Nya ÖÄs första jag-vill-ha-körkort-tråd!

Permalänk

Bara för att jävlas med er så vill jag skrika ut min lycka över att ha klarat min uppkörning på första försöket idag. Körde i bil i totalt 20minuter och sen var det 5minuters snack innan & efter. Så på 30minuter så var allt klart och nu är jag en nöjd person....:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Bara för att jävlas med er så vill jag skrika ut min lycka över att ha klarat min uppkörning på första försöket idag. Körde i bil i totalt 20minuter och sen var det 5minuters snack innan & efter. Så på 30minuter så var allt klart och nu är jag en nöjd person....:)

GRATTIS!

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag klarat teoriprovet och skall gå på halkbana om ungefär 2 veckor.
Har ni några tips om det och vad man bör tänka på?
Uppskattar, Sana

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Okej, nu har jag klarat teoriprovet och skall gå på halkbana om ungefär 2 veckor.
Har ni några tips om det och vad man bör tänka på?
Uppskattar, Sana

Lyssna på instruktören, utöver det är det inte så mycket att tänka på. Enda sättet att kugga på halkbanan är i stort sett att inte göra vad man blir tillsagd.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Avstängd

Jag får väl bekänna mig vid att jag har Bilkörkort sedan 2004-07-12 klarade det på första försöket i stockholm tog alla lektioner på körskola gick väldigt smidigt. Allt som allt gick det på 15k dyra jävla lektioner inkl halkbana uppkörning teori. Tog 2månader allt som allt.

Dock är jag ny med en annan gengre dvs Motorcykelkörkort som jag hoppas kunna ta innan hösten kommer. Går väldigt bra har bara kört privat med farsan på en Ducati Monster väldigt lättkörd. Tänkte boka några lektioner och se vad som behövs förbättras. Får lite rabatt på två körskolor måste bra välja än. Fan att man inte hade det när man tog B körkortet.

Permalänk
Medlem

Själv började jag övningsköra 2 månader innan jag fyllde arton. Körde privat hela tiden. Tog 1 lektion, kom på att de var helt onödigt och beställde istället halkbana, teoriprov och uppkörningen. En månad efter jag fyllt arton hade jag kortet i handen

Gick på ca 3000kr.

Bara du är övertydlig i att kolla i speglarna och är lugn i trafiken så får du godkänt på uppkörningen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |