Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem

Skriver detta pa min eee pc!!!

Har inget a med ring XD Är allas skärmar lite gryniga? Jag tycker att den är lite seg i Xandros, manga timmglas väntningar, lite mjukt tangentbord pa vänster sida.

Annars är den fräck.

EDIT: AKUT!!!!! Hur stänger man av den!? helt. Så att den inte ligger i standby?! Släcks den helt och hållet om man trycker på på-knappen?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Skriver detta pa min eee pc!!!

Har inget a med ring XD Är allas skärmar lite gryniga? Jag tycker att den är lite seg i Xandros, manga timmglas väntningar, lite mjukt tangentbord pa vänster sida.

Annars är den fräck.

EDIT: AKUT!!!!! Hur stänger man av den!? helt. Så att den inte ligger i standby?! Släcks den helt och hållet om man trycker på på-knappen?

Grattis

Stängs av helt och hållet? :S
Det ska den göra om du väljer att stänga av det ^^

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Tack.

Jag hittade hur man stänger av i en engelsk manual hos asus XD
Sa om man trycker pa den stora knappen sa släcks den helt?

Edit: Fan!!! Fläkten satte igång och till min förskräckelse var den inte så tyst. Den surrade som om där var en pappersbit instucken. Alltså ett smattrande ljud Kan det vara tillfälligt? Nu i början innan den är "inkörd"?
Eller en defekt fläkt*****?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag hör inte min fläkt alls, känner den bara, men jag har läst att en del tycker den är väldigt högljudd, så det kanske är olika.
Eller vanligt fel.

Visa signatur

AMD 64 X2 3800+ AM2| DFI Infinity nF Ultra II M2 | 4 x 512MB 5400 | Sapphire X1900GT | 550W XilencePower | 500GB x 2 + 160GB Seagate | CoolerMaster Centurion 5

Permalänk
Medlem

Sådär, då har jag använt den i skolan idag Alla blev förundrade, chockade, imponerade. Till och med lärarna Hehe, en liten monstermaskin.

Den blev aldrig så varm att fläkten satte igång, alltså _helt_ ljudlös!!! Hoppas bara inte att den är defekt, kanske isönder? Jag har ingen aning.
Jag har använt den i exakt 3 timmar idag och har 50-60% kvar. Lyssnat på musik, skrivit, spelat solitaire och med ca 50% bakgrundsbelysning. 100% belysning i ca 30 minuter sammanlagt.

_Eeenormt_ bra batteritid.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Whee! Nu har jag fatt min oxa! Jag visste att den skulle va liten, men det har ar ju sjukt

Den ar kopt i Bangkok men det ar vanlig EU stickkontakt sa jag slipper anvanda adaptern som jag kopt pa teknikmagasinet - alla tiders!

Jag lagger upp bilder pa den brevid min 15" dell laptop nar jag far tid.. den ar som sagt valdigt valdigt liten och tuff

Permalänk
Medlem

Grattis!

Jag låste upp Advanced desktop, ändrade operativ/programs språket till engelska och ställde in svensk tangentbordslayout igårkväll.

Jag ska försöka installera Frets on fire och open arena idag.
Är windows xp med 2gb minne snabbare än xandros med 512mb? Jag tycker att den är lite slö? Om båda kör i 630mhz för att det kommer jag att göra oftast.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Beställde igår på cyberport.de då det stog att de skulle få in leverans den 20:e men 1 timma efter jag lade min beställning så hoppade till 03/04(doh!) och en timma efter det så stog det "oklart för nästa leverans". Argh. Får bli ebay istället.

Permalänk
Medlem

ÅH! Vill inte vänta längre på min 4G..! Jävla påsk... Vet någon hur tracking-nummer fungerar i Sverige ?

Jag menar... Jag har fått ett tracking-nummer på den genom USPS.
Men kan man söka efter den med den svenska posten också ? :S

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

--

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Tack.

Jag hittade hur man stänger av i en engelsk manual hos asus XD
Sa om man trycker pa den stora knappen sa släcks den helt?

Edit: Fan!!! Fläkten satte igång och till min förskräckelse var den inte så tyst. Den surrade som om där var en pappersbit instucken. Alltså ett smattrande ljud Kan det vara tillfälligt? Nu i början innan den är "inkörd"?
Eller en defekt fläkt*****?

min fläkt låter också en del, men jag hör den bara när jag ligger i sängen o surfar och det e helt tyst i rummet, låter som du säger som en liten pappersbit har fastnat i fläkten. så det ska nog vara så.

har för övrigt instalerat win xp o på hdd och backtrack3 på sd kort, är inte värdens snabbaste dator men är riktigt nöjd, ska posta en bild på mitt amerikanska tangentbord som jag moddat med hjälp av en dymo... kommer snart

Permalänk
Medlem

Ja. Fläkten låter lite speciellt. Den låter exakt likadant på min "stora" laptop från Asus.

Permalänk
Medlem

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=2302323954...

