Permalänk

xp-64

Hej

Köpte ny dator med quad 2.4 processor, 2gb ram och ett asus moderkort osv. Jag la in Windows xp-64.
Nu till problemet, jag tycker att det tar väldigt lång tid att ladda windows.
när jag tex trycker på kontrollpanel knappen så tar det säkert 10 sek att ladda

Inga jätteproblem direkt men störande.

Har ingen erfarenhet av x64 så jag vet inte hur det ska vara, men på xp32 känns det rappare!

Någon annan med 64 bit som kan säga hur det är jämfört med 32?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

för mig går det jättesnabbt, har 64bitars home premium. kanske nån update eller något du behöver fixa

edit: tabbe av mig, såg inte att du hade xp

Permalänk
Medlem

@ miffow: nu har han Windows XP x64 och inte Vista

@ the-guvnor: Jag har kört med XP x64 några månader fram till kväll då jag slängde in Vista x64 ist. Men vad jag har känt och märkt av så har x64 varit lite rappare än vanliga 32-bits versionen. Har inte heller stött på några sånna problem som du beskriver...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Avstängd

Vän,

Win XP-x64 fungerar alldeles utmärkt för mig. Inga som helst problem med lagg. Om jag skulle jämföra XP-x32 med XP-x64, skulle jag säga att x64 är snabbare (men det kan givetvis vara placebo).

Har du några problem med din hårdvara?

Permalänk

Avaktiverade inbyggda ljudkortet och det gjorde skillnad, tack för svaren

steffe

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd