Beast and bumpkins

Permalänk

Beast and bumpkins

Hej har laddat ner ett demo av detta underbara spel jag spelade när jag var liten:) men nu e de så att varje gång ja startar de kommer det upp ett fel meddelande och stängs ner:/ nån som vet vad ja kan göra? har även provat full versionen.
Tackar i förväg.

Permalänk
Medlem

Min mor brukade spela det förr men hon fick sluta då vi inhandlade en ny dator med windows xp (om jag inte minns fel) det fungerade inte med XP iaf (fullversion orginal) tror inte det gör det nu heller. vet inte hur det är med vista men du kan alltid pröva att köra med att högerklicka på genvägen > kompatiblitet > kör detta program... det funkar för vissa spel, lycka till!

Permalänk

tack ska prova:)

Permalänk

O'fyfan! NOSTALGI!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

funkar inte:(

Permalänk
Medlem

Tydligen så fungerar inte installationsprogrammet riktigt som det ska i Win-versioner > 98. Man får därför gå in i windows-registret och fixa lite. Här finns ett förslag på en lösning: http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=68401

Permalänk

Min map ligger så här, c:\Bea när de står "Audio C:\Your Install Dir\audio.box "
Ska ja skriva Bea där de står "your install dir"?

"edit", kom på ett annat sätt, buy läge till 95 i setup filen och installera, får de bara att funka på demot dock.