Vad har ni för namn på Områden i stan ?

Permalänk
Medlem

I enköping finns det
Raggartorget, Busstorget -Heter Gustav Adolfs Plan men det är mycket bussar och raggare där.
Slånkan, Slånbärsan osv. - Ett bostadsområde som numera kallas Fågelgränderna)
Ghettot - Romberga
Weelu tomten - Fanns en industrishop där men nu är det bostäder byggda där

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Slödder om slödder / slödderort. Passar dig, nidas

Hellre det än något jävla drägg i västerort

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd

Gazaremsan - Gatan utanför, dels för dom fortkörande ungdomarna och dels för att det är så mycket flyktingar i byn nu.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zettt
I enköping finns det
Raggartorget, Busstorget -Heter Gustav Adolfs Plan men det är mycket bussar och raggare där.
Slånkan, Slånbärsan osv. - Ett bostadsområde som numera kallas Fågelgränderna)
Ghettot - Romberga
Weelu tomten - Fanns en industrishop där men nu är det bostäder byggda där

LILLSIDAN REPRESENT! (min flickvän bor i enköping, fast inte på lillsidan, öh, aja)

I Sundsvall finns typ...

Navet - Busstationen med massa knarkardrägg och alkisar dygnet runt, populär plats för polisen att stanna till, alla bussar går därifrån, hmm.

Vängåvan - Liten park med fontän och bänkar i 'city', bajspunkarna hänger här..

Torget - Torget, med en staty, en massa duvor, frukt/blom/fula kläder-stånd och en scen där det finns ännu mer bajspunkare, öh.

Videomix - Enda stället som säljer Ben and Jerrys!

Birsta - Äckligt shoppingområde en bit utanför stan späckat med skrikande ungar, långsamma tanter och barnvagnar.

Kebaben - Här hamnar man mitt i natten om man misslyckas med att hitta en fest

Max - Se kebaben

Sen finns det lite stadsdelar som östermalm, granloholm granlo haga skönsmon skönsberg, haga, sallyhill osv.

Visa signatur
Permalänk

Allting utanför tullarna måste väl iallafall benämnas vischan alt. landsbygden!

Permalänk
Medlem

Persiska viken: Badplats där alla invandrare samlas och har grillfest var lördag, trots att ligger en bit från...
Ghettosunda, som invandrartäta Gottsunda kallas i folkmun.

Annars är bra exempel på vår fina Uppsalahumor att skriva till extra bokstäver på vägskyltarna, har både sett "Muppsala" och "Tuppsala" irl. Stadsdelen Norby kallas på infartsskyltarna permanent för "Snorby" och på skylten till förorten Vänge hade någon lustigkurre för en tid sedan lagt till bokstäverna s och j så det blev "Sväng ej". Något liknande någon annanstans?

Mvh

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
China Town (Nyfors) - Eskilstuna

Där huvudgatan kallas för Ho Chi Minh-leden dessutom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carweb
Persiska viken: Badplats där alla invandrare samlas och har grillfest var lördag, trots att ligger en bit från...
Ghettosunda, som invandrartäta Gottsunda kallas i folkmun.

Annars är bra exempel på vår fina Uppsalahumor att skriva till extra bokstäver på vägskyltarna, har både sett "Muppsala" och "Tuppsala" irl. Stadsdelen Norby kallas på infartsskyltarna permanent för "Snorby" och på skylten till förorten Vänge hade någon lustigkurre för en tid sedan lagt till bokstäverna s och j så det blev "Sväng ej". Något liknande någon annanstans?

Mvh

sånt är kul dock på gatornasnamn brukar det klottras på här istan isf:P

Kulvägen -- ja ni kan ju gissa att det var 2 strek som kom till
tidbegränsningar brukar folket ändra lite hipp som happ med eltejp.

Rökning förbjuden har ju en del kombinationer som vi inte ska gå in på men sånt ser man ju.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Skara

Lilla Afrika (förkortas ofta till LA) - lägenhetsområde där det bor nästan enbart invandrare.

Musei-parken - park vid museet (duh!) här brukar ~15åringar samlas för att supa. Kan vara officiella namnet inte säker.

Kommer inte på några mer men finns säkert en del till.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
sånt är kul dock på gatornasnamn brukar det klottras på här istan isf:P

Kulvägen -- ja ni kan ju gissa att det var 2 strek som kom till
tidbegränsningar brukar folket ändra lite hipp som happ med eltejp.

Rökning förbjuden har ju en del kombinationer som vi inte ska gå in på men sånt ser man ju.

Haha Rökning förbjuden skyltar, alltid samma visa... Utanför min skola så finns det.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Västerås har: Bäckby som kallas Lilla Iraq (bor själv där pust..)
en gata på bäckby, Puddelugnsgatan, kallar den för Pudelpungsgatan.

Bjurhovda: Västerås baksida.

mja.. kan int komma på någe annat

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Drågsved - Rågsved. En liten förort utanför stan med välförtjänt smeknamn.
Ångestparken - Ånghästparken. En park på söder.

Permalänk
Medlem

Min ort kallas "Snow City", och det är inte bara vintertid

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Allting utanför tullarna måste väl iallafall benämnas vischan alt. landsbygden!

