Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Sprayfärg + kallt väder?

Tänkte ge mig på att spraya chassit igen nu hela helgen... Ska använda balkongen som sist men nu är det kallt ute Kan det ge några problem för färgen eller ska det fungera ändå?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ja, det kan ge problem för färgen. Kan inte beskriva det men spraya så får du se

Permalänk

Så länge du tar in chassit för att färgen ska härda när du är klar med sprayninge ska det väl inte vara några problem om du inte har minusgrader där du bor.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Så länge du tar in chassit för att färgen ska härda när du är klar med sprayninge ska det väl inte vara några problem om du inte har minusgrader där du bor.

Hmm ok... Det ska nog gå att ordna

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Kommer garanterat att rosta om den är plåtren och tar från värmen till kyla så kommer det lite kondens på plåten, fast jag är inte säker för femöre.

Men jag fick lacka om skärmkanterna på bilen när jag fick en snille blixt och rullade ut bilen för att slippa damma av garaget efteråt, varmgarage -> ut i -5°c... men det var en opel, och dom rostar så fort man kollar på dom.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kommer garanterat att rosta om den är plåtren och tar från värmen till kyla så kommer det lite kondens på plåten, fast jag är inte säker för femöre.

Men jag fick lacka om skärmkanterna på bilen när jag fick en snille blixt och rullade ut bilen för att slippa damma av garaget efteråt, varmgarage -> ut i -5°c... men det var en opel, och dom rostar så fort man kollar på dom.

det rostar väl inte på 5 minuter direkt men kanske 2-3 veckor

till trådskaparen: sprayfärg rinner väldigt lätt när det är <~22grader

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du läst de senaste svaren du fått.

Visa signatur

okim

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av okim
Har du läst de senaste svaren du fått.

Vilka då? finns en svar?

Hur som helst så rostade det för mig, lite svårt å ljuga om det... men väldigt svårt att bevisade det med då den hamna där alla tyska bilar hör hemma.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Vilka då? finns en svar?

Hur som helst så rostade det för mig, lite svårt å ljuga om det... men väldigt svårt att bevisade det med då den hamna där alla tyska bilar hör hemma.

ja tänkte mer på dator chassin, ja har några gamla stående och dom e galvade eller nått sånt

på gamla bilar blir det rost innan man hinner blinka typ=)
farsan hade en gammal 245a och ja fixade till skärmarna och dum som man va så lät ja den stå utomhus med en presenning över i 2 dar och likt förbannat hade det börjat bli rost.
rost=norskt krom

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk

Om du målar ute och tar in chassit för att torks så ska det inte vara nåt problem. Bara det inte är väldigt fuktigt i luften ska det nog gå.

Permalänk
Citat:

Det blir de inte däremot när han har lackat och plåten kanske hunnit bli kall och sen tar han in den så kan det blir kondens då en kallyta som möter varmluft som "framkallar kondens"

Permalänk
Avstängd

aha, då var felet att jag rulla in bilen så den fick torka i värme... typiskt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.