ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Ehm nej, jag menar när man står..
Då har man bara 2 hastigheter: superlångsamt eller supersprint.

Nej det är tre olika hastigheter när man står.

W=Jogga
2*W=Springa
Shift+W eller 2*shift och sen W=gå

Om du kör med en spelkontroller tex 360-kontrollen så kan man välja hastigheten mer dynamiskt.

Permalänk
Medlem

Jaha nu har man hämtat Arma från Wehhallen...

Frågor till er inbitna...

1.hur uppdaterar jag? Har tankat hem 1,02 patchen. Är det bara att köra den?

2.Vilka upplösningar kör ni på? Jag har nått på 1440*??? och det verkar väldigt BF2 aktigt... Ska jag höjja?

3. Va kul med ett nytt spel! Bf2 började bli lite tjatigt...

4.Kram

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
Jaha nu har man hämtat Arma från Wehhallen...

Frågor till er inbitna...

1.hur uppdaterar jag? Har tankat hem 1,02 patchen. Är det bara att köra den?

2.Vilka upplösningar kör ni på? Jag har nått på 1440*??? och det verkar väldigt BF2 aktigt... Ska jag höjja?

3. Va kul med ett nytt spel! Bf2 började bli lite tjatigt...

4.Kram

1: Ja det är bara att köra igång patchen så gör den resten.

2: Vad har upplösningen med BF2 att göra? Upplösningen ska du ställa in efter vilken skärm samt efter hur mycket prestanda ditt system har.

3: Ja

4: Nä..

Jag hoppas det var ArmA2 och inte ArmA1 du hämtade

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Nej det är tre olika hastigheter när man står.

W=Jogga
2*W=Springa
Shift+W eller 2*shift och sen W=gå

Om du kör med en spelkontroller tex 360-kontrollen så kan man välja hastigheten mer dynamiskt.

Jaha.. men då är det joggingen som gör att man blir andfådd och det blir svårt att sikta, aja får leva med det.

Fan.. har försökt klara ett uppdrag typ 10 gånger, nån av mina lagkamrater dör hela tiden, men jag har aldrig dött.
Det är väl inte mitt fel att dem inte kan hålla sig levande..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Hela Operation Flashpoint serien är nog den typ av spel som man spelar tills uppföljaren kommer, liksom Battlefield, Elder Scrolls eller Total War

Men det beror ju hur man tycker om det i grunden. Det är inte ett "enkelt fps spel", det är det rakt motsatta. Vissa hatar den här typen av spel.

Edit: Blackbird_CaD_, fattar fortfarande inte vad du menar. När man står är det 3 hastigheter, inte 2. Sprint, springa eller gå. Och varför stå upp? Gå i crouch och halv-spring som en normal person

Tack för ditt svar!

Jag ska försöka få som mycket info om spelet och kollar på olika reviews men ändå bestämt att skaffa det då det skulle vara skönt att spela ett annat typ av spel. Det som skrämmer mig mest är förutom att jag kommer kanske tappar intresset för spelet efter ett tag att jag köpt det är ju att det inte skulle flyta bra på min dator?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fan.. har försökt klara ett uppdrag typ 10 gånger, nån av mina lagkamrater dör hela tiden, men jag har aldrig dött.
Det är väl inte mitt fel att dem inte kan hålla sig levande..

Om det är du som styr dina soldater så kanske du måste säga åt dem att göra vissa saker.
Beroende på vad du vill att dom ska göra så finns det olika kommandon att ge dom, tex Danger, engage at will, open/hold fire.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Tack för ditt svar!

Jag ska försöka få som mycket info om spelet och kollar på olika reviews men ändå bestämt att skaffa det då det skulle vara skönt att spela ett annat typ av spel. Det som skrämmer mig mest är förutom att jag kommer kanske tappar intresset för spelet efter ett tag att jag köpt det är ju att det inte skulle flyta bra på min dator?

Recensioner från olika sidor/tidningar ger inte så mycket. De har knappast spelat det tillräckligt länge för att testa/förstå allt och jag tror inte någon har testat multiplayer på riktigt.