Exakt Bor man utanför tullarna bor man inte i Sthlm

Nidas: Knivsöder är just hela Södermalm

Kungsholmen = Kungsholmen
Knivsöder = Slöddermalm
Öfre = Östermalm
Svampen = Norrmalm

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carweb
Annars är bra exempel på vår fina Uppsalahumor att skriva till extra bokstäver på vägskyltarna, har både sett "Muppsala" och "Tuppsala" irl. Stadsdelen Norby kallas på infartsskyltarna permanent för "Snorby" och på skylten till förorten Vänge hade någon lustigkurre för en tid sedan lagt till bokstäverna s och j så det blev "Sväng ej". Något liknande någon annanstans?

Mvh

Finns i Stockholm också.
Hårsta - Årsta. Var lika kul varje gång jag åkte förbi skylten.
Hårsta (Uppl.-Väsby) - Hårsta :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Några från Karlstad då:

Persiska viken - Ett utomhusbad i den invandrartäta stadsdelen kronoparken

Skoskavet - Ett radhus- och villaområde där husen ligger riktigt tätt.

Vi som inte bor i själva Karlstad brukar säga att vi åker utomlands när vi åker till KRP.

Vad är det för område som kallas skoskavet ? Herrhagen eller ?

EDIT: Det finns en liten ort som heter Deje , ca tre mil norr om karlstad , mitt emellen karlstad och Munkfors , och utanför deje , ute i skogen ,finns ett ställe som heter Olsäter, men där har nån petet dit två prickar över O .. Ölsäter

Annars har vi ju orten Forshaga , ligger mellan Deje och Karlstad , kallas Puckhaga , för där bor mest ... ja .. ni kan nog lista ut det själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zettt
I enköping finns det
Raggartorget, Busstorget -Heter Gustav Adolfs Plan men det är mycket bussar och raggare där.
Slånkan, Slånbärsan osv. - Ett bostadsområde som numera kallas Fågelgränderna)
Ghettot - Romberga
Weelu tomten - Fanns en industrishop där men nu är det bostäder byggda där

tycker att gamla delen av västerleden är mera "ghetto" än romberga. även fast halva romberga består av somalier.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Min ort kallas "Snow City", och det är inte bara vintertid

Nej, det är väl sommartid det snurras lite plattor o kastas mest snö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carweb
Persiska viken: Badplats där alla invandrare samlas och har grillfest var lördag, trots att ligger en bit från...
Ghettosunda, som invandrartäta Gottsunda kallas i folkmun.

Annars är bra exempel på vår fina Uppsalahumor att skriva till extra bokstäver på vägskyltarna, har både sett "Muppsala" och "Tuppsala" irl. Stadsdelen Norby kallas på infartsskyltarna permanent för "Snorby" och på skylten till förorten Vänge hade någon lustigkurre för en tid sedan lagt till bokstäverna s och j så det blev "Sväng ej". Något liknande någon annanstans?

Mvh

Brottsunda är allmänt känt med.

Bussen mellan Sävja och Stenhagen har kallats Orientexpressen

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Medlem

Finns ju en hel del i Göteborg. Just den del som jag sticker ut mest är ju självklart urinröret, en passage mellan Centralstationen och Nordstan. Anser det förklara sig själv.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Volvoparkeringen kallas en parkering i knalleland. Många raggarbönder hänger där om kvällarna

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

I Malmö har vi ju Jesusparken, Kamphundsparken och bögparken. Sen har vi ju
kuktornet som är värt att nämnas.
Västra hamnen, BO01 i talspråk. Nobeltorget och området däromkring som bara kallas för "Nobel".
Slottsstaden brukar väll kallas för slottis har jag för mig. Tja, det jag kommer på nu iaf.

Permalänk

Fyllebacken, ligger bakom tågstationen vid Täby Centrum och är helt enkelt en kulle eller kanske tom två där fyllona brukar hänga.

Ofta har de lite gruppträff utanför ingången till centrumet som ligger närmast backen och tågstationen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
I Malmö har vi ju Jesusparken, Kamphundsparken och bögparken. Sen har vi ju
kuktornet som är värt att nämnas.
Västra hamnen, BO01 i talspråk. Nobeltorget och området däromkring som bara kallas för "Nobel".
Slottsstaden brukar väll kallas för slottis har jag för mig. Tja, det jag kommer på nu iaf.

Vad är grejen med alla kamphundar i Malmö?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Vad är grejen med alla kamphundar i Malmö?

Det finns vissa typer som måste hävda sig något förbannat. Och då ha tuffaste jycken som kan mörda alla andra gör att man får respekt och större penis. En BMW och lite blingbling gör dessutom att man blir en mycket bättre människa med ännu större penis.

Permalänk
Proffsmoddare

Skrevet, området kring Sibylla i värnamo

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Stureplan - Där likasinnade, blåblodiga, borgare och samhällets toppar möts och umgås.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
Bjurhovda: Västerås baksida.

hädelse!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Exakt Bor man utanför tullarna bor man inte i Sthlm

Nidas: Knivsöder är just hela Södermalm

Nja, med knivsöder menar man hornstull.

http://susning.nu/Knivs%F6der

Sen har vi även SoFo, söder om folkungagatan.

Permalänk

Ett område heter i folkmun flygfältet, men av de flesta heter det flyktingfältet istället, gissa varför.