VIA släpper nätverksmoderkortet NAB 7500

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Risercard.

Risercard är väl för att vinkla upp en port.
Extensioncard, typ man kopplar till extra portar utan att förlora tidigare portar.

Har två moderkort med sådan, en mATX och en okänd typ.. på extra kortet sitter all PCI, IDE portar och ATX kontakten, man kan alltså plocka ut CPU, grafik och ram på en kretskort utan att plocka bort övriga komponenter.

Compaq av något model med P3 800MHz

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Risercard är väl för att vinkla upp en port.
Extensioncard, typ man kopplar till extra portar utan att förlora tidigare portar.

Har två moderkort med sådan, en mATX och en okänd typ.. på extra kortet sitter all PCI, IDE portar och ATX kontakten, man kan alltså plocka ut CPU, grafik och ram på en kretskort utan att plocka bort övriga komponenter.

Compaq av något model med P3 800MHz

Man har även en benägenhet att sätta risercard för att hålla låg byggfaktor.
man vill tex hålla 1U och ha ett grafikkort.
Nu är väl inte ett grafikkort det troliga utan kanske ett Raidkort eller annan skum HTHS. (High Tech Heavy Shit)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Jag håller med echo om Gbits verkliga nytta. Visst jag har uppkoppling mot ett fibernät, men t o m i det här fallet överskrids inte 100Mbit teoretiskt. Verkligheten är än värre pga att det i praktiken inte finns någon internet-server som skulle kunna svara upp och leverera paket i dessa hastigheter.

Jag tvivlar på att det kostar direkt mycket att använda sig utav 1000mbit istället för 100mbit nätverkskort, skulle gissa på att dom kostar lika mycket då jag har svårt att tänka mig att dom fortfarande utvecklar 100mbit kretsar )

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Jag håller med echo om Gbits verkliga nytta. Visst jag har uppkoppling mot ett fibernät, men t o m i det här fallet överskrids inte 100Mbit teoretiskt. Verkligheten är än värre pga att det i praktiken inte finns någon internet-server som skulle kunna svara upp och leverera paket i dessa hastigheter.

Det är sällan fråga om 1 webbserver du kopplar dig emot när du surfar till tex större företag.
De har ett X antal servrar som lätt skulle kunna leverera. Sen att du som användare blir begränsad av flera anledningar är en annan sak.
Se bara på DNS systemet. DNS namnet till en hemsida är kopplat till en eller flera ip adresser. Har du flera addresser så skickas du i turordning ut mot den server som tex är minst belastad.
Räkna därtill att du inte är ensam om den valda serverns uthastighet.
Detta är så för att tillgängligheten ska säkerställas. Skulle varken praktiskt/teoretiskt fungera om ett större företag lät 1 användare ladda ner i gigabit.
Eller har jag fel? Rätta mig gärna! Bara rättning inte gäller stavning etc.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace