HJÄLP!!! ASUS: A7N8X-VM/S (moderkort)

Permalänk

HJÄLP!!! ASUS: A7N8X-VM/S (moderkort)

Hejsan alla.

Ett gigantiskt men ändån litet problem. Saken är att detta måste vara fixat så kvickt som bara möjligt

Nu till saken.

Jag sitter just nu och tittar på en öppen fujitsu siemens. Tror att den hette Jetson-P. Felet är att för ett par veckorsen så kollade jag en sak med en hårddisk i den. Men det var en stålbit i vägen, så jag fick ta ut hårddisken. Men jag va inte på så bra humör och råkade slita ut alla kablar som går till startknappen och nu går det inte att starta den. Detta beror på att jag inte vet har dessa sladdar satt INNAN!

Så om du som har en sån här dator eller en dator med samma moderkort, så skulle det vara OÄNDLIGT tacksamt om du bara skulle kunna öppna sidan och kolla vart dom sladdarna ska sitta. (det är bara den RÖDA och SVARTA som är absolut viktigaste)

Det ända jag VET är att dom satt någon stans nere i HÖGER hörn.

Tack på förhand!!!!! MVH/// J****gt desperat HP ägare.

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem

koppla i strömmen å dra med en skruvmejsel på piggarna nere i "höger hörn" så kommer den starta skaru se ; )

sen när du hittat vilken pigg det är så äre bara att stoppa start kabeln i den. piece of cake

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
koppla i strömmen å dra med en skruvmejsel på piggarna nere i "höger hörn" så kommer den starta skaru se ; )

sen när du hittat vilken pigg det är så äre bara att stoppa start kabeln i den. piece of cake

ja och om han har otur så kortsluter han moderkortet, han lär nog inte bli gladare då.
Kraam

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

google???

seriöst *suck*

http://support.asus.com/download/download_item.aspx?product=1...

alla a7n8x kort lär ha samma layout på piggarna... kolla manualen så får du ditt svar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K