Vad Bush gör när han har lite tid över...

Permalänk

Vad Bush gör när han har lite tid över...

http://www.whitehouse.gov/barney/#

Det enda kommentaren jag har:

Varför?

Visa signatur
Permalänk

vad är problemet?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Re: Vad Bush gör när han har lite tid över...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
http://www.whitehouse.gov/barney/#

Det enda kommentaren jag har:

Varför?

Varför inte ?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Trodde helt enkelt att en av världens mäktigaste män hade bättre saker för sig än att spela inarrangerade filmer med en hund som springer runt i vita huset och klä ut katter till trollkarlar...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Trodde helt enkelt att en av världens mäktigaste män hade bättre saker för sig än att spela inarrangerade filmer med en hund som springer runt i vita huset och klä ut katter till trollkarlar...

Tror han har tid för att göra det och samtidigt göra mer för mänskligheten än vad du gör. Så först när du gör mer kan du klaga.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

För att det är PR-byggande såklart, ger presidenten en human image. Väljarna har lättare att acceptera dina galenskaper om du åtminstone är snäll mot djur. Se bara hur det gick för Lyndon Johnson.

Ett annat exempel är när Clinton, mitt under Lewinsky-skandalen, köper en brun labrador för att reparera sin image som en familjeman.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tror han har tid för att göra det och samtidigt göra mer för mänskligheten än vad du gör. Så först när du gör mer kan du klaga.

Ja, du har rätt. fler måste dö. ?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ja, du har rätt. fler måste dö. ?!?!

Säga vad man vill om vissa beslut, dock kan ingen tycka ALLT han gör är dåligt. Sen är ju jag för iaf Irak-kriget, men det är ju en annan situation.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Jag säger iaf [No More Bush] http://www.funnyville.com/funny-pictures/minime.jpg Mini me will rule the world

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Säga vad man vill om vissa beslut, dock kan ingen tycka ALLT han gör är dåligt. Sen är ju jag för iaf Irak-kriget, men det är ju en annan situation.

Jag tycker precis ALLT han gör är dåligt..
och är det något han gör som jag tycker är bra så tycker jag nu automatiskt att det är dåligt.. varsågod..
Varför är du för Irak-kriget frstn? du är ju helt klart en minioritet..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om allt Bush gjorde var dåligt skulle han troligtvist inte suttit kvar som President.

Nej juuuust det.. alla jänkare är juh duuumma i huvudet.. varenda en av dem..

Permalänk
Medlem

Det är ju hans familiar. Svart givetvis då han är en ond karaktär.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jag tycker precis ALLT han gör är dåligt..

Bor du i USA? Hur mycket bryr du dig verkligen om USAs inrikespolitik när det gäller skatter?

Jag gillar inte Bush, men att säga att allt han gör är dåligt är bara korkat. Bush värnar om många av invånarnas inrikesintressen, och det är något som amerikanarna uppskattar varesig man vill eller ej. Vi är svenskar och vi är vänstra av naturen (i princip). Bush är höger, och om du anser att det är FEL att gå emot sitt folks intressen (Amerikanare) så vettefan vad jag har att säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Bor du i USA? Hur mycket bryr du dig verkligen om USAs inrikespolitik när det gäller skatter?

Jag gillar inte Bush, men att säga att allt han gör är dåligt är bara korkat. Bush värnar om många av invånarnas inrikesintressen, och det är något som amerikanarna uppskattar varesig man vill eller ej. Vi är svenskar och vi är vänstra av naturen (i princip). Bush är höger, och om du anser att det är FEL att gå emot sitt folks intressen (Amerikanare) så vettefan vad jag har att säga.

enligt vad du säger:
- jag är vänster
- jag är dum i huvudet om jag tycker att allt bush gör är idiotiskt

men om jag tycker det då, inte är dum i huvudet och om jag inte är vänster då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
enligt vad du säger:
- jag är vänster
- jag är dum i huvudet om jag tycker att allt bush gör är idiotiskt

men om jag tycker det då, inte är dum i huvudet och om jag inte är vänster då?

