Bra, gratis, enkelt FTP-program i nuläget?

Permalänk
Medlem

Bra, gratis, enkelt FTP-program i nuläget?

Hej!

Nu är jag trött på gamla, krånglande FTP-program. Har någon möjligen ett bra tips på ett enkelt men pålitligt, och gratis, FTP-program? Jag vill bara kunna ladda upp lite vanliga hemsidefiler emellanåt. Efter 22 försök att ladda upp en ynklig jpg-fil så känner jag att det är dags att uppdatera sina verktyg...

Permalänk
Medlem

Filezilla andvänder jag på 2 av mina servrar och har aldrig nått krångel.

Permalänk
Medlem

Japp, Filezilla både som server och client fungerar kanon.

Permalänk
Medlem

Menyn längst upp - Places - Connect to server - Skriv i dina uppgifter - klart.

Kan inte bli enklare.

Gå hit först:
http://www.ubuntu.com

Permalänk
Medlem

Ja, FileZilla är utmärkt. Använder det på både den bärbara och den stationära. Enkelt att få igång TLS/SSL-kryptering också om man vill.

Permalänk
Medlem

Säger också FileZilla.

Permalänk
Medlem

Nu har jag alltså inte någon egen server, utan ska logga in på passagen.se. Kan jag ändå använda FileZilla? Jag lyckades nämligen inte logga in. Jag uppmanades att fylla i servernamn och lösenord. I vanliga fall anger jag ftp.passagen.se, mitt användarnamn och mitt lösenord. Sedan förstår jag inte heller vad "port" innebär. Jag bara lät föreslagen port stå kvar under installationen. Kanske fel?

Permalänk

Om du kör Firefox , kolla in tilllägget Fireftp.
I mitt tycke enkelt att använda.

//

Permalänk
Hedersmedlem

Körde Filezilla Server tidigare, men eftersom det inte stödjer virtuella nätverksmappar bytte jag till zFTP. Båda dessa program är super, men sistnämnda har lite mer funktioner om man vill trixa mycket med virtuella mappar och liknande.