Du kan ju alltid vänta på demot som förhoppningsvis släpps denna vecka.

Permalänk
Citat:

Tack för ditt svar!

Det kommer att flyta på utmärkt på din dator.

Och det roliga med den här typen av spel är att man inte tappar intresset, men det är givetvis olika från person till person. Det gäller att ha tålamod och placera sig strategiskt för att ta sig vidare. Är du sugen på något mer "seriöst" än CoD och Battlefield så är det bara inhandla, det rör sig inte om en årslön, och slår du ut kostnaden över antalet speltimmar så är det gratis ;). Lite värre för mig som tvingades pröjsa 2k för att få spela, men hittills har det varit värt det.

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag spelat lite och har fått stora problem.

Utes gick väldigt bra att spela, sen när man kommer till the main island så går det bara inte. Stillastående ute i vanlig natur har jag en fps på 30+ på hög grafik. När jag dock kollar åt sidorna så sjunker fps:en ner till 4 en millisekund. Detta löstes dock lite med no movmentblur moden. Dock så hamnar spelet vid mycket objekt i något sorts konstigt tillstånd. 0-3 Fps och texturerna går bananas. Att tabba ut och in eller låta spelet ladda om grafiken löser tillfälligt problemet. Det går tillbaka upp till ca 30 fps igen men efter att man rör sig lite händer samma sak. Detta verkar som sagt vara beroende på hur mycket objekt som finns i synfältet. I de större städerna kan jag inte spela alls då detta händer så fort jag rör mig.
Testade den största staden i editorn på 800x600 och allt på lägsta. Har då ca 70 fps, men efter att sprungit runt lite och tittat ner för siktet så händer samma sak. Drar ner viewdistance men det spelar inte så stor roll.

Tror det är processorn som flaskar då den går upp i max load på båda kärnorna. Gpu:n är runt 50%.

Sitter på Athlon 64 X2 5000+ något överklockad. HD4870 1 GB. 3GB RAM
Är ju ändå över optimum så man blir ju lite less.

Nån som också sitter på dual och har samma problem?

Permalänk

Vart i Stockholmstrakten kan man få tag i spelet? Verkar ju vara slut överallt, webhallen får inte in förrns nästa vecka... Vill spela nu

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
webhallen får inte in förrns nästa vecka... Vill spela nu

Källa på det? När jag mailade dem i fredags, sa dem att de skulle skicka ut till dem som inte fått sitt förbokade exemplar under denna vecka.

Dock kan jag se logiken i det hela.. Fortfarande inte i lager, och ArmA2 fortfarande under behandling.. Om de får det imorgon så kanske man hinner få det, men om de får det på torsdag är det nog klippt..

<edit>Det låg tydligen under skickat/hämtade nu.. Fan va nice, då kanske man går det imorgon då

<e2>Föresten någon som kan säga mig hur man spårar paket/brev från webhallen? Allt man får är ju ett order nr.. Posten vill tydligen har antingen kolli eller order nr OCH logistikkundnr :s

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Okej nu har jag spelat lite och har fått stora problem.

Utes gick väldigt bra att spela, sen när man kommer till the main island så går det bara inte. Stillastående ute i vanlig natur har jag en fps på 30+ på hög grafik. När jag dock kollar åt sidorna så sjunker fps:en ner till 4 en millisekund. Detta löstes dock lite med no movmentblur moden. Dock så hamnar spelet vid mycket objekt i något sorts konstigt tillstånd. 0-3 Fps och texturerna går bananas. Att tabba ut och in eller låta spelet ladda om grafiken löser tillfälligt problemet. Det går tillbaka upp till ca 30 fps igen men efter att man rör sig lite händer samma sak. Detta verkar som sagt vara beroende på hur mycket objekt som finns i synfältet. I de större städerna kan jag inte spela alls då detta händer så fort jag rör mig.
Testade den största staden i editorn på 800x600 och allt på lägsta. Har då ca 70 fps, men efter att sprungit runt lite och tittat ner för siktet så händer samma sak. Drar ner viewdistance men det spelar inte så stor roll.

Tror det är processorn som flaskar då den går upp i max load på båda kärnorna. Gpu:n är runt 50%.

Sitter på Athlon 64 X2 5000+ något överklockad. HD4870 1 GB. 3GB RAM
Är ju ändå över optimum så man blir ju lite less.

Nån som också sitter på dual och har samma problem?

Jag hade ett liknande problem med ett hd4870 x2. Det funkade jättebra en stund, men så fort man tittade åt vissa håll eller sprang runt en stund, så rasade min fps och hela bilden blev typ vit och flimmrande. Detta hände bara när det var soligt och ljust, och redan på bootcamp-banan. Spelade inte heller någon roll om jag hade maxade eller lägsta grafik-inställningarna. Vet inte om det är samma problem, men det låter ganska likt. Jag antog dock att grafikkortet var dåligt, då jag lånat det av en polare som haft problem med det och köpt nya grejer. Men det vore konstigt då jag inte haft några problem i något annat spel alls.

Fick dock ingen ordning på det, och satte istället i mitt vanliga 4870 512mb kort istället och installerade om drivrutinerna (Samma), och det funkade då perfekt. Säg till om du lyckas fixa det, för då provar jag det med x2'an också

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
<e2>Föresten någon som kan säga mig hur man spårar paket/brev från webhallen? Allt man får är ju ett order nr.. Posten vill tydligen har antingen kolli eller order nr OCH logistikkundnr :s

Eftersom att det skickas som ett brev så går det inte att spåra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Det kommer att flyta på utmärkt på din dator.

Och det roliga med den här typen av spel är att man inte tappar intresset, men det är givetvis olika från person till person. Det gäller att ha tålamod och placera sig strategiskt för att ta sig vidare. Är du sugen på något mer "seriöst" än CoD och Battlefield så är det bara inhandla, det rör sig inte om en årslön, och slår du ut kostnaden över antalet speltimmar så är det gratis ;). Lite värre för mig som tvingades pröjsa 2k för att få spela, men hittills har det varit värt det.

Verkligen skönt med ett sånt svar:)

Som sagt vill ju prova nått nytt och baserad på några av eran synpunkter som har spelet tror jag att det blir många timmars spelande

Jag kommer då definitivt att köpa det så fort webhallen har fått in några men då gäller det att vara snabb med att beställa annars tar det slut på en gång. Eller så kan jag vänta på demot som släpps denna vecka verkar det som så att jag verkligen vet att jag vill ha spelet

Zaman

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom att det skickas som ett brev så går det inte att spåra.

I och för sig.. Det säger sig logiskt nu när du säger det.. Ingen mellanhand = där eller här

Tack för svar i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkligen skönt med ett sånt svar:)

Som sagt vill ju prova nått nytt och baserad på några av eran synpunkter som har spelet tror jag att det blir många timmars spelande

Jag kommer då definitivt att köpa det så fort webhallen har fått in några men då gäller det att vara snabb med att beställa annars tar det slut på en gång. Eller så kan jag vänta på demot som släpps denna vecka verkar det som så att jag verkligen vet att jag vill ha spelet

Zaman

Du kan väll köpa nu? Du hamnar ju i en kölista. Dessutom har det stått att dem inte haft några inne sen I fredags. Men mirakulöst nog har de skickat min kopia idag.. Bara att lägga en beställning och hoppas du får det innan veckoslutet

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Källa på det? När jag mailade dem i fredags, sa dem att de skulle skicka ut till dem som inte fått sitt förbokade exemplar under denna vecka.

Dock kan jag se logiken i det hela.. Fortfarande inte i lager, och ArmA2 fortfarande under behandling.. Om de får det imorgon så kanske man hinner få det, men om de får det på torsdag är det nog klippt..

