Permalänk
Medlem

har ingen av de här telefoner gps eller? navigator

Permalänk

Tror inte det men jag köpte en Gps puck med programvara för ett år på blocket.
250kr fick jag hosta upp.
Lite kass att behöva ha med sej pucken men det funka rätt bra oftast behöver man ju gpsen när man åker bil..

Permalänk
Medlem

hur är det med foto lampan är den bättre än blixten på k800 tex? när det gäller c902

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk

Foto lampa är sämre än blixt

Permalänk

Vilken liten skärm c902 har ....
Nä det får bli en g900

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man aktiverar lampan/blixten på G900?

Permalänk

Hur är kameran på en C902 jämfört med K850? Säg gärna att c902:s är mycket sämre så så att jag inte ångrar mitt köp av jättemobilen.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alcoholica
Hur är kameran på en C902 jämfört med K850? Säg gärna att c902:s är mycket sämre så så att jag inte ångrar mitt köp av jättemobilen.

Den är väl något sämre på c902, med tanke på att K850i har xeonblixt bland annat.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Köpte en C902 och har inte vart annat än nöjd. Kameran, blixten, videoinspelningen, mediaspelare, menyerna inget alls jag kan klaga på! Nytt för mig var att menyerna och boldern avänder sig om man vänder mobilen. dvs kräver ingen knapptryckning för att få liggande menyer. vissa bilspel använder sig oxå av den inbyggda "gyron".

Den externa högtalaren har ett klart och klart godkänt ljud. Blixten är VÄLDIGT stark och kan lysa upp väggar iallafall på 3-3,5 meters avstånd utan problem.

Har hitills under tiden jag haft den bara mött på problemet att om den blir kall stänger den av sig. vet inte om det är någon säkerhets detalj för att inta skada hårdvaran eller om det är ett fel.

Extremt nöjd.. kan bara säga KÖP.
Kände på en g900 och vad besviken jag blev. och ärligt talat hur ofta använder man igentligen w-lan? nej köp c902 och bli nöjd

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

att den stänger av sig va ju inte direkt ett litet problem

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
att den stänger av sig va ju inte direkt ett litet problem

Har inte direkt forskat i det men hänt en gång ioförsig vet jag inte om jag råkat "stänga av den på fyllan" eller om det värkligen är ett problem eller en funktion...

Min föra SE mobil gjorde samma sak dock OFTA!

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

grejen är väll att du inte är den första personen man läser om som upplevt samma sak, att den stänger av sig alltså, så är lite tveksam till att det skulle vara att du stängt av den på fyllan

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

tyvärr kan jag inte svara på den frågan riktigt för jag har aldrig testat C902 an. men själv har jag en G900 och är riktigt nöjd över den.

Permalänk
Medlem

Min pekskärm dog på g900 efter ca två veckor och telefonen blev obrukbar eftersom några knappar inte finns som "hard keys".
Telefonen inlämnad på service, får se när jag får tillbaka den om jag ska behålla eller byta.

I stort sett nöjd med funktionerna, men byggkvaliten lämnar rätt mycket att önska.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
I stort sett nöjd med funktionerna, men byggkvaliten lämnar rätt mycket att önska.

Från vad man sett och hört gäller detta alla telefoner idag... Det var bättre för. Min gamla K600i är byggd som en stridsvagn och klarat smällar som fått backplattan att flyga åt ett håll (trots att den är låst!) och batteriet åt ett annat. Och den ser fortfarande helt ny ut, inga sprickor, färger som försvinner eller kanter slipas ner! Inga firmware uppdateringar heller, haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Från vad man sett och hört gäller detta alla telefoner idag... Det var bättre för. Min gamla K600i är byggd som en stridsvagn och klarat smällar som fått backplattan att flyga åt ett håll (trots att den är låst!) och batteriet åt ett annat. Och den ser fortfarande helt ny ut, inga sprickor, färger som försvinner eller kanter slipas ner! Inga firmware uppdateringar heller, haha.

