Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Längd: 186cm
Vikt: 94kg

Bänkpress: 105kg
Knäböj 120kg
Marklyft: 120kg
Dips: ---
Chins: ---

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

längd 186 cm
vikt 86kg
28 år

bänkpress - vet ej riktigt bänkar 80kg 7gånger..
biceps - curlstång 55kg
marklyfft - nånstans över 100kg

återkommer med mer....

Visa signatur

Nej Slipknot är inte heavy metal!!!

Permalänk
Medlem

Ålder:17
vikt: 75 Kg
Längd: 187

Bänkpress: 80 kg
Benböj: 115 kg
Marklyft: n/a
Frivändingar: 85 kg
Dips: 28 st
Chins 14 st

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyken
Du har tränat en vecka, väger 63kg och tar 60kg? Låter lite väl mycket...

Tränade några månader förra året fast hade paus sen.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ålder: 17
Vikt: 70
Längd: 173

Bänkpress : 65
Benböj: 130
Marklyft: n/a
Frivändningar: 15 st med 50 kg.
Dips: 8
Chins: 10

Benböjen hoppas jag att ni menar att man går ner i minst 90 grader? ( vid knäväcket )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoIQ
Ålder: 17
Vikt: 70
Längd: 173

Bänkpress : 65
Benböj: 130
Marklyft: n/a
Frivändningar: 15 st med 50 kg.
Dips: 8
Chins: 10

Benböjen hoppas jag att ni menar att man går ner i minst 90 grader? ( vid knäväcket )

Nu ska jag inte svära på att det är så här men jag har för mig att när du tävlar i knäböj så ska knät och höften bilda 90 grader. Inte sjävla knävecket

Permalänk
Medlem

Ålder: 21år
Längd: 166cm
Vikt: ~70kg

Bänkpress: 55kg
Knäböj ---
Marklyft: ---
Dips: ---
Chins: ---
benen tar jag 85kg med i maskin:)

orkar aldrig träna, sitter hellre vid datorn å slappar:)

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

80kg
180cm
25 år

mark - 3x5 på 130kg
böj - 3x6 på 110kg, ass to the grass - känns bättre för mina knän att inte stanna vid 90 grader när belastningen på dem är som störst.
bänk - 3x8 80kg

Har aldrig maxat, blir alltid fan nästa vecka maxar jag är sugen på att reppa nu istället.

edit: chins 17 stycken.
10km 39min, löpband dock.

Sen åkte jag till usa och gick upp 10kg på två månaders semester.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk

Tränar tynglyfting 4 gånger iveckan och har gjort det i ca 1 år.

Ålder:18 år

Vikt:68 kg

Längd:193 cm

Bänkpress:65 kg

Marklyft:120 kg

Benböj:110 kg

Frivändning:85 kg

Överstöt:80 kg

Ryck:65 kg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Nu ska jag inte svära på att det är så här men jag har för mig att när du tävlar i knäböj så ska knät och höften bilda 90 grader. Inte sjävla knävecket

Jag menar så att det är godkänt när undersidan av låter ligger parallellt med golvet.

Permalänk
Medlem

Haha oj vilken intressant tråd, precis vad jag behöver Lite motivation behövs nu i regnet... Tränar inte så mycket i gym utan blir mest fotboll/ bandy ett par dagar i veckan, gymmar väll efteråt mer som "avslappning" eller vad man ska säga.
Men men... I bänk, maxning 1 gång med hjälp med avlyft... Ca 57kg... minns inte exakt vad stången väger men 50kg i vikter i alla fall. Är ca 175 lång och väger ca 62kg...
Tänar inte så mycket bänk, tycker det är obehagligt. *Ush känner mej nästan för svag för att våga skriva här* Aja jag tränar vidare, vet inte riktigt vad chins o.s.v är men ska ta reda på det så kanske man kan prova det med.

EDIT: Jo har kollat upp vad Chins, Dips, Marklyft och Knäböj är nu och tänkte prova det nästa gång jag är i gymet (ev. i morgonkväll). Så min tanke var att någon kanske har lust att hjälpa mej sätta upp ett par rimliga mål att klara av då
Dra iväg ett pm till mej och skriv vad ni tycker man borde/ kanske kan klara av.
Är långt ifrån första gången jag tränar i gym men har som sagt inte maxat så ofta och inte heller kört de övningarna.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk

PB idag: 145 i bänk trotts att jag är en bit in i deffen,man slutar aldrig att förvåna sej själv:).
2 som var där ville att jag skulle försöka mej på 150,men jag sa nej,hade kört tunga hantelpressar innan,så jag var rätt så slut,men i nästa pass kanske:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

fan va alla e starka här...eller kör alla smith?

Ålder: 16
Vikt: 72
Längd: 182

själv så kör jag endast 60 i både ben bänk, men det reppar jag och jag har aldrig maxat pga skaderisk.

