Permalänk
Medlem

Trasiga minnen? (ballistix)

Hej

Efter några windows ominstallationer och fortförande endast blåskärmar vid start har jag börjat inse att det är hårdvaren det måste vara fel på.

Provade köra memtest86+ igår,
det har stått på i ca 15 timmar nu. Det är första gången jag gör det, vet inte exakt hur det fungerar. Men... jag ligger uppe i över 800 errors nu, så nått är ju fel? Det har inte hängt sig eller nått, utan det tickar på rätt bra.
Avslutar memtest sig själv? Eller avbryter man bara själv.

Är mina minnen helt förstörda? Eller vad kan man göra åt saken, typ höja volten?

Just nu har jag bara ena stickan isatt. Har två st ballistix 1gb. Haft dom max två år. Känns rätt pissigt om de skulle vara sönder, med tanke på att de var bland de dyrtaste man kunde få tag på då. Finns det kanske garanti på Crucial minnen?

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem

Ingen mening i att fortsätta om fel upptäcks. Ballistix vill väl ha högre än standard, så ge dem vad som rekommenderas.

"The Ballistix line comes with the same limited-lifetime warranty and award-winning support you expect from Crucial."
http://www.crucial.com/kb/answer.asp?qid=4048

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Ingen mening i att fortsätta om fel upptäcks. Ballistix vill väl ha högre än standard, så ge dem vad som rekommenderas.
http://www.crucial.com/kb/answer.asp?qid=4048

Det rekommenderas 2.8v... jag ändrade det till. Vart fortförande errors, kanske lite färre. Provade 2.9v, då vart det många fler errors. Vågade inte testa högre.
Vad mer kan man exprimentera med? Bör jag be om nya minnen?

Visa signatur

Asus P6T SE. Intel i7 920 @ 3,5ghz Antec 620 h20. 12 GB 1333/1600 kingston/corsair. Asus GTX 660Ti DCII OC. Samsung 830 128 gb. Be Quiet Dark Power Pro 650w. Benq XL2410T 120hz.

Permalänk
Medlem

Helt klart är de defekta. Dra iväg ett mail till säljaren om de är köpta i sverige, annars är det nog smidigast att vända sig direkt till crucial.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara