Permalänk
Medlem

PS3 eller XBOX 360 ?

Jag vet, jag vet. En tråd som STÄNDIGT kommer upp hela tiden. Sökte efter tråden även här på forumet men blev inte nöjd med dem jag hittade...

Det som mest står för att PS3 ligger bäst till är bluray-stödet. Men är det fortfarande värt pengarna? Hur framtidssäkert är PS3? Tror ni PS3 kommer ha större utbud med spel? Har PS3 bättre grafik/prestanda (flyter på bättre) än 360?

Ge mig era åsikter!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Proffsmoddare

Tja, ps3 har redan grymt mycket större utbud än xbox, just pga av att det är playstation så har det spel som sträcker sig över hela sedan 96 lr när det nu var psx lanserades, dessutom så är ju microsoft skapare av Xbox, så man kan nog mer lr mindre anta att spelen som blir stora till Xbox kommer till dator, se bara på Gears of War.

PS3 är en grymmare maskin än alla andra multimedia maskiner, det är bara att inse, och prislappen är faktist väldigt låg om man ser till vad man får, sen så är ju 6000kr väldigt mycket pengar ändå, men just för ps3 är det kanske inte så farligt.
Ett Xbox med diverse tillbehör som måste köpas vid sidan om, som hd spelaren och dvd kontrollen etc. Ps3 har stöd för i stort sätt alla usb kontroller så som tangentbord och mus, dock inte nått spel på marknaden än så länge, ut3 kommer ha det därimot.

Framtidssäker är den nog, sony har tänkt att ha ps3 som huvudkonsol i ungefär 10år frammåt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Re: PS3 eller XBOX 360 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Jag vet, jag vet. En tråd som STÄNDIGT kommer upp hela tiden. Sökte efter tråden även här på forumet men blev inte nöjd med dem jag hittade...

Det som mest står för att PS3 ligger bäst till är bluray-stödet. Men är det fortfarande värt pengarna? Hur framtidssäkert är PS3? Tror ni PS3 kommer ha större utbud med spel? Har PS3 bättre grafik/prestanda (flyter på bättre) än 360?

Ge mig era åsikter!

Vad tror du ska komma fram i den 371:a tråden om ämnet som inte redan sagts? Fullständigt idiotiskt att starta en ny tråd, när du VET hur många det finns tidigare.

Permalänk
Avstängd

Ps3 är inte vad dom lovar!.......Efter att ha sett deras ''ingame trailers'' sen spelat spelen. Fan va besviken ja blev på ps3'an :S Sen så är alla xbox 360 defekta så köp en bra dator istl för 8k som som ps'3an kostar med spel osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Tja, ps3 har redan grymt mycket större utbud än xbox, just pga av att det är playstation så har det spel som sträcker sig över hela sedan 96 lr när det nu var psx lanserades, dessutom så är ju microsoft skapare av Xbox, så man kan nog mer lr mindre anta att spelen som blir stora till Xbox kommer till dator, se bara på Gears of War.

Med tanken på att bakåt kopabiliteten är inget att hurra över för några av konsolerna så skulle jag inte ta upp de äldre spelen som en fördel alls.

Det är förövrigt billigare att köpa en PS2'a + Xbox 360 än en enda PS3.

Och ja PS2 är en grymt bra konsol värt att lägga ut 600-700 kr för en konsol för om man vill spela de spelen.

Om du frågar mig så finns det mer intressanta titlar just nu för Xbox 360 när det gäller spel, de flesta spel till PS3 har inte kommit och dröjer minst 1 är till. Är man intresserad av de PS3 titlarna så är det lika bra att vänta något år med konsolen och få den billigare. 6000 kr är svindyrt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Re: PS3 eller XBOX 360 ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix

Det som mest står för att PS3 ligger bäst till är bluray-stödet. Men är det fortfarande värt pengarna?

Tror ni PS3 kommer ha större utbud med spel?

Har PS3 bättre grafik/prestanda (flyter på bättre) än 360?

för en BluRayspelare? absolut, den är tokbillig jämfört med alla andra renodlade BluRayspelare som finns idag. (och minst lika bra, ofta bättre, läs tester)

spel som jag gillar, japp. spel du gillar, ingen aning.

ja/nej/kanske, eller 100% bättre på nån av dem, prioritera spel som är unika och strunta i vilken som är bäst på spel som egentligen inte är så jäkla vassa på nån av dem ändå.

/ GTA är hursomhelst uppskjutet en bra bit in i nästa år så jag skulle hyra en motorbåt istället innan vattnet är slut.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

vad jag har lärt mej utav dessa playstation är att spelen kommer senare,allt blir bättre och bättre,både på spelfronten och på tillbehörs fronten.
det går segt i början,men är man villig att ge PS lite tid,så är det lätt värt det i slutändan(se bara på ps2 tex).

vad gäller grafik och skit(vilket är sååååå uttjatat vid det här laget) så är båda lika bra enligt mej.

gå efter spelen och inte vad som finns inuti maskinen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Köpte en Wii helt enkelt, grafik och onlinespel finns ju alltid på datorn.

Om jag skulle välja mellan en xbox360 och en Ps3 så skulle jag tänk, xboxen har ju mycket mer och bättre spel i dagsläget halo3 kommande då, men ps3 har ju killzone 2 och nya metalgear kommande.

Men sen så ser jag priset, SUPER ERBJUDANDE PS3 5999:-!!!!!

Sen ligger det en xbox med spel och allt för 3500:- brevid, uhm tänker på pengarna och inser att ps3 bara ägs av knös ungar eller ps2 fanatiker

Permalänk

Det kommer finnas extra uppdrag till GTA4 som bara kommer att gå att tanka ner till X360

Permalänk
Inaktiv

Kommer många bra PS3 spel i hösten, som i mina ögon mäter sig med Halo3 utan problem: Uncharted, Heavenly Sword, Lair, Ratchet And Clank och Warhawk. Sen är där ju multiplattformsspelen: COD4, Stranglehold etc. Man får inte räkna ut UT3 eller som ju faktiskt ska stöda tangentbord och mus på PS3 samt kommer redan nu i höst!

Men man kan säga det samma om 360, det är i betraktarens ögon det ligger!

Permalänk

Xbox 360 går sönder, PS3an suger och Wii är bara en fluga.
Kan alla fanboys hitta en bro att hoppa ifrån. köp den konsolen du tycker ser bäst ut.
Far runt på diverse spel butiker och testa vilken du tycker är roligast och verkar mest lovande är mitt råd

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Sötast

Köp konsollen efter spelen.

Vill du ha Nintendospel? Köp Nintendo.
Vill du ha Playstationspel? Köp Playstation
Vill du ha Xboxspel? Köp Xbox

Skillnaderna vet vi alla redan.

Permalänk
Medlem

Jag ska göra det enkelt för dig;

Köp ett Playstation 3.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Xbox 360 går sönder, PS3an suger och Wii är bara en fluga.
Kan alla fanboys hitta en bro att hoppa ifrån. köp den konsolen du tycker ser bäst ut.
Far runt på diverse spel butiker och testa vilken du tycker är roligast och verkar mest lovande är mitt råd

+1

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

360 är mkt mer prisvärd !

Permalänk
Medlem

Köp den som du gillar spelen på mest, Men om du skulle köpa dig en PS3 så blir du inte besviken det lovar jag. Den är snygg, smidig o använda, bra spel finns ute och så kommer det en jävla massa bra spel till hösten enligt mig.

Permalänk
Medlem

Tackar alla. Märkte hur lätt allt blev till lite halvkaos i tråden nästan direkt.
Har iaf stannat på att välja PS3 då jag kollade upp vilka spel osv. som fanns och kommer komma. Tack ännu en gång!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Köp den som du gillar spelen på mest, Men om du skulle köpa dig en 360 så blir du inte besviken det lovar jag. Den är snygg, smidig o använda, bra spel finns ute och så kommer det en jävla massa bra spel till hösten enligt mig.

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Köp den som du gillar spelen på mest, Men om du skulle köpa dig en 360 så blir du inte besviken det lovar jag. Den är snygg, smidig o använda, bra spel finns ute och så kommer det en jävla massa bra spel till hösten enligt mig.

/Daniel

..............................

PS. 360 är ful

Permalänk
Medlem

tycker jag inte, gillar faktiskt designen på 360´n

/Daniel

Permalänk
Medlem

akilles å allex kanske jobbar för sony? försöker sälja konsollen iaf ^^ hehe

Båda konsollerna är grymma som sagt. Handlar om spelen bara = )

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Köp konsollen efter spelen.

Vill du ha Nintendospel? Köp Nintendo.
Vill du ha Playstationspel? Köp Playstation.
Vill du ha Xboxspel? Köp Xbox.

Skillnaderna vet vi alla redan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
akilles å allex kanske jobbar för sony? försöker sälja konsollen iaf ^^ hehe

Båda konsollerna är grymma som sagt. Handlar om spelen bara = )

o_O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
..............................

PS. 360 är ful

den ser ju inte ut som en brödrost iaf..

360 är mkt snyggare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli
den ser ju inte ut som en brödrost iaf..

360 är mkt snyggare

Ok och sen när blev konsolernas utseende en väsentlig del i frågan om vilken man ska skaffa? =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
akilles å allex kanske jobbar för sony? försöker sälja konsollen iaf ^^ hehe

Haha i wish .. Ne men jag sa bara vad ja tyckte. KLart det beror på spelen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xilli xilli
den ser ju inte ut som en brödrost iaf..

