggen ett par dar efteråt med..

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

När jag va liten spelade jag innebandy i STRUMPOR på fritids... Vi hade lagt bänkar ner på golvet som sarg och det hade inte tagit mer än 5 min innan jag halkade i strumporna och landar med hakan rätt i bänkkanten.
Blodet sprutar och fritidsfröken ringer min morsa och säger typ : "Din son har råkat ut för en olycka."
Morsan blev så skraj att hon nästan gjorde på sig.

Blev 4 stygn. Kan tillägga att det var andra gången jag lyckats slå upp hakan

Visa signatur

[Intel Core2 duo E6600][Asus P5B][2048 mb Corsair] [WD 320gb][Gainward 7900GT GS][Sony 17"TFT][Antec 1080AMG 430W True Power][Logitech Mx 300 och X-530]

Permalänk
Medlem

när jag och en kompis åkte pulka på dagis så råkade han köra på mig när jag var påväg upp så jag landade i pulkan o vi åkte ner tillsammans. det tyckte vi var jättekul så skulle vi naturligtvis göra det igen :S . så jag ställer mig i mitten av backen, min kompis tar fart uppifrån och åker rätt fort rakt mot mig. när han kör på mig så landade jag på näsan mot pulkkanten så det börjar blöda och jag blir jättelessen

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm juust det, ngn backe (gata) i vårberg
åkte jag pulka nerför och kör rakt in i räcket

no brakes. oow shiiiiiit *pling*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Förutom bomber, eldsvådor mm. Så är bedriften att få i mig så mycket alkohol så att när jag står ute och pissar så pissa och spydde jag på samma gång.

brorsan sket, pissade och spydde på samma gång, slå det!!!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
brorsan sket, pissade och spydde på samma gång, slå det!!!

jag har gjort liknade fast jag grina samtidigt också ;D