Jag har dock inte gymmat mycket alls och jag gymmar alltid efter kardioträning. så det blir typ 15 min, tre ggr i veckan.

vad har ni på er för att inte få ont i axlarna när ni kör knäböj?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
vad har ni på er för att inte få ont i axlarna när ni kör knäböj?

Det finns kuddar som du kan sätta på stången, men om du fortsätter att köra utan så kommer du vänja dig vid stången och lära dig hur du lägger den så att det inte gör ont.

Visa signatur

Core 2 Duo E8500 @ 3.8GHz | Gigabyte EP45-DS3 | XFX 8800GT 512MB | Corsair XMS2 2x2GB | 1210 GB HDD | Antec P182 + Corsair HX520 | Viewsonic VX2025WM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmo
Det finns kuddar som du kan sätta på stången, men om du fortsätter att köra utan så kommer du vänja dig vid stången och lära dig hur du lägger den så att det inte gör ont.

Precis, det är en vanesak bara, inget att gnälla om

Cheers allt är individuellt, och att bara gå till gymet och maxa en massa förstår jag inte någon mening med..risken är att du skadar dig dessutom.

PB i mark är numera 240kg.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

När jag träna så maxxa jag typ 90bänk, borde tagit mer men mina axlar pallar inte då dom knappt existerar
Allt annat vet jag inte men benpressen var jag rätt grym i då jag har sjukt stora ben (samt aktiv elitbasketspelare under den tiden)
190lång och 105-110kg när jag träna.

Permalänk
Medlem

Bänkpress är inte riktigt min grej. Skulle gissa på att jag maxar runt 110. För några år sen testade jag 125 och det var inga problem men nu har jag deffat ner mig ca 20kg och väger runt 77 i stället för 98. 24 år och 177cm lång. Lutande hantelpress är trevligare, där sätter jag i alla fall 10 reps på 40kg per hantel och då är det ganska bra lutning. Helt nöjd med det och anser inte att jag behöver vara starkare än så. När jag var mitt gamla fläskiga jag och körde liggande så vart en 6a på 55kg inga problem men det spelar ingen roll för man ser mer vältränad ut nu ändå. Armarna såg dock biffigare ut förr, tjockleken har typ halverats nu

http://xs122.xs.to/xs122/07493/oil7.jpg

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Ålder: 17år
Längd: 184cm
Vikt: 72kg

Bänkpress: 70kg
Knäböj 100kg
Marklyft: 120kg
Dips: ---
Chins: ---

---------------------------------------------------------------

Ålder: 17år
Längd: 184cm
Vikt: 73kg

Bänkpress 75kg Snart blir det 80!
Knäböj 100kg (har inte maxat sedan)
Marklyft 130kg (kan nog ta 140 får se)
Dips 20st
Chins 7st

Lite uppdate samt bump på tråden.

Permalänk

ålder: 18 år (född:1989)
längd: ca 164 cm
vikt: ca 60 kg

bänkpress: börjar med 5 kg gör ca 8 st sen höjer jag till 10 kg orkar kanske till 5 st. aldrig maxxat + att jag ej räknat med vad stången väger den väger ju en del bara den. sen så kör jag ända ner till bröstet och upp igen klarar jag inte hellt så räknas den inte. räknade ut att stången väger 25 kilo. så jag orkar kanske drygt 35 kg. eller mer.
marklyft:---
Dips: ---
Chins: ---

precis börjat gymma + att man varit sjuk så missat en del i träningen. förr så glassadr jag mest runt i gymmet utan att göra nånting men nu har jag skärpt mig går o tränar med en kompis roligare då som dessutom lästa llt sånt där med anatomi funderar på att själv börja läsa sådant. ska kolla om biblioteket har nån sån bok. lite offtopic säkert. men tips borde man väll kunna få??

Permalänk

Ålder: 20 år
Längd: 187 cm
Vikt: 101 kg

Bänkpress: 110 kg
Knäböj 110 kg
Marklyft: 135 kg
Dips: xxx
Chins: xxx

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

Ålder: 16år
Längd: 185cm
Vikt: 78kg

Bänkpress: 90kg
Knäböj 100kg pumpar på det, har inte maxat
Marklyft: 80, pumar på det
Dips: 17 reps
Chins: 8 reps

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ålder: 15
Längd: ca 183
Vikt: 90~95

Bänk: kör just nu 50kg, inte maxat än..
Dom andra kör jag inte än..
inte gymmat speciellt mycket hittills..

Permalänk

Ålder: 17 (18 i Maj)
Längd: 194 cm
Vikt: 86 kg för 9 månader sedan, idag runt 81-82 kg Tror jag.

Bänk: Aldrig maxat men pumpar på 5x5 70 kg.
Knöböj: Inte här heller, tränar på 12x3 70 kg, skit klena ben.
Marklyft: Aldrig ens testat.