I sverige är man antingen vänster eller vänster. Våra moderater är tillräckligt vänster för att räknas som USAs kommunister. Jag är också vänster, men jag inser samtidigt att Bush ska värna om SINA väljares intressen, inte vi svenska väljares intressen. Det är korkat att anta att han inte gör något gott för sitt egna folk, för då hade han inte blivit omvald. Att säga att man inte tycker om NÅGOT som Bush gör tyder bara på bristande kunskap om Amerikansk politik. Inrikes och utrikes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jag tycker precis ALLT han gör är dåligt..
och är det något han gör som jag tycker är bra så tycker jag nu automatiskt att det är dåligt.. varsågod..
Varför är du för Irak-kriget frstn? du är ju helt klart en minioritet..

Men då har du ju erkänt att du är en idiot? Bara idioter tar en ståndpunkt att innan de hört ett förslag har de bestämt sig för ifall förslaget är bra eller dåligt. Finns ingen som gör ALLTING fel, alla gör vissa bra saker.

Varför jag är för Irak-kriget? Därför att jag anser att Saddam var för farlig vid makten, dock skulle jag hellre sett att de bombade skiten ur hans palats eller nått. Dock skulle de ju fått väldigt mycket skit för det med. Jag är kanske en minoritet i Sverige, men sen är ju svenskar väldigt mainstream också. "Inte våga sticka ut och ha en åsikt som kan väcka starka känslor, skulle ju va läskigt om man faktiskt behövde konversera med någon och försvara sina åsikter."

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Varför jag är för Irak-kriget? Därför att jag anser att Saddam var för farlig vid makten, dock skulle jag hellre sett att de bombade skiten ur hans palats eller nått. Dock skulle de ju fått väldigt mycket skit för det med. Jag är kanske en minoritet i Sverige, men sen är ju svenskar väldigt mainstream också. "Inte våga sticka ut och ha en åsikt som kan väcka starka känslor, skulle ju va läskigt om man faktiskt behövde konversera med någon och försvara sina åsikter."

Är väl inte så mycket för att vara mainstream som man kritiserar Irakkriget, utan för att Bush gick till krig på felaktiga grunder. Hade han ärligt gått ut och sagt att han bara ville störta Saddam (varför man nu lägger sig i andras regeringar) och säkra sina oljetillgångar istället för att öppet ljuga/föra bakom ljuset om massförstörelsevapen och al qaida-kopplingar hade han säkerligen vunnit ialla fall lite mera gehör i omvärlden.

Permalänk
Medlem

och sedan det faktum att det var tack vare USA som Saddam var i den position han var så blir det ännu mera roligt..

och det bästa är väl ändå att Bush fortfarande propagerar för att hålla kvar sina trupper. Synd bara att han inte ens har soldaterna på sin sida längre..

aja..
Jag är väl en idiot då. Kan jag bjuda på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Triphys, hur hade du tänkt lösa det hela då ifall USA skulle skicka hem sina trupper nu? Hela landet skulle falera inom 1 vecka. Det finns fortfarande rebeller kvar. Militären skulle ta styret i landet nästan direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Triphys, hur hade du tänkt lösa det hela då ifall USA skulle skicka hem sina trupper nu? Hela landet skulle falera inom 1 vecka. Det finns fortfarande rebeller kvar. Militären skulle ta styret i landet nästan direkt.

Och exakt hur skiljer det sig från hur läget är idag? USA's löften om att det nog blir bra nån gång är inte många som ger nånting för. Det bästa vore om de stack därifrån och gav alla pengar de sparar på att inte vara där de nästkommade hundra åren till det Irakiska folket. Det vore det minsta de kunde göra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
För att det är PR-byggande såklart, ger presidenten en human image. Väljarna har lättare att acceptera dina galenskaper om du åtminstone är snäll mot djur. Se bara hur det gick för Lyndon Johnson.

Ett annat exempel är när Clinton, mitt under Lewinsky-skandalen, köper en brun labrador för att reparera sin image som en familjeman.

