Xbox 360 eller Playstation 3?

Permalänk
Medlem

Xbox 360 eller Playstation 3?

Efter jul har jag tänkt skaffa ett ps3 eller 360 men kan inte bestämma mig . Jag har hört att 360 har haft mycket problem att det har gått sönder , är det en stor risk? ps 3 kostar lite mer men är det värt det? Och är det någon större grafikskilnad?

//Mvh Bertil

Permalänk
Medlem

Har båda maskinerna, grafiken märker jag då ingen skillnad på, svårt att säga PS3 har lite torka på spel medans Xbox 360 har en del att välja bland men det börjar väl släppas en del finna titlar snart. Finns några fördelar med PS3 som Blu-Ray, väldigt tyst och gratis online läge.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Re: Xbox 360 eller Playstation 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertil90
Efter jul har jag tänkt skaffa ett ps3 eller 360 men kan inte bestämma mig . Jag har hört att 360 har haft mycket problem att det har gått sönder , är det en stor risk? ps 3 kostar lite mer men är det värt det? Och är det någon större grafikskilnad?

//Mvh Bertil

Yep, det är en väldigt stor chans att den går sönder. Över 30% medans PlayStation 3 är under 0,5% (konsoler är oftast under 1%).

Jag tycker det är värt det. Du får Blu-ray på köpet, en av de bästa på marknaderna. Du får även chansen att välja precis allting, du behöver inte enbart hålla dig till Microsofts prylar. Alltså, du kan ha ett Logitech headset till PlayStation 3, men inte till Xbox 360. Samma sak med bil rattar.

Ja, det börjar bli en skillnad. Gran Turismo 5 Prologue och Uncharted: Drake's Fortune börjar redan se bättre ut än Xbox 360 spel.

Välj den konsolen som har de spelen som du gillar bäst, alltså Final Fantasy/Metal Gear Solid/Gran Turismo = PlayStation

Ingen aning vad för titlar Xbox 360 har

Själv köpte jag mitt PlayStation 3 pga. Gran Turismo, men sen har det kommit andra titlar under tiden som jag har gillat.

Permalänk
Medlem

X360 har fler och bättre spel enligt min åsikt, och det är också oftast där grafiken blir som bäst när det gäller spel till multiplattform, även om utvecklarna börjat bättra på sig vad gäller utvecklingen av spel till PS3. Vad gäller grafiken i övrigt är det väl ganska likvärdigt, även om PS3 är kraftigare rent tekniskt.

Kort och gott så rekommenderar jag en X360, då den som sagt har fler och bättre spel (enligt mig). Är det endast spel du är ute efter så känns den också mer prisvärd.

Kolla helt enkelt upp vilka spel du är intresserad av och välj den konsol som passar dig bäst.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
X360 har fler och bättre spel enligt min åsikt, och det är också oftast där grafiken blir som bäst när det gäller spel till multiplattform, även om utvecklarna börjat bättra på sig vad gäller utvecklingen av spel till PS3. Vad gäller grafiken i övrigt är det väl ganska likvärdigt, även om PS3 är kraftigare rent tekniskt.

Kort och gott så rekommenderar jag en X360, då den som sagt har fler och bättre spel (enligt mig). Är det endast spel du är ute efter så känns den också mer prisvärd.

Kolla helt enkelt upp vilka spel du är intresserad av och välj den konsol som passar dig bäst.

Håller helt klart med dig där. Om du ska spela multiplatform spel så är det Xbox 360 som gäller. Om du gillar utbudet på Xbox 360 hittils och det är något som intresserar dig extra mycket så är det plattformen till dig. Det är därför jag valde PlayStation 3, framtidens spel (alltså Gran Turismo 5).

Om du ska enbart spela så är det Xbox 360 som gäller, det håller jag med dig. Yep, just nu har den bättre, men PlayStation 3 har även riktigt bra spel också. Uncharted: Drake's Fortune ska tydligen vara riktigt bra och så har man klassikern Ratchet & Clank. Det finns fler spel, men jag har inte lust att räkna upp dom.

