Köpa ultraportabel LG eller en Thinkpad, vista är krav.

Permalänk
Medlem

Köpa ultraportabel LG eller en Thinkpad, vista är krav.

Hej, tänkte höra med er vad ni tror, kan få köpa en riktigt liten ultraportabel dator helt ny för ett väldigt bra pris (6000:-). Datorn är en Fujitsu P7120, finns på
https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010106938

Saken är den att min tidigare bärbara var av betydligt bättre kaliber, och jag vill gärna köra Vista som huvud-os. Kommer det att fungera bra på den där? Det mesta ser ju rätt klent ut, hade hellre haft en dubbelkärnig processor. Dock är formatet på denna otroligt bra. Så antingen köper jag den här fujitsun eller så skaffar jag en Thinkpad 12".

Hur skulle ni gjort? Känner verkligen inte för att köra xp på en nyköpt dator.

Permalänk
Medlem

det är en fujitsu siemens
Jag har en typ nedgradering av den p7010.
ca 3 år gammal, men processorn kanske inte är det bästa, sen har jag bara 256 ram

Beror på vad du ska ha datorn till, Bara en fråga hur kan du få den för 6000?

Permalänk
Medlem

Hehe, får skylla på trötthet=)
Ändrat nu, dock är rubriken som den är..

Jag har en kraftfull stationär, så det kommer mest bli programmering, webdesign, ordbehandling och liknande på den bärbara. Dock är det trevligt om man kan kolla på dvd när man reser..

Har arbetat åt en kille jag känner så kan få subventionen i lön så att säga:) Det som gör mej så sugen på den, även om det inte är den processor jag önskar mig mest. Sen att Det bara är två ramplatser som redan är fylla med totalt 1gb minne känns inte helelr så upphetsande=)

Hur har din gått att jobba med? Är det samma skärmstorlek?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av decid
Hehe, får skylla på trötthet=)
Ändrat nu, dock är rubriken som den är..

Jag har en kraftfull stationär, så det kommer mest bli programmering, webdesign, ordbehandling och liknande på den bärbara. Dock är det trevligt om man kan kolla på dvd när man reser..

Har arbetat åt en kille jag känner så kan få subventionen i lön så att säga:) Det som gör mej så sugen på den, även om det inte är den processor jag önskar mig mest. Sen att Det bara är två ramplatser som redan är fylla med totalt 1gb minne känns inte helelr så upphetsande=)

Hur har din gått att jobba med? Är det samma skärmstorlek?

Samma skärmstorlek ja,
Köpte den utomlands, så jag är van vid små laptops.
En gång gick jag till en onoff butik och där svimmade jag när jag såg 17" laptop

Mycket trevligt och lite skärm. Mycket portabel, men är seg.
Den här versionen som du kollar på verkar vara bättre på allt.
Jag skulle också känna mig mycket suger på en sån om den kostade 6000.