Bästa exemplet är väl "Tricky Dicks" hund Checkers...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Och exakt hur skiljer det sig från hur läget är idag? USA's löften om att det nog blir bra nån gång är inte många som ger nånting för. Det bästa vore om de stack därifrån och gav alla pengar de sparar på att inte vara där de nästkommade hundra åren till det Irakiska folket. Det vore det minsta de kunde göra.

De visste uppenbarligen att det skulle bli som det blev, alla kan väl räkna ut att man inte kan åka till ett land och komma som en frälsare från ovan med ett nytt sätt att leva. Sen tro att folk ska acceptera det rakt av.

Detta gör de för oljan och all skit Irakierna får ta är inget de bryr sig om direkt, de visste att det skulle bli såhär men behövde det svarta guldet.

Permalänk

Hmm, kanske dags att döpa om den här tråden och flytta den till akademiska ämnen...
Sen tycker jag det är intressant att man kan ha som argument för bush att han månar om sina väljares intressen. Jag är själv halvamerikan och INGEN jag känner i USA tycker om Bushs politik, inte ens min konservative farfar
Tycker bara att ham borde se mer hot i Kina och Rysssland än vad han gör i Afhganistan och Irak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Men då har du ju erkänt att du är en idiot? Bara idioter tar en ståndpunkt att innan de hört ett förslag har de bestämt sig för ifall förslaget är bra eller dåligt. Finns ingen som gör ALLTING fel, alla gör vissa bra saker.

Varför jag är för Irak-kriget? Därför att jag anser att Saddam var för farlig vid makten, dock skulle jag hellre sett att de bombade skiten ur hans palats eller nått. Dock skulle de ju fått väldigt mycket skit för det med. Jag är kanske en minoritet i Sverige, men sen är ju svenskar väldigt mainstream också. "Inte våga sticka ut och ha en åsikt som kan väcka starka känslor, skulle ju va läskigt om man faktiskt behövde konversera med någon och försvara sina åsikter."

Så vit jag känner till så var amerikanarna nog så vänliga mot saddam ända fram att han hotade deras kära olje intressen i kuwait.

Att du sen tycker att det är helt okej att ljuga om massförstörelse vapen och al-aqaid kopplingar för att starta ett krig som har dödat minst 35000 civila (usa:s egna siffror, 100 000 om man lyssnar till HRW) är rätt kul...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jag tycker precis ALLT han gör är dåligt..
och är det något han gör som jag tycker är bra så tycker jag nu automatiskt att det är dåligt.. varsågod..
Varför är du för Irak-kriget frstn? du är ju helt klart en minioritet..

Jag är också för Irak kriget, visst dom kanske inte ska leka storebror, men dom håller iallafall irakierna upptagna med att spränga sig själva där nere.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem

Jo, Irakierna var ju ett jätteproblem innan USA drog dit. Sprang runt och sköt massor av folk till höger och vänster, helt klart. Vilken tur att USa nu har förstört deras infrastruktur och direkt eller indirekt orsakat över en miljon människors död och 4-6 miljoner flyktingar som flytt därifrån. Jättebra för alla, eller hur?

Idioter.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jo, Irakierna var ju ett jätteproblem innan USA drog dit. Sprang runt och sköt massor av folk till höger och vänster, helt klart. Vilken tur att USa nu har förstört deras infrastruktur och direkt eller indirekt orsakat över en miljon människors död och 4-6 miljoner flyktingar som flytt därifrån. Jättebra för alla, eller hur?

Idioter.

Men Saddam satt ju och tryckte på ett enormt lager av massförstörelsevapen och var allmänt elak mot dom stackars Bush'arna junior och senior.
Klart USA var tvungna att invadera Irak i förebyggande syfte.

Permalänk
Medlem

Han tappade en av dom där byrackorna en gång!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Tänkte bara dra en fråga lite snabbt. När går han av makten? Vet att en Amerikansk president bara får sitta vid makten 2 gånger. Kanske är dags för Al Gore snart? Tror att han skulle kunna göra ett MYCKET bättre jobb som U.S.A's president.

Visa signatur

rragon