Okej här kommer lite:
@ArtMan
Ja själva funktionen med hologramsiktena (Aimpoint och Eotech) existerar inte i spelet. För att det skulle fungera skulle dom behöva lägga till någon sorts Track-IR funktion när man kollar genom siktet.
Som det är nu kollar spelaren hela tiden i samma linje genom siktet, och därför rör sig punkten på det viset. I verkligheten behöver du ju bara fokusera på att hålla punkten på målet, och inte att du håller vapnet rätt. Men i spelet fungerar det dom där siktena alltså som vanliga korn.
Om det nu är så du menar.
Däremot är det inga problem att sikta i spelet alls om man står stilla, och det funkar att gå, sikta och skjuta på nära håll. Tycker faktiskt att det är för lite svaj i vapnen när man står upp.
Tyckte du sa att soldaterna rörde sig segt, jag tycker tvärtom ibland faktiskt.
När det gäller deadzone så får väl folk köra på det dom gillar mest, jag har det på max, gillar inte när bilden flyttas så mycket när man siktar.
När folk nämner sikten vet man dock inte om dom pratar om det gröna fusksiktet heller, siktet i detta flyger ju runt en jäkla massa och är nog inget att lita på.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av matte54
Sen stör jag mig på att man måste klicka höger knapp , släppa och sen hålla in för att titta ner i ironsight.
Istället när du direkt håller ner mus2 så får man nån sorts konstig ögonzoom över hela pipan.
Går väl kanske att configurera om.
Tror du kan dubbelklicka på höger musknapp för att låsa den i det läget, börjar du sen springa och sen stannar upp så går den direkt till det läget. Om inte så borde det nog gå att ställa in.
"zoomen" tror jag skall fungera som ett sorts ögonfokus.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Aja, har provat lira coop hela natten med en polare nu. Nu börjar alla irritations-moment och buggar dyka fram Det är verkligen en frustrerande uppgift att styra AI'n. Dom gör ju fan aldrig det man vill att dom ska göra, hur många gånger man än beordrar dom. Så vi sket bara i dom och lät dom yra runt i bakgrunden. Synd att man inte bara verkar kunna stänga av dom. Bläää
Att spela med AI är riktigt bajsigt, man måste veta hur dom beter sig i dom olika beteenden (Safe, aware osv). Ett tips är att bara spela med mänskliga spelare på samma lag.
Har kommit på att trycka på T och byta mellan gubbarna kan fixa till dom största irritationsmomenten iaf.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Någon som vet en bra tutorial eller dylikt för hur man använder order-systemet och kartan? Det kändes otroligt onödigt invecklat och struligt. Men förhoppningsvis så kanske man finner charmen i det senare. Jag tycker ju att det iaf ska gå att kunna ropa in koordinater för artilleri och dylikt, istället för att behöva behöva stå och stirra på målet med sina egna ögon. Det skulle också vara väldigt smidigt om man kunde dela uppgifter och markeringar på sina karter med varandra. Det känns ju löjligt att jag som har upptäckt ett fiende-läger inte ska kunna visa eller markera det på kartan för min gruppchef. Väldigt förvirrande!
Om du funderar på att skicka runt AI på kartan så lär du dig nog mest om du testar AIn i editorn med lite waypoints. Vid varje waypoint så kan du välja exakt samma saker som du kan säga till dom när du spelar. Jag har själv inte spelat tillräckligt mycket för att veta hur AI:n beter sig i de olika lägena.
Något som däremot underlättar väldigt mycket och inte är så uppenbart är att markera AI:n hålla inne ALT och trycka någonstans på marken eller kartan. Då tittar dom åt det hållet istället för att bara vara vända åt något random håll. Är det fiender i närheten tittar dom dock automatiskt mot dem.
Kartan är väl inte så mycket att kunna, mer än att kunna läsa den och förstå GPS:en. Om du vill markera något så är det bara att dubbelklicka där, pil upp och pil ned för att välja markör, Shift+vänster högerpil för att välja färg, skriv något och tryck enter. Din kompis kommer se samma markör på sin karta. OBS! Du måste välja rätt chat-kanal innan du sätter ut markören för att han skall se. Läs i manualen vilka som hör/ser vad för vilka kanaler du kör på, om du inte vet.
Artilleriet var en stor besvikelse, är väl ingen expert på området, men vet att dom bara inte skjuter iväg det på måfå. Enligt mig så borde kartan kommit upp när man siktade som artilleriskytt, sen trycker man bara på kartan vart man skall sätta det. Kan lova att det kommer komma ett script där du kallar in det med koordinater. Var rätt löjligt när man markerade med laser för missilen eller vad det nu var i campaignen.
Hoppas ni svär i direktchatten sen, finns ju inget bättre.
Hoppas dom skyndar på och fixar till spelet lite och optimerar cpu användandet. Har tweakat det lite men kan ändå knappt spela för närvarande.