Kan säga att jag delar samma uppfattning, K800i är ju byggd som en stridsvagn. Den har fått såna smällar att hela telefonen fått en bananform (och det är inte som den är dåligt byggd, utan vi snackar hårda smällar, 5 meter i luften ner i asfalten) och den funkar fortfarande utan problem.

Har haft den i 2 år nu och då var det ett halvår i lumpen, med på stridsövningar. Och att kameran är grymt bra skadar heller inte, har sett bilder från c902 och dem är ju långt ifrån likabra som K800i, vilket är lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Det enda som jag stör mig på c902 är att skärmen verkar vara så pass liten, har dock inte testat den utan bara sett den i butik.

Känns den liten tack vare att den är smalare?

En till fråga, G900 verkar också bra men hur är det med den där pennan som följer med? Måste man använda den eller fungerar det bra med fingrarna?

Permalänk

Jag använder i stort sett bara pennan när jag leker med anteckningarna och när jag ska ta bort flera sms. Finns en ruta sidan om varje sms som man får markera om man ska ta bort smset och där duger bara pennan. Annars använder jag fingrarna när jag scrollar när jag surfar eller använder styrplattan.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Det enda som jag stör mig på c902 är att skärmen verkar vara så pass liten, har dock inte testat den utan bara sett den i butik.

Känns den liten tack vare att den är smalare?

En till fråga, G900 verkar också bra men hur är det med den där pennan som följer med? Måste man använda den eller fungerar det bra med fingrarna?

Enda gången jag märkt att man måste använda pennan är när man skriver SMS och ska infoga en smilie. I övrigt har jag klarat mig väldigt bra utan den.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag har en C902 och är väldigt missnöjd... verkar vara rena skiten. Idag paja den totalt tror jag. Det började att jag tappa den från midjehöjd inomhus å då sprack skärmen direkt i högra hörnet. Det va ju dock mitt fel, men grejen är att det är flera som har tappat sina c902 och den har spruckit direkt i högra hörnet, som om det vore någon spänning i glaset eller nått... Sen efter nån månad gick högtalaren sönder, vilket den även gjorde för min kompis ungefär efter lika långt tid som jag hade haft min. Idag la displayen av helt och hållet :/ Jag testade starta om den men det hjälpte inte. Har tagit ur batteriet nu å när ja sätter in det igen så startar den av sig själv (ingen bild dock) å sen stänger den av sig å håller på så tills man tar ur batteriet.... En av dom snyggaste men sämsta mobilerna jag haft

Permalänk
Medlem

Hade G900 innan, var alldeles för seg i menyerna, även med uppdaterad programvara.

Har nu C902 Bond Edition, och den är mkt bättre. Rekommenderar C902.

KÖP C902!!!!!!

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Jag har nyss bytt ut min G900 efter att jag använt den i 2 månader. Det jag störde mig mest över var att det omgående kom damm innanför displayen! Och då har jag ändå varit varsam och haft den i fodral på arbetet. Kanske jag som är kinkig men gillar INTE damm i displayen. Och den känns lite plastig. Och lite seg i menyerna. Men i det stora hela så fungerade den bra. Använde nästan aldrig pennan. Batteritiden sög tills jag stängde av 3G. Då blev det bra. Den får anses som prisvärd enligt mig i alla fall trots lite brister.

Permalänk
Medlem

Inhandlade en G900 idag och har väl inte hunnit använda den tillräckligt mycket för att ha hittat alla dess för- och nackdelar.

Jag kan dock tipsa om att den finns på Media Markt för ganska bra pris. Jag ville ha ett telenor 199kr/18mån abonnemang (alla polarna kör telenor) och på de flesta ställen har de då velat ha runt 2700 för mobilen. På Media Markt blev det bara 1690kr. Annars har tre bra priser om man nu inte vill ha telenor.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]