Yep, det är det som är viktigast.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att de 360's du köper i handeln nu är lika benägna att gå sönder som de tidigare revisionerna, precis som jag tvivlar på att de ps3'or man köper nu fortfarande lider av bristande fläktstyrning som de tidigaste europeiska modellerna.
Det jag egentligen vill säga är att man nu inte direkt behöver bry sig om de tidigare problem som funnits på konsollerna (tror mycket av problemen ligger på användarhandhavande också), visst det finns fortfarande en chans att saker går sönder men det gör det med all elektronik.
Köp den konsoll som har de spel som du tycker ser mest intressanta ut just nu eller om du är intresserad av film så kanske ps3 som är en rätt hyffsad dvd/blu-ray spelare kan ge ett visst mervärde.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

Hade defenetivt tagit en PS3,

Bbluray spelare
Wifi inbyggt, slipper köpa till nån extra mojäng.
Möjlighet till en utmärkt HTPC, linux är inga större problem att installera.
Smidiga kontrollers som laddas lätt via vilken USBport somhelst, slipper köpa laddare och grejor.
Gratis onlineläge, sliper betala för Xbox Guld sak varje månad.
TYST, tillskillnad från flygplanet i 360n
Både + och - är ju att du kan använda valfritt bluetooth headset.
HDn är lätt utbytbar, valfri SATA 2.5" funkar, även 3.5" funkar, måste dock has utanför.
Fungerar utmärkt att surfa på, bara att plugga i USB mus/tngtbord.

Visst, 360n har lite fler spel just nu, men dom har också ett rätt bra försprång.
När PS3 spelen väl börjar komma så tycker jag valet är ganska självklart.

Rent grafisksätt så tycker jag dom är ganska likvärdiga, för tillfället.

Sen som onlinecummunity så kommer ju PS Home i vår, vilket förmoligen kommer bli mysigt

Permalänk

vill hellre tjacka en ps3 men jag tycker multiplatform argumentet för 360 är tungt

såg recensionen av orange box häromdan, och så får det inte fortsätta för ps3

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Kolla vilka spel det är du vill spela och välj därefter, det gjorde jag.

MVH Emil

Permalänk

stolt ägare över båda ; ) men tycker personligen lite bättre om ps3 ; )

Permalänk
Medlem

Köp en konsol som du kan spela relativt många bra spel på nu, att prata om framtida spel så kan man nästan vänta med att köpa en konsol tills dessa "framtida" spel har kommit ut.

Än så länge så är PS3:an klart det sämsta valet i detta konsolkriget eftersom formatet lider av en såpass stor speltorka.
Multiplatform spelen utvecklas i första hand till Xbox 360 och portas sedan över till PS3 vilket innebär att PS3:an trots dess kraftfulla hårdvara misshandlas, Orange Box någon?

Och så är det inte 100% att PS3:ans få exklusiva titlar blir exklusiva till det formated för evigt pga den sviktande försjälningen av konsolen i fråga och de stora utvecklingskostnaderna som krävs för att göra en AAA titel idag.

Själv har jag ett Wii men skall inhandla ett 360 under mellandagsrean (Mass Effect och Assassin's Creed).

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Avstängd

Speltorkan lär ju ordna upp sig 2008 skulle jag tro.
Finns ju faktiskt en hel del intrssanta spel till PS3an redan nu, och köper man 60gbaren så har du ju en uppsjö av PS2 spel att välja på också.

Att PS3ans titlar inte skulle vara 100% exklusiva spelar la inte så stor roll?
Vad jag vet är väl typ nästan inga 360 titlar det? allt kommer ju till PC efter ett år eller så

aja, orkr inte starta en 360 vs PS3, i ordets dåliga benämning, min åsikt är iallafall att PS3an är mest bang for the buck just nu, med tanke på att det inte _bara_ är en spelkonsoll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Speltorkan lär ju ordna upp sig 2008 skulle jag tro.
Finns ju faktiskt en hel del intrssanta spel till PS3an redan nu, och köper man 60gbaren så har du ju en uppsjö av PS2 spel att välja på också.

Att PS3ans titlar inte skulle vara 100% exklusiva spelar la inte så stor roll?
Vad jag vet är väl typ nästan inga 360 titlar det? allt kommer ju till PC efter ett år eller så

aja, orkr inte starta en 360 vs PS3, i ordets dåliga benämning, min åsikt är iallafall att PS3an är mest bang for the buck just nu, med tanke på att det inte _bara_ är en spelkonsoll

Det är väl bara Gears of War som har kommit till PC? Halo 3 väntas väl komma det också.. men det är skitspel ändå.

Mass Effect är tillräckligt stor anledning för att köpa en 360.

Dessutom är 360 lika mycket multimedia-maskin som PS3. Enda skillnaden är att det är billigare och man kan välja om man vill ha HD-DVD tillägget.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Mass Effect är tillräckligt stor anledning för att köpa en 360.

Dessutom är 360 lika mycket multimedia-maskin som PS3. Enda skillnaden är att det är billigare och man kan välja om man vill ha HD-DVD tillägget.

mjo, faktiskt. men det liksom de andra du nämner är ju liksom de flesta andra spel åt FPS-hållet. (vad man än kallar det egentligen) så det känns som PS3 redan har en galet mycket större variation av genres än boxen, och det lär ju inte bli mindre påtagligt senare.

fast om man nu väljer HDDVDn så blir det istället dyrare. rätt mycket dyrare och med mindre funktion samtidigt dessutom. kan vara värt att tänka på. (bokstavligt talat)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
mjo, faktiskt. men det liksom de andra du nämner är ju liksom de flesta andra spel åt FPS-hållet. (vad man än kallar det egentligen) så det känns som PS3 redan har en galet mycket större variation av genres än boxen, och det lär ju inte bli mindre påtagligt senare.

fast om man nu väljer HDDVDn så blir det istället dyrare. rätt mycket dyrare och med mindre funktion samtidigt dessutom. kan vara värt att tänka på. (bokstavligt talat)

Ca 500 euro för en Xbox med HD-DVD jämfört med 480 euro för en PS3 40Gb (som man ändå inte skulle köpa). Så skillnaden är inte så stor att det är värt att nämna.

Och just nu har Xboxen större utval än PS3 på alla områden utom RPG. Eller, jag vet inte hur det är med sportspel eftersom jag tröttnade på NHL/FIFA/Madden år XX på 90-talet.

Dessutom skulle jag inte kalla Mass Effect för ett FPS.. för jag har då aldrig sett ett FPS där 70%+ av tiden går åt till konversationer. Om man tar livet av det som försöker ta livet av en med svärd eller skjutvapen är inte så relevant.

Vilka funktioner har PS3 som 360 inte har? Båda är ju efter alla uppdateringar i stort sett likvärdiga.

Till OP: Skaffa den som har flest spel du gillar. Allt annat (inkluderat det jag sagt) är subjektivt skitsnack

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Till OP: Skaffa den som har flest spel du gillar. Allt annat (inkluderat det jag sagt) är subjektivt skitsnack

Vet inte om jag håller med då att spela spel är endast en av de olika funktioner som consoler har. Själv uppfattade jag ljudnivån på min 360 som oacceptabel (speciellt för filmvisning).

Ska man skoja till det kan man säga att 360 står för kvantitet och ps3 för kvalitet. 360 har kvantitet på spel, tillbehöver och enheter som behövs repareras. PS3 känns som bättre byggkvalitet och mer inriktad på mognare användare. Designmässigt så är ju menyer m.m. väldigt "fjortis" på 360n.

Men som sagt,,,det finns mer spel till 360 och om det är A och O så skall man nog köpa en sån.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om jag kan hålla med bara för att levla er lite, PS3 är en sjujäkla multimedia maskin när man ser till hur den 1: Har Blue-ray och sköter uppspelning galant 2: Skalar upp DVD till FullHD galant i klass med mycket dyrare DVD spelare 3: Dess ljud speciellt i fråga om CD och då för att empfisera på 60GB versionen som stödjer lite mer olika standarder, är i klass med extremt mycket dyrare anläggningar.

Xbox 360 står sig inte alls på den punkten om man ska se det rent kvalitemässigt, speciellt då den är extremt mycket tystare också under uppspelning...

Permalänk
Medlem

Jag har ett 360, som jag köpte på releasedagen.. Gått iaf 2h om dagen i snitt sedan dess.. Pch aldrig någonsin haft några problem, inte en ända hakning av spel eller något dyrligt.. Det är nog ett under, men som sagt har dom fixat de flesta problemen och det där med 30% är nog mest skitsnack nu för tiden..

Tycker helt klart du skall gå och köpa dig ett X360 Elite, då den har HDMi, 120Gb hårddisk osv.

Spelen är ju solklart på 360's sida, kan man iaf lungt säga.. Ände exclusiven till PS3 som jag är intresserad av är MGS4, och chansen att det kommer till 360 är nog ganska stor eftersom det sägs att dom inte kan gå plus på försäljningen hur dom än gör, eftersom det finns för få PS3's på marknaden..
360 har fler exclusives (mycket fler) och enligt mig roligare spel, mass effect, halo, PGR,GoW osv..

Online är ju 360 väldigt bra, arcade, marketplace (finns mycket kul här), är helt enkelt suvveränt. Nackdelen är ju då att man behöver Gold för att spela online, men det kostar 500 för 12 månader vilket inte är så satans dyrt.. Man får vad man betalar för helt enkelt, även fast det som är bra med XBL är gratis med silver..

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en PS3 nu när jag redan äger ett X360, men nog sitter man och spelar lite halv ivrigt när man är hoss en polare som har det, dock så föredrar jag min lilla vackra vita 360 måste jag erkänna.. Och den var ju billigare

Grafiken är lika, iaf för tillfället tycket jag nästan att multiplat. spelen på 360 ser lite bättre ut, lightning osv, men inte anmärkningsvärt.. Kan ifs ändras till PS3's fördel i framtiden men tror aldrig att skillnaden kommer bli så stor som mellan vanliga Xbox och PS2...

Men men, vill man köpa nått som är rankat som årets 7'e största flopp så är det inte mitt problem.

Nej, men seriöst.. Gör som du vill helt enkelt, dina pengar

PS. Nej, jag hatar inte PS3.. jag hatar däremot sony, för dom har en tendens att hypa saker som inte riktigt blir som lovat..

EDIT: Jo, och lolle.. min polare har haft väldiga problem att få sin PS3 att skala upp bilden till 1080p på sin HDtv, kör bara upp till 780, även fast det står att spelen supportar 1080, vet inte om det är nått han missat, men vad jag har hört är PS3 ganska kass på det iaf..

Permalänk
Medlem

Dom har fixat de flesta problemen på 360 så det är inte alls lika stor chans att dom går sönder..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Och just nu har Xboxen större utval än PS3 på alla områden utom RPG. Eller, jag vet inte hur det är med sportspel eftersom jag tröttnade på NHL/FIFA/Madden år XX på 90-talet.

Ironi eller vad? Just nu leder ju Xbox 360 med massor, och ÅTER MASSOR med FLER RPG en vad PS3 har...

Vad har ni fått att PS3 har fler RPG en Xbox 360???

Om det är någon gren PS3 leder över Xbox 360 är det platform spel, ( Om man räknar bort arkad liren )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allish
MASSA TEXT!

EDIT: Jo, och lolle.. min polare har haft väldiga problem att få sin PS3 att skala upp bilden till 1080p på sin HDtv, kör bara upp till 780, även fast det står att spelen supportar 1080, vet inte om det är nått han missat, men vad jag har hört är PS3 ganska kass på det iaf..

Du missade ganska tydligt i vilka fall det handlade om, syftade på PS3an som multimedia för film musik osv har utförts en rad tester och den är helt enkelt grym på det. Spelmässigt vet jag själv inte, men samma sak om upplösning i spel gäller också xboxen som svar till ditt argument.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ironi eller vad? Just nu leder ju Xbox 360 med massor, och ÅTER MASSOR med FLER RPG en vad PS3 har...

Vad har ni fått att PS3 har fler RPG en Xbox 360???

Om det är någon gren PS3 leder över Xbox 360 är det platform spel, ( Om man räknar bort arkad liren )

Om man endast räknar RPG:n gjorda i väst. Om man räknar med japanska och andra asiatiska RPG:n har PS3 fler. Om jag inte har helt fel då.. det kan gott vara så.

BigCheese: På vilket sett är 360s menyer fjortis? På grund av att det är färgglatt? Är du inte nöjd har du kanske tusentalet olika att välja på..

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lolle
Du missade ganska tydligt i vilka fall det handlade om, syftade på PS3an som multimedia för film musik osv har utförts en rad tester och den är helt enkelt grym på det. Spelmässigt vet jag själv inte, men samma sak om upplösning i spel gäller också xboxen som svar till ditt argument.

Ok, kanske var lite orydlig, uräkta.. Men skulle gärna villja se dessa tester du pratar om.

http://loot-ninja.com/2006/11/19/ps3-hd-scaling-issues-other-...
http://playsquad.commongate.com/post/PS3_HD_Scaling_Issues/
http://www.playstatic.com/news/205

Vissa kan låta lite hatiska^^ men obiasade sidor, rent informativa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Ca 500 euro för en Xbox med HD-DVD jämfört med 480 euro för en PS3 40Gb (som man ändå inte skulle köpa). Så skillnaden är inte så stor att det är värt att nämna.