360 är mkt snyggare

inte för att detta spelar roll om vilken konsoll man vill ha. Men PS3 är riktigt snygg enligt mig och förstår inte hur folk kan tyka att den ser ut som en brödrost..

:D:D

Bara jag som ser skillnaden?:D:D

Permalänk
Medlem

När det kommer till utseende så tycker jag att ps3:an är grymt ful, ser ut som en tingest skapad på 70-talet tänkt att ha ett "hippt futuristiskt utseende"

Påminner mig om världshistoriens bästa konsoll, Intellivision:
(För ni ungdomar som inte var med när det begav sig, kolla länk för mer info om en _riktig_ spelmaskin)
http://en.wikipedia.org/wiki/Intellivision

Tycker däremot krysslådan ser helt bra ut...

PS. Har en 360 själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Machman
När det kommer till utseende så tycker jag att ps3:an är grymt ful, ser ut som en tingest skapad på 70-talet tänkt att ha ett "hippt futuristiskt utseende"

Påminner mig om världshistoriens bästa konsoll, Intellivision:
(För ni ungdomar som inte var med när det begav sig, kolla länk för mer info om en _riktig_ spelmaskin)
http://en.wikipedia.org/wiki/Intellivision

Tycker däremot krysslådan ser helt bra ut...

PS. Har en 360 själv.

Håller med. PS3 borde ha varit snyggare. och Intellivision verkar ha varit en väldigt bra konsoll. tyvärr var jag född ´86 så jag växte upp med NES, men jag kan förstå varför du tycker Intellivision är världens bäste konsoll.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

När ja tittar på en ps3 på bild känns den inte så jätte snygg etc. Men när man har den jämte sig ser den väldigt exklusiv ut, jag tycker den är riktigt snygg.

Aldrig hört talas om intelvision, endast nes snes har ja spelat, även om dom va före min tid

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt 360 för att xbox360 har just nu ett sjukt mkt bättre utbud, lika så dem kommande spelen nu i höst, där det är xbox360 som brilljera på spelfronten. IMO om man jämför spelen som kommer i höst till xbox360 och ps3 så har inte ps3 en chans. Sen förlorar ps3 hela tiden massa exkluviteter(stava?) för att företagen tycker att ps3an är ännu försvår att göra spel till när man jämför med xbox360, så företagen satsar hellre på ett multiplatforsspel (ps3 och xbox360) för att dem vill tjäna pengar.

Sen är det ju så att ps3 spelen nästan alltid är en månad efter xbox360 spelen. Och många ps3 spel blir ännu mer försenade.

I min åsikt så har xbox360 ett mycket bättre online del med xboxlive, än vad ps3 har. På marketplace hittar du många demos m.m och inte alls lika mycket på ps3.

Xbox360 har också nackdelar. Tex har den inte alls lika bra kvalité. Det är många som har haft problem med sin konsol angående det så kallade "Ring of Death). PS3an har bättre kvalité.

PS3an har dock blueray som stödjer 1080p vilket inte xbox360 kan, endast 720p, 1080i. Men snart så kommer ju Xbox360 Elite, som har hdmi och stödjer 1080p och den kommer även med en 120 gb hårddisk.

Grafikmässigt är det inte storskillnad. Men enligt testerna så vinner xbox360 just nu med en liten del. (Inte så märkbart)

PS3an kanske kommer bli bättre och få mycket bättre spelutbud och mindre spelförseningar med tiden, som ps2an. Men just nu så leder xbox360.

Spel som kommer till xbox(vissa ps3 också) i höst och tidigt 2008 som särkeligen kommer bli fina titlar är tex: Halo3, GTA4, Brothers in Arms: Hells Highway, Assassins Creed, Mass Effect, Bioshock, Call of Duty 4, Splinter Cell: Convict, Rockband, Guitar Hero 3, Blue Dragon, Fable 2, Fifa 08, PES 7, PGR 4, Army of two, SKATE, Kane & Lynch och Naruto: A Rise of a Ninja.

Har inte riktigt lika bra koll på spelen som kommer till ps3, dock ser MGS4 riktigt lovande ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLIBB

PS3an har dock blueray som stödjer 1080p vilket inte xbox360 kan, endast 720p, 1080i. Men snart så kommer ju Xbox360 Elite, som har hdmi och stödjer 1080p och den kommer även med en 120 gb hårddisk.

Kom en uppdatering för en herrans massa månader sen som aktiverade 1080p.

Dock inte många spel som stödjer 1080p, men det verkar det ju inte vara på PS3n heller...

Alltså, du behöver inte ha elite-versionen för att få 1080p.

Visa signatur

Sony Vaio FE21M