Tror ni att den aktionen är något att satsa på?
Om man köper från hongkong, hur mycket kostar frakten då?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Standard Int'l Flat Rate Shipping
US $60.00

Expedited Int'l Flat Rate Shipping
US $80.00

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Lust att förklara lite närmare ? ^^

Sen undrar jag vad för adapter man behöver om man vill kunna ladda i svenska eluttag?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Lust att förklara lite närmare ? ^^

Sen undrar jag vad för adapter man behöver om man vill kunna ladda i svenska eluttag?

Du får googla på de olika sätten.
Adapter har folk redan skrivit i denna tråden.. Finns på kjell o company.
Engelsk -> svensk

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Sådär ja.
Jag installerade Open Arena igår. Acceptabelt flyt med allt på lägsta. Det är nog linux drivrutinerna som är kassa, likaså xandros. hehe.

Jag vet inte hur jag ska göra :/ Jag gillar linux, det är sött, enkelt och snabbt. Vilka är nackdelarna med XP på denna busmaskin? Batteritiden? Jag har uppfattat att prestandan är bättre ?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

jag kör xp o det flyter på bra, tror att jag har en batteri tid på 2h cirka...

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Är batteritiden så dålig? Jag trodde att den var samma som i Xandros? ca 3-3,5h?

Är den snabbare i XP (nlited)? Att starta program som firefox, mappar osv? i 630mhz då.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag märker då ingen skillnad i batteritid. Kör med skärmen på runt 40% och med wlan avstängt (kör hsdpa modem istället). Den håller sig lätt 4 timmar, och då har jag webradio igång samtidigt som jag surfar, mailar etc.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet om denna manick?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=1502254822...

Fungerar den i linux? kan den användas som mottagare till vilken bluetooth mus som helst, så att man slipper använda enorma pinnar?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Någon som har erfarenhet om denna manick?
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=1502254822...

Fungerar den i linux? kan den användas som mottagare till vilken bluetooth mus som helst, så att man slipper använda enorma pinnar?

Borde den göra ? Har hört att vissa möss/tangentbord kräver att deras "egna" BT-sändare kopplas in.. Vet dock ej vilka.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Har inte hängt med så mycket om den här datorn. Men vad ligger priserna runt om man köper ifrån Usa? Finns det olika modeller på den? Om ja, är det stor skillnad?

Funderar på att köpa en men vill helst använda xp, kommer det att gå smärtfritt?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Ja det finns olika modeller.
2G Surf, 4G Surf, 4G, och 8G.

2G Surf: 2GB HDD, 512mb ram, 800mhz cpu
4G Surf: 4GB HDD, 512mb ram, 900mhz cpu
4G: 4GB HDD, 900mhz cpu, 512mb ram, webcam
8G: 8GB HDD, 900mhz cpu, 1GB ram, webcam

XP använder de flesta av användarna tror jag, och ja det flyter på jättebra

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Muffinman: det kommer en uppdatering där xp kommer ingå om du inte har en kopia hemma. annars går det ju att installera via usbminne om jag inte minns fel. dessutom kommer skärmens upplösning att utökas och storleken likså utan att datorn blir mycket större. mer minne dessutom (1gb) och den släpps till sommaren. med tanke på hur mycket fed sänkte sin räntekurs senast så lär dollarn fortsätta falla till dessa att den nya släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
Muffinman: det kommer en uppdatering där xp kommer ingå om du inte har en kopia hemma. annars går det ju att installera via usbminne om jag inte minns fel. dessutom kommer skärmens upplösning att utökas och storleken likså utan att datorn blir mycket större. mer minne dessutom (1gb) och den släpps till sommaren. med tanke på hur mycket fed sänkte sin räntekurs senast så lär dollarn fortsätta falla till dessa att den nya släpps.

Kommer den släppas i sverige då? Isåfall borde man kunna köpa den i USA tidigare.

Funderar nämligen att köpa uppdateringen (farsan råder mig till det) men jag behöver den innan sommaren så jag kan lägga in Xubuntu innan jag far till staterna.

Eller så kanske man ska köpa den där.. får se hur jag gör.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Bra vågat av dig TredoX att isåfall vänta tills dess då "sommaren" är tre/fyra månader lång plus att det var väldigt preliminärt. Jag skulle inte gå runt tills dess och tro blint på att de lanseras då...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Går det att slänga i mer minne i 2G Surf: 2GB HDD, 512mb ram, 800mhz cpu?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMuffinMan
Går det att slänga i mer minne i 2G Surf: 2GB HDD, 512mb ram, 800mhz cpu?

Nej det går ej på 2G surf.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

är sugen på att beställa en nu. Antagligen någon utav icke-surf modellerna... Är det billigast att leta upp någon via ebay eller finns det några andra alternativ? Har inte hängt med i tråden mer än ett par sidor. Vart landade totalpriset? Har några av er fått betala tull på kalaset?

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

Tyskand är helt klart bäst.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u