Beställa Telia ADSL innan tele inkopplat.

Permalänk
Medlem

Beställa Telia ADSL innan tele inkopplat.

Hej!
Beställde Telefonabb av Telia förra veckan, då vi snart flyttar till hus(30/11) och just nu har vi allt på comhem.

Jag mailade och frågade om jag kan beställa ADSL från dom nu och få deras erbjudande med 3mån gratis och modem gratis, fick då svaret: "Om du önskar kan vi orderlägga en beställning av bredband"

Skickade ett nytt mail och frågade om när det blir inkopplat, om det blir sammtidigt som telefonen eller om det dröjer längre. Fick då till svar: "Du kan beställa bredband från och med den dagen som ditt telefonabonnemang kopplas in. Du får då ta del av den kampanjen som vi har just då. Med 18 månadersbindningstid så bjuder vi på bredbandsmodemet. "

Är det nån av er som vet om jag kan beställa ADSL av Telia nu och ta del av deras erbjudande 3 mån gratis och modem gratis med sista beställningsdatum 22/11, som den första skrev jag kunde.

Eller har person nr 2 rätt att jag ej kan beställa innan telefonen är inkopplad ?

Tycker de borde svara samma sak...
Min sambo har vägrat Telias ADSL pga priset, men då det gick bra att ta del av nuvarande erbjudande så gick hon med på att ta telias då vi fick några månader gratis.
Men nu så lutar det mer åt någon annan ISP.

Värsta är att jag vill ha högre upload och det har väl bara telia och BBB och BBB vill jag ej ha.

*Suck*