Permalänk
Medlem

ta bort virus i vista?

tjena har vista ultimate 32 och känner att jag har fått virus och ja vill inte formatera datorn tänkte om man kunde på nåt sätt få bort viruset? i en annan forum har ja läst förut att det går men ja hittar inte forumet igen:(

Permalänk
Permalänk
Medlem

ja har avast hjälper inte.
Ingen annan sätt o få bort den

Permalänk

Ta reda på vad det är för typ av virus och vad det har för namn sen söker du bara på google om det kommer upp nåt intressant om det viruset.
Vissa virus kan man ta bort utan att behöva installera om hela kitet

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

Virus i Vista är ännu så länge ovanligt. Alla vet väl om antivirusprogram?

Nästan i alla fall. Skaffa ett sånt typ Norton Internet Security....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

kör en scan med hijackthis och posta den här så ska jag titta igenom den åt dig.

Starta datorn i felsäkert läge och ta bort de rader i hijackthis som jag sagt att du ska ta bort.Kör därefter en scan med ditt virusprogram och radera all skit som kommer upp.

Starta upp normalt, kör en till virusscan samt hijackthis en gång till och kontrollera att det du tagit bort inte finns kvar.