--------

Och just nu har Xboxen större utval än PS3 på alla områden utom RPG. Eller, jag vet inte hur det är med sportspel eftersom jag tröttnade på NHL/FIFA/Madden år XX på 90-talet.

Dessutom skulle jag inte kalla Mass Effect för ett FPS.. för jag har då aldrig sett ett FPS där 70%+ av tiden går åt till konversationer. Om man tar livet av det som försöker ta livet av en med svärd eller skjutvapen är inte så relevant.

Vilka funktioner har PS3 som 360 inte har? Båda är ju efter alla uppdateringar i stort sett likvärdiga.

Till OP: Skaffa den som har flest spel du gillar. Allt annat (inkluderat det jag sagt) är subjektivt skitsnack

nä iof, räkna på en riktig fjärr till PS3an också så blir det samma pris typ.

Xbox (3300) + HDDVD (1700 kr) ~ 5000 (man får förmodligen ett gäng filmer och nått spel också, frågan om dessa är av intresse eller ej avgör relevansen)

PS3 (4000) + fjärr (300) + HDMi (200) ~ 4500 (ev nån film)

men man får ändå mycket funktioner på PS3 som hade gjort Xboxen rejält dyrare än exemplen ovan om jämförelsen ska vara mest rättvis. exempel:

# play & charge (200)
# nätverksadapter (800)
# xbox live (500)

sen saker som boxen aldrig kommer ha:

# Blåtand (inte ett egenvärde, men det gör att man inte måste förlita sig på specialprylar för allt bla)

# gyrokontroll (skratta inte, den är grym)

# allt under ett tak. (med totalpaketet ovan för Xbox blir det allts inte mindre än 3 (!) olika klossar att damma (+tillhörande kabelhärvor) istället för en enda som PS3)

---------

jag kan inte säga att jag ser den variationen direkt, och det är ju ändå först nu som boxen börjar få de sk partyspel osv som länge varit förknippade med PS2. (och som nu ändå finns till PS3)

"nått slags" som sagt, faktum kvarstår, i en väldigt hög grad har boxen spel där man springer med höger näve i högsta hugg. spelet verkar bra dock, inget snack om den saken.

det jag räknat upp rör ju mest hårdvara, men som helhet känns PS3 som en betydligt mer naturlig del av en "hemmabio" tex än boxen gör. (ointuitiva, fula menyer osv) sen har Xboxen tydligen väldiga rörelseproblem för film, den är mao inte så lämpad för det som många vill göra gällande. inget jag orkade kolla närmare på iof då jag ändå inte anser den platsa som multimediaspelare av andra anledningar. (oväsen och tidigare nämnda brister bla)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allish
Tycker helt klart du skall gå och köpa dig ett X360 Elite, då den har HDMi, 120Gb hårddisk osv.

PS. Nej, jag hatar inte PS3.. jag hatar däremot sony, för dom har en tendens att hypa saker som inte riktigt blir som lovat..

EDIT: Jo, och lolle.. min polare har haft väldiga problem att få sin PS3 att skala upp bilden till 1080p på sin HDtv, kör bara upp till 780, även fast det står att spelen supportar 1080, vet inte om det är nått han missat, men vad jag har hört är PS3 ganska kass på det iaf..

780? Du menar väl 720?
Och det du klagar över har även 360 problem med, och det problemet bottnar i att speltillverkarna ljuger om upplösningen på spelen.
Visst spelen har 1080 linjer på höjden men väldigt ofta är mindre på bredden än de 1920 som är HD standarden för 1080i/p.
Och detta gör att konsolerna försöker skala ut bilden på bredden för att fylla hela HD bilden, när det är en 1080 tv/projektor.

Fråga vad ska man ha 120Gb till ientligen på 360'n? Personligen tycker jag att det inte att man har nån nytta alls med det, så 20Gb räcker gott och väl.
Visst ska man köpa filmer från Microsoft's tjänst men den är helt värdelös...
Eller så kan man ladda över musik på hårddisken om man tycker om att ha en 48dB ljudnivå på ens ljudspelare. (ja 360'n låter en hel del, med spel igång så går den upp till 60dB och PS3'an ligger på 28dB konstant mer eller mindre).
Och ta sen att man inte kan själv välja hårddisk på 360'n utan man kan enbart välja mellan Microsoft's 20Gb eller 120Gb (vad nu man ska den till).
På PS3'n kan man själv köpa en standard 2.5" sata hårddisk från en databutik och sätta in i PS3'an, står till och med i manualen hur man går till väga.
Och nä jag är inte en Sony fanboy eftersom jag äger själv en Xbox 360 och inte en PS3.

Och angående HDMI så har alla 360's det förutom Value version, så enligt mig är den bästa versionen utav 360 (om man vill ha med allt) Pro versionen (vit) eller Halo 3 versionen (grön).
Men visst visa vill verkligen ha sin spelenhet i svart och då är det Elite versionen som gäller.

Och angående att hypa saker, Microsoft är klart mycket bättre än Sony på det kan jag säga.

Som visa redan har nämnt i tråden, köp konsol efter de spel du vill spela.
Gör en lista där du kollar vilken konsol som har flest spel du vill spela.

Men om man ska gå on på hårdvara så är PS3 bättre än Xbox 360, men det finns inte så många spel till i dagsläget som verkligen utnyttjar PS3'an hårdvara fullt ut. Men Assassin's Creed ser oerhört bra ut och sen Uncharted ser ännu bättre ut.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Om man endast räknar RPG:n gjorda i väst. Om man räknar med japanska och andra asiatiska RPG:n har PS3 fler. Om jag inte har helt fel då.. det kan gott vara så.

Så vitt jag vet, så enda Japanska RPG't ute till PS3 är just Disgaea 3 och enbart i Japan med för den delen. Vist FF13. White Knight Story, Eternal Sonata är på väg.... vad mer? Inte hört fler titlar.

åt andra sidan har Xbox 360 redan 4 st JRPG ute och fler är på väg. Sen kan man ju lägga till alla västerlänska RPG utöver det med, då de är RPG med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

PS3 är en bra gen 1 blu-ray spelare, en okey dvd-spelare och en sådär cd-spelare. Men det är klart allt beror på vad man för utrustning i övrigt.

En notering också, ser Assassins Creed annorlunda ut på 360 och vad är det egentligen som säger att 360'n redan är maxad ut prestandamässigt?

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allish
Ok, kanske var lite orydlig, uräkta.. Men skulle gärna villja se dessa tester du pratar om.

http://loot-ninja.com/2006/11/19/ps3-hd-scaling-issues-other-...
http://playsquad.commongate.com/post/PS3_HD_Scaling_Issues/
http://www.playstatic.com/news/205

Vissa kan låta lite hatiska^^ men obiasade sidor, rent informativa.

Ledsen men de är inte alls aktuella, kolla datumet är helt inaktuellt...

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200712/07/20071207175...
Test på Blue ray och DVD upskalning
http://www.bigpicturebigsound.com/sony-ps3-review-1129.shtml
Samma sak här dock något inaktuell i fråga om uppskalning då ny firmware kommit ut som gör den ännu bättre.

Om ljudet hittar jag inte just nu men läste det faktiskt igår i ett stort test och jag blev själv grymt förvånad. Här står iaf lite granna mer allmänt http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=897133

Edit: Havoc, sådär CD spelare gentemot vad då om jag får fråga och enligt vilka tester? Stämmer inte alls med allt jag läst... Rent prismässigt slår den allt på fingrarna när man ser till dess kapibalitet inom alla områden... förutom möjligtvis just spelutbud

Permalänk
Medlem

Gascogne: Inte en chans att 360 går upp i 48db i idle. Min är i alla fall knappt hörbar. Jag sover till och med med huvudet ~35cm från den och laddar ofta ner demon på natten. Och min dator som är 2 meter bort låter betydlig mer på natten.

Havoc: Ingen säger att 360 är slutpressad prestandamässigt. PS2 har ju precis blivit det.. Det kommer ta många år innan grafiken slutar förbättras på någon av konsollerna. Assasin's Creed ser något, något bättre ut på PS3 men flyter något, något bättre på 360. Så det är nog jämt där.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det är väl bara Gears of War som har kommit till PC? Halo 3 väntas väl komma det också.. men det är skitspel ändå.

Om vi skall räkna spel som är exklusiva på 360 på konsolsidan men som också finns på pc så har vi.

BioShock, Gears of war, Viva piniata, Lost planet, Overlord, Prey, Shadowrun
Även Oblivion till en början, men det kom ju till ps3 till slut också.
Detta är ju bara några av dom.