Fractal Design chassi på Inet.se

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Fractal Design chassi på Inet.se

För er som är intresserade av detta nya chassi som ser jävligt bra ut enligt mig finns det nu på inet så slipper man den dyra frakten på gtek.se....

http://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/miditower/fra...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Fractal Design chassi på Inet.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
För er som är intresserade av detta nya chassi som ser jävligt bra ut enligt mig finns det nu på inet så slipper man den dyra frakten på gtek.se....

http://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/miditower/

Detta?

Du har länkat till indexet för alla miditowerlådor.

Kollade topicen och såg att du menade dessa lådor.

De kostar inkl frakt 733 kr om man beställer från Inet. Och från gtek 784 kr. Jo man tjänar ju in en femtilapp. Men det är lite väl lågt för att man ska göra en "bra" affär.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ok ändrat... Nja alltså tyvärr har jag aldrig någonsin beställt från Gtek för pga av frakten. När jag kan använda mitt VISA till det kommer ja bli mer än stammis ^^ Tycker att Inet är den bästa butiken på nätet än så länge och tycker om deras frakt... Sen tycker jag det är en självklarhet att beställa där även om man "bara" sparar 50kr.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Verkar som de inspirerats litegrann av Antec P180/P182, på utsidan i alla fall men inte alls lika på insidan. Jag tyckler också det är snyggt men vill nog se någon recension först innan jag skulle våga köpa det.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tycker det ser ut som vilket standard-miditower som helst, men ska se om vi kan klämma in en recension framöver.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Chassin med dörr går fetbort för min del. Man slår bara i knän och DVD-slädar i eländet.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Tycker det ser ut som vilket standard-miditower som helst, men ska se om vi kan klämma in en recension framöver.

Fint!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Bra! Funderar själv på detta, ganska billigt och påminner om det där Antec chassit alla har... Hoppas bara det är nåt att ha så jag inte blivit lurad som när jag upptäckte Ace Raw Deal och briljerade om det på forumet och en stor diskussion gick igång XD

Jo men en recension på chassin skulle vara kul att se igen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rätt snygg faktiskt!

Kul att det börjar dyka upp billiga lådor med hyffsade kylningsmöjligheter samt ett yttre som man inte skäms för.

Har byggt två system i cooler masters "elite 333" nyligen och den tycker jag är grym för priset (340kr).

Define lådan i titan blir nog nästa låda, måste ha ett chassi med on/off knappen "gömd" då min lilla grabb stänger av burken hela tiden

Göra hål för 1-2 120's i sidan samt en i taket så är jag nog nöjd sen.

Visa signatur

* Q9550 * X38-Rampage * 2x2048mb * GTX680 *

Permalänk
Inaktiv

Webhallen chassit som beställningsvara. Börjar bli riktigt trött på min Chieftec Dragon Fulltower.

Det verkar som Powerknappen sitter överst på chassit. Använder ytterst sällan dvd-enheten eller diskettstationen. Känns ganska skönt att kunna dölja krafset. Blir nog två stycken, titanfärgade när webhallen får in det i lager.

Permalänk

Såg rätt intressant ut men jag hittar ingen info om vikten?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Finns ju inte i lagen någonstans, har fractal design kursat eller? Jag vill ha detta chassit!! Har väntat i en månad nu på att det ska komma in i lager igen.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Finns ju inte i lagen någonstans, har fractal design kursat eller? Jag vill ha detta chassit!! Har väntat i en månad nu på att det ska komma in i lager igen.

Sålde inte bra du kvaliteten i t.ex. Solo och Hush är bättre.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.