Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Temperatur Kylning

Hej

Har installerat vatten enbart på CPU och kollar tempen och i bios visar den 28C efter ett tag visar den 32c ganska ok för att den e ju tyst nu.

Har en sensor på burken som visar 23c, speedfan som ja blir galen på som visar 41c, coretemp som visar 30-34 och easytune som ja fick med moderkortet som visar 32c.....min fråga är nu....vilken ska ja lita på???
har en 6000+ ej klockad amd690g mobo och 2 gig minne pc6400.

Nån som har en ide vilken jag skall lita på??? (moderboard monitor hittar inte ens min mobo och den använder ja inte)

Tacksam för hjälpen

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk

Tror CoreTemp / Moderkort visar de korrekta temperaturerna. Speedfan är väl inte direkt känt för att fungera bra och en inbyggd sensor... Vet inte asså. Men kommer säkert ett vettigare svar snart

Permalänk

asså...sensorn satte ja mellan kopparblocket och akryltoppen så den borde få lite mer precis temp....
speedfan enligt mig visar 10 grader för mycke på cpun men på gpun visar den rätt konstigt nog.
plus att ja satte på arctic silver pasta och visar ändå 30 (säger vi) som coretemp visar då.
burken har ja i 3 st 120mm 1000rpm skummt

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk
Medlem

Speedfan funkar finfint på min dator iaf

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3