Dips: Ingen anning
Chins: Max 8-10 skulle jag tro

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Ålder: 29år
Längd: 181cm
Vikt: 92kg

Bänkpress: --- Tränar på 8x95x3 (Skulle gissa att jag ligger på ca 127kg när jag maxar)
Knäböj: Undviker denna, kör andra övningar för ben.
Marklyft: Undviker denna, kör andra övningar för rygg.
Dips: 12x3 mend 20kg påhäng. (115kg)
Chins: --- 6x3 med 10Kg Påhäng. (Uppskattar att jag skulle klara runt 12-14 st.)

Jag kör på en minuts vila mellan seten.

Tränat i 15 månader nu ganska precis.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palledaman
Ålder: 16år
Längd: 185cm
Vikt: 78kg

Bänkpress: 90kg
Knäböj 100kg pumpar på det, har inte maxat
Marklyft: 80, pumar på det
Dips: 17 reps
Chins: 8 reps

Hmm du tar mer i knäböj än du tar i marklyft?
Väldigt bra resultat när du kör knäböj hur långt går du ner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Ålder: 29år
Längd: 181cm
Vikt: 92kg

Bänkpress: --- Tränar på 8x95x3 (Skulle gissa att jag ligger på ca 127kg när jag maxar)
Knäböj: Undviker denna, kör andra övningar för ben.
Marklyft: Undviker denna, kör andra övningar för rygg.
Dips: 12x3 mend 20kg påhäng. (115kg)
Chins: --- 6x3 med 10Kg Påhäng. (Uppskattar att jag skulle klara runt 12-14 st.)

Jag kör på en minuts vila mellan seten.

Tränat i 15 månader nu ganska precis.

När man kör marklyft så är det inte meningen att man ska lyfta med ryggen. Det är benen du ska lyfta med annars kan du ha sönder ryggen ganska lätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
Hmm du tar mer i knäböj än du tar i marklyft?
Väldigt bra resultat när du kör knäböj hur långt går du ner?

När man kör marklyft så är det inte meningen att man ska lyfta med ryggen. Det är benen du ska lyfta med annars kan du ha sönder ryggen ganska lätt.

Hahaha jo jag vet, satt i telefonen medans jag skrev och tänkte inte klart. hahaha

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Ålder: 24år
Längd: 178cm
Vikt: 75-78kg

Hmm, drar fram siffor från i våras då jag hade tränat ett tag (7-8 månader), mina stämmer väl inte riktigt då jag aldrig maxade, körde oftast pyramidset och började med 8-10 och sänkte med 2 reps varje set med en avslutning på 2 reps. Har hursomhaver börjat gymmat igen (kört några veckor) och det ska bli intressant att se hur lång tid drygt ett års frånvaro tar att ta igen

Bänkpress: 100kg
Knäböj 120kg+ (drygt 90 grader), 100kg+ med rumpan ner i backen, körde ej pyramidset i knäböj.
Marklyft: 150kg
Dips: ingen aning, kör hellre andra tricepsövningar
Chins: vet ej.

Permalänk

måste säga att jag blir redigt imponerad av alla som säger att de precis börjat gymma och klarar över 100kg knäböj och minst 80 kg i bänk. Majoriteten av dessa ligger också under 20 års ålder.

Kanske bara jag som är så svag? klarar två breda chins med handflatorna mot väggen efter en två timmars träning, och 5 dips efter samma.

Jag har fortfarande inte fått reda på om ni maxar i smith eller vanligt.
Och jag har inte heller fått reda på om detta är uppskattningar eller fakta.
Men men...måste ju påminna mig själv om att genomsnittet på flashbackkukar är 30 cm och tror att samma regel för uttalanden gäller även här.
Antingen det eller så är alla här inne efedrin junkies och går på AAS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
eller så är alla här inne efedrin junkies och går på AAS.

lol e frisk individ ska väl efter nån månad ganska lätt klara de där styrkestansen skulle folk behöva dopa sig för de vore rent patetiskt.

efedrin eller ört varianten ephedra är därimot fina fisken synd de blev olagligt.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont
måste säga att jag blir redigt imponerad av alla som säger att de precis börjat gymma och klarar över 100kg knäböj och minst 80 kg i bänk. Majoriteten av dessa ligger också under 20 års ålder.

Kanske bara jag som är så svag? klarar två breda chins med handflatorna mot väggen efter en två timmars träning, och 5 dips efter samma.

Jag har fortfarande inte fått reda på om ni maxar i smith eller vanligt.
Och jag har inte heller fått reda på om detta är uppskattningar eller fakta.
Men men...måste ju påminna mig själv om att genomsnittet på flashbackkukar är 30 cm och tror att samma regel för uttalanden gäller även här.
Antingen det eller så är alla här inne efedrin junkies och går på AAS.

Jag gick upp 10kg muskler (+ vätska/glykogen) på drygt 7-8 månader när jag tränade. Bra mat+regelbunden träning+vila gör underverk. Det går snabbare än vad man tror ifall man sköter allt ordentligt.