<edit>Det låg tydligen under skickat/hämtade nu.. Fan va nice, då kanske man går det imorgon då

Mailade deras kundtjänst idag och de hade inget exakt datum men de skulle tydligen få en leverans i början av nästa vecka, vetta fasen om man orkar vänta så länge dock Men beställningen får ligga kvar så kanske man har tur

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Den här killen skriver precis vad jag tycker om spelet.

http://gamerslastwill.com/reviews/pc-game-reviews/arma2/

Första intrycket var bättre än väntat men nu när man satt sig i hur infanteristrider mot AI fungerar samt det sega siktandet gör att spelet är inte värt köpet enligt mig. Dock inte testat MP än men pga det tröga siktet (nej det beror itne på för höga inställningar) så har man tappat lusten bara...Så vänta på demot innan ni köper så ni slipper bli besvikna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Första intrycket var bättre än väntat men nu när man satt sig i hur infanteristrider mot AI fungerar samt det sega siktandet gör att spelet är inte värt köpet enligt mig. Dock inte testat MP än men pga det tröga siktet (nej det beror itne på för höga inställningar) så har man tappat lusten bara...Så vänta på demot innan ni köper så ni slipper bli besvikna.

Bah... Det som står i den där recensionen beskriver exakt vad jag hoppades INTE skulle vara ArmA 2.... Men som jag hela tiden varit rädd för.

Tråkigt som fan. Tänk om det kunde komma en krigssimulator där man kan få perfekt balans mellan simulator och "arkad"....

Edit: Stavar som ett dagisbarn...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Ooohhh! Vilka minnen! Precis som när BF2 släpptes för många många år sedan...

Jag startar spelet och får bild (hangarfartyget) och ljud samt att jag får fram den första (ska vi kalla den kontroll panelen?) sen blir det mörk skärm, ljudet fortsätter och jag kan utan att se vad jag gör pilla runt och öppna olika menyer i spelet, men fortfarande med mörk skärm...

Någon?

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylver
Bah... Det som står i den där recensionen beskriver exakt vad jag hoppades INTE skulle vara ArmA 2.... Men som jag hela tiden varit rädd för.

Tråkigt som fan. Tänk om det kunde komma en krigssimulator där man kan få perfekt balans mellan simulator och "arkad"....

Vad den där killen verkade förvänta sig var ett BF liknande spel. Det är en ren krigs simulator. Om man tyckte Operation flashpoint, ArmA 1 så kommer man älska ArmA 2 så är det bara. Istället för att tro på andras ord så kanske man borde testa spelet själv. Demot kommer snart så det är bara att tanka men om folk förväntar sig Battlefield med lite extra realism så kan ni lika gärna bara vända om och dra. ArmA är vad FSX är för flygsimulator sidan. Spelet är inte till för alla. Enda orsaken till att alla reser på sig är pågrund av alla grafikbögar som ser spelet och tror wooow snyggt hoppas det är som BF!!!!!!!!!!!!! Och BooM headshot så tröttnar dom på det och klagar på en massa forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Arma/OFP är definitivt inte för alla. Man måste som sagts tidigare i tråden ha tålamod för att vekligen kunna uppskatta spelet. Vissa kommer tycka det är långsamt, tråkigt och frustrerande..och då menar jag inte av buggarna ;).

Kanske kommer du gilla codemasters OFP: DR bättre för det ser ut att bli mer åt BF hållet men troligtvis (om inte allt de sagt varit skitsnack) lite mer åt det realistiska hållet.

Vad gäller siktet har jag inga problem alls med det. Det var mycket värre för mig med Arma 1 där jag hade irriterande fördröjning när jag rörde musen, speciellt när jag använde iron sights, vilket gjorde det väldigt svårt att träffa nåt. Har inga sådana problem med Arma 2 och överlag så fungerar Arma 2 mycket bättre för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Vad den där killen verkade förvänta sig var ett BF liknande spel. Det är en ren krigs simulator. Om man tyckte Operation flashpoint, ArmA 1 så kommer man älska ArmA 2 så är det bara. Istället för att tro på andras ord så kanske man borde testa spelet själv. Demot kommer snart så det är bara att tanka men om folk förväntar sig Battlefield med lite extra realism så kan ni lika gärna bara vända om och dra. ArmA är vad FSX är för flygsimulator sidan. Spelet är inte till för alla. Enda orsaken till att alla reser på sig är pågrund av alla grafikbögar som ser spelet och tror wooow snyggt hoppas det är som BF!!!!!!!!!!!!! Och BooM headshot så tröttnar dom på det och klagar på en massa forum.

Exakt. Vill man ha ett arkadigt spel så finns det oändligt många BF-kloner att välja mellan. Låt oss som gillar realism få ha vårat enda riktiga soldatsim och sluta gnäll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Nu får du faktiskt förklara här, segt sikte? Jag har då inget segt sikte i mitt spel. Du kanske behöver ställa ner floating zonen till lägsta? Annars är det något fel på dina inställningar eller att du vill att spelet ska ha lika snabb musflyttning som i andra spel tex COD eller nått. Vad är det för fel på infanteristriderna mot AIn?

Håller knappt med något av vad han säger. Det sista biten är ju bara löjligt, har han ens spelat ArmA2 och ArmA1?

Citat:

"Despite new content, I don’t think this game offers anything in the way of features, except maybe GPS, over the first ARMA."

Skulle GPS vara något nytt i ArmA2?

Kan räkna upp många saker som är nya i ArmA2:
*Flera animationer samtidigt: ladda om vapen eller titta i kikaren samtidigt som man rör sig, avbryta animationer när man tex byter vapen.
*Många fler skjutpositioner i fordon.
*Mycket bättre AI.
*Mycket bättre kontroll över ALLA fordon.
*Mycket bättre kontroll över karaktären man spelar.
*Mycket bättre uppdrag, kampanj och singleplayeruppdrag.
*dynamisk civilbefolkning, djur.
*Mycket bättre grafik och ljud samt prestanda och helt enkelt mycket bättre flyt i spelet.

...osv.... orkar inte hitta på nå mer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingvor
Ooohhh! Vilka minnen! Precis som när BF2 släpptes för många många år sedan...

Jag startar spelet och får bild (hangarfartyget) och ljud samt att jag får fram den första (ska vi kalla den kontroll panelen?) sen blir det mörk skärm, ljudet fortsätter och jag kan utan att se vad jag gör pilla runt och öppna olika menyer i spelet, men fortfarande med mörk skärm...

Någon?

Händer det varje gång du startar spelet och händer det av sig självt eller måste du trycka på något?
Stängs skärmen av eller lyser den bara svart?
Kan du posta dina inställningar som finns i ArmA2.cfg under "mina dokument" och ArmA2 mappen, öppna med anteckningar/notepad.
Såhär ser det ut för mig:

Citat:

language="German";
adapter=-1;
3D_Performance=93750;
Resolution_Bpp=32;
Resolution_W=1920;
Resolution_H=1080;
refresh=60;
Render_W=2400;
Render_H=1350;
FSAA=0;
postFX=1;
HDRPrecision=8;
lastDeviceId="";
localVRAM=1067663360;
nonlocalVRAM=1878257664;

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Arma/OFP är definitivt inte för alla. Man måste som sagts tidigare i tråden ha tålamod för att vekligen kunna uppskatta spelet. Vissa kommer tycka det är långsamt, tråkigt och frustrerande..och då menar jag inte av buggarna ;).

Kanske kommer du gilla codemasters OFP: DR bättre för det ser ut att bli mer åt BF hållet men troligtvis (om inte allt de sagt varit skitsnack) lite mer åt det realistiska hållet.

Vad gäller siktet har jag inga problem alls med det. Det var mycket värre för mig med Arma 1 där jag hade irriterande fördröjning när jag rörde musen, speciellt när jag använde iron sights, vilket gjorde det väldigt svårt att träffa nåt. Har inga sådana problem med Arma 2 och överlag så fungerar Arma 2 mycket bättre för mig.

Det jag syftar på mest är att det inte behöver vara en "människosimulator" utan en krigssimulator...

