GeForce 7900GS Samlingstråd!

Permalänk

GeForce 7900GS Samlingstråd!

Skapar en samlingstråd för alla med gf7900gs!

ställ frågor, synpunkter, tips, klockning, kylning ja vad ni än kan komma på om detta grafikkort så skriv de här!

jag kan ju börja med att be om hjälp!

jag har ett grymt jobbigt problem! datorn dör så fort den måste prestera lite! hade samma problem förrut men då va de ramminnet som va defekt! men denna gång är de annorlunda, har testat felsöka ramminnet utan framgång! (hittar inget fel)

så nu antar jag att de kan vara mitt grafikkort som de är fel på men de tror jag inte heller!? för jag har kollat temp på den och den ligger på ungefär 60 grader när jag spelar!

de konstiga är att jag har även felsökt grafikkortet men inte hittat något fel! jag har uppdaterat drivrutinerna och kortet är inte klockat!

jag kan spela i ca 10 minuter sen dör datorn, helt utanförvarning! samma sak gäller om jag har cam på msn.. då går de ungefär 10 minuter så samma skit igen!

jag blir grymt frustrerad av de här! datorn är endast ett år gammal!

BEHÖVER HJÄLP!

här är mitt system:

Låda 500W
Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T
2048MB DDR2 533MHZ
GeForce 7900GS PCI-E 512MB 2XDVI+TV
Samsung hårddisk 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5"
NoiseGuard DVD-+RW
Wlan
kortläsare
Windows XP Pro.

blir grymt tacksam för svar! alla tips/förslag är uppskattade!

TACK PÅ FÖRHAND! // Jocke!

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Inaktiv

Varför göra en samlingstråd med ett gammalt grafikkort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Varför göra en samlingstråd med ett gammalt grafikkort?

just för att de är ett gammalt grafikkort! ;D många som behöver hjälp och många som kan mkt om de då! låter ganska smart tycker jag?

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem

"Låda 500W"

Skumma avstängningar beror ofta på nätagget.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
"Låda 500W"

Skumma avstängningar beror ofta på nätagget.

okej så du rekommenderar att jag ska köpa nytt? med mer w? men de har ju gått bra tills nu! under ett år har de inte varit några problem! så de är skumt! :S

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem

Näpps, jag menar,,,vad har du för nätagg ?

500W säger precis ingenting, det fuskas mycket med skitagg.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Näpps, jag menar,,,vad har du för nätagg ?

500W säger precis ingenting, det fuskas mycket med skitagg.

de är nått no-name-shit, som satt i lådan när jag köpte den! så om de är nått märke så ser jag iaf inte namnet på de nånstans på agget!

så have no idéa! :S

nån hjälp?

Visa signatur

Låda 500W, Intel CPU Pentium D 945 Dual Core S-775 3,4GHz 800MHZ 2M Boxed EM64T 2048MB DDR2 533MHZ, Gainward BLISS GeForce 7900GS PCX TV Dual DVI 512MB, Samsung hårddisk 320GB + 400GB 7200RPM SATA 16MB 3,5" NoiseGuard DVD-+RW, Wlan, kortläsare, Windows XP Pro, Razor Krait mus, Qpad Matta.

Permalänk
Medlem

Har du mer datorer/nätagg/kompisar som kan låna dig ett nätagg ?
Testa att byta till ett agg som är bra och inget "noname"

Har du gjort sökningar på 7900GS här på SweC ? det finns ett par trådar om detta kort. 60 grader är helt okey, men jag har funderingar på 79GS strömkretsar, att de inte alltid är så bra.

Är det bara när du belastar ditt Gkort som det blir så här ? Att spel kan bli så här, händer många, men cam ?

Jag hade börjat med att försöka testa ett annat nätagg eftersom detta är en vanlig orsak.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?