Att det är svårt att ställa in musen till rätt "sens" o.s.v. känns som ett klassiskt simulatorproblem, mycket fokus på realism är bra, men det är för lite fokus på att spelet faktiskt ska vara smidigt att röra sig i...

Om det nu är en simulator, varför är det så satans svårt att kontrollera soldaten?
Det är inte SÅ jävla svårt att "kontrollera" sig själv irl...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det nu är en simulator, varför är det så satans svårt att kontrollera soldaten?

Det är inte svårt att kontrollera soldaten i ArmA2 men visst det är svårare än alla andra spel där man kan hoppa och snurra 3varv samtidigt.

Permalänk

Det känns ändå positivt när det enda som gnälls över är att spelet är 'segt' (positivt), och att det är svårt att styra sin soldat (då finns det verkligen inte mycket att gnälla på, för svårt är det inte).

Permalänk
Medlem
Citat:

Det jag syftar på mest är att det inte behöver vara en "människosimulator" utan en krigssimulator...

Att det är svårt att ställa in musen till rätt "sens" o.s.v. känns som ett klassiskt simulatorproblem, mycket fokus på realism är bra, men det är för lite fokus på att spelet faktiskt ska vara smidigt att röra sig i...

Jag håller inte med om att det är så svårt kontrollera soldaten. Det enda som jag kan tycka är osmidigt är att röra sig inomhus men det kan jag köpa. Jag vill inte ta bort delen att man till skillnad från de flesta andra spel inte är ett svävande öga utan faktiskt har en "kropp" och kan röra huvudet fritt (vilket jag förövrigt använder flitigt).

Och som andra redan nämnt, man kan röra sig i många olika hastigheter, med vapnet i olika positioner beroende på situationen vilket jag verkligen gillar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag hade ett liknande problem med ett hd4870 x2. Det funkade jättebra en stund, men så fort man tittade åt vissa håll eller sprang runt en stund, så rasade min fps och hela bilden blev typ vit och flimmrande. Detta hände bara när det var soligt och ljust, och redan på bootcamp-banan. Spelade inte heller någon roll om jag hade maxade eller lägsta grafik-inställningarna. Vet inte om det är samma problem, men det låter ganska likt. Jag antog dock att grafikkortet var dåligt, då jag lånat det av en polare som haft problem med det och köpt nya grejer. Men det vore konstigt då jag inte haft några problem i något annat spel alls.

Fick dock ingen ordning på det, och satte istället i mitt vanliga 4870 512mb kort istället och installerade om drivrutinerna (Samma), och det funkade då perfekt. Säg till om du lyckas fixa det, för då provar jag det med x2'an också

Okej det låter som samma sak. Det går dock prima att spela själv i editorn där det inte finns någon stor stad. Ett tag iaf.
Jäkligt irriterande är det iaf, och har inget extrakort jag kan köra med.
Skall testa en annan driver nu, annars får jag vänta tills det kommer någon updatering. Spelet verkar dock vara väldigt Cpu krävande även om dom fixar den buggen jag är utsatt för. Systemkraven på baksidan stämmer ju inte för 5 öre när det gäller Cpu:n. Blir nog till att köpa nytt mobo och cpu snart.

Han som skrivit artikeln hade rätt i några saker men jag tror det som dom flesta är ovana vid är det här:
"Whether you’re aiming a rifle, or driving a car, or flying a heli, or aiming a mounted gun, it over-swings. there seems to be no way around that. It’s annoying at best."

Det är ju olika tröghet i vapnen när man rör dom, vilket är verkligt. På så sätt kan man inte gå runt och vifta ett snipergevär som en pistol. Ett tips är att ha dead zone:en eller vad det heter på max. Då rör man inte på hela kroppen när man siktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan du posta dina inställningar som finns i ArmA2.cfg under "mina dokument" och ArmA2 mappen, öppna med anteckningar/notepad.
Såhär ser det ut för mig:

Öh, vet nån vad "3D performance" är?
Min står som:

3D_Performance=-4194304;

Vilket inte låter särskilt bra av nån anledning...