Permalänk
Avstängd

Eknefelts

Jag har för ca. två månader sedan registrerat ett företag och fram tills nu har jag endast sålt stationära datorer vilket har gått mycket bra. Nu vill jag ta ett till steg och börja sälja komponenter och har kontaktar tre olika svenska grossister. Förmodligen är det någon av dem som vill ha mig som kund och då kommer priserna på de stationära datorerna sjunka och jag kommer börja sälja komponenter.

Nu undrar jag vilka komponenter ni tycker att jag ska sälja? Jag undrar vilka tjänster ni tycker ska finnas. Har ni ideér om hur man skulle kunna göra en riktigt bra "Bygg din dator"-funktion? Saknar ni något på andra svenska datorbutiker. Det kan vara svårt för en redan existerande firma att göra stora ändringar, men eftersom mitt företag är helt nytt vill jag göra allting rätt från början.

Så vilka produkter vill ni ha? Vilka tjänste ska finnas. Vilka datorer tror ni säljer bra?

Jag tror faktiskt att det finns en möjlighet att jag kan konkurrera med stora datorbutiker som datorbutiken, inet, komplett, dustin m.m. eftersom jag inte har så mycket utgifter. Jag driver företaget hemifrån (ingen lokalkostnad), jag annonserar precis så mycket jag vill och har egentligen inga som helst utgifter.

Dessutom kommer jag till en början skicka alla komponenter jag säljer direkt från leverantören istället för att ha ett lager. Det är enkelt och kunderna får sina produkter snabbt eftersom de flesta grossister är snabba med leveranserna.

Min hemsida och e-handel hittar ni på:

www.eknefelts.se

Jag uppskattar även tips om hur jag kan förbättre den. Design, funktioner, m.m. E-handeln stödjer de flesta funktioner man kan behöva, som fraktberäkning, kundregister, orderregister, e-postutskick, nyhetsbrev, 500 artiklar, koppling till prisjakt, m.m.

Jag har både e-handel på www.123ehandel.se och webbhotell på www.one.com.

Jag har sedan den 17 april haft ca. 900 olika besökare på hemsidan (olika ip-adresser) och ca. 11 000 besök totalt (varav typ 1000 är mina, hehe). Har ingen aning om det är bra eller inte...

Jag erkänner att min tjänst "Skräddarsy din dator" för tillfället inte är speciellt bra, men jag jobbar på den...

Alla tips och kommentarer om hur jag kan lyckas med mitt företag uppskattas! Om grossisterna har bra priser kanske jag kan vara billigast på en hel del olika komponenter!

Permalänk
Medlem

shiiieeet va dyr Eknefelts Extreme-Arbete va det är jhu bara ett 8600gt i den , du kan börja att sänka priserna , men det är väl ingen gaming burk kanske?

EDIT såg att du hade spel burkar oxå

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
shiiieeet va dyr Eknefelts Extreme-Arbete va det är jhu bara ett 8600gt i den , du kan börja att sänka priserna , men det är väl ingen gaming burk kanske?

EDIT såg att du hade spel burkar oxå

Anledningen till att den står i kategorin "Arbetsdatorer" är att den är till för de som INTE ska ha datorn till spel. Resten av komponenterna i den datorn är inte så dåliga...

Jag tjänar aldrig mer än 2000 kr före skatt (800 kr efter skatt) på en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Anledningen till att den står i kategorin "Arbetsdatorer" är att den är till för de som INTE ska ha datorn till spel. Resten av komponenterna i den datorn är inte så dåliga...

Jag tjänar aldrig mer än 2000 kr före skatt (800 kr efter skatt) på en dator.

okejokej, kom på det nu, ja du måste jhu tjäna nått på det iaf , hoppas det går bra och hoppas du köper in lösa komponenter , som tex grafikkort , minnen . och cpu och grafikkortskylning , det hade vart fett najs

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
okejokej, kom på det nu, ja du måste jhu tjäna nått på det iaf , hoppas det går bra och hoppas du köper in lösa komponenter , som tex grafikkort , minnen . och cpu och grafikkortskylning , det hade vart fett najs

Japp, om grossisterna är billiga kommer jag definitivt köpa in komponenter!

Permalänk
Medlem

"Detta är vår absolut mest kraftfulla arbetsdator. Den har en processor med fyra kärnor på 2.66Ghz per kärna, d.v.s. en klockfrekvens på över 10Ghz!"

Det där är ju direkt missvisande information då det inte fungerar riktigt så att du bara kan addera alla kärnors enskilda frekvenser...

Permalänk
Medlem
Citat:

Processor: Intel Core 2 Duo 3.0Ghz (dubbelkärnig processor, totalt 6.0Ghz)

Hur tänkte du nu? Ingenting på den där sidan ger ett speciellt seriöst intryck. Vart får du dina komponenter från, distributör eller återförsäljare för slutkund?

EDIT: Hur tänkte du sköta supporten för datorerna? Kan lova dig att du kommer bli översköljd av idiotiska frågor.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe
"Detta är vår absolut mest kraftfulla arbetsdator. Den har en processor med fyra kärnor på 2.66Ghz per kärna, d.v.s. en klockfrekvens på över 10Ghz!"

Det där är ju direkt missvisande information då det inte fungerar riktigt så att du bara kan addera alla kärnors enskilda frekvenser...

Det är inget felaktigt med informationen. I teorin stämmer det att klockfrekvensen totalt är över 10Ghz. Om man har fyra program igång som använder varsin kärna, visst är det möjligt att utnyttja alla 10Ghz.

Jag skapade denna tråd för att jag ville ha era åsikter. Nu har jag förstått att jag inte ska addera kärnora. Tack!

Ni behöver inte bli upprörda. Jag vill bara ha tips och hjälp för att bli ett bra företag.

amphiler: Jag förstår inte riktigt vad du menar. Menar du också att jag inte ska addera kärnorna?

Du får gärna utveckla vad du menar med "Ingenting på den där sidan ger ett speciellt seriöst intryck". Det hjälper mig inte så mycket att förbättra. Jag förstår att det är jättemycket som är fel. Jag skapade den här tråden för att få er hjälp med att förbättra sidan. Skriv tips om hur jag kan göra istället för kränkande saker som inte hjälper mig.

Så snälla, hjälp mig istället för att skriva saker som: "Ingenting på den där sidan ger ett speciellt seriöst intryck" eller "Hur tänkte du nu?"

Jag ska ändra på sidan så att kärnorna inte adderas. Tack för tipset! Jag visste inte att det var fel att skriva så.

Som svar på din andra fråga amphiler så köper jag för tillfället komponenterna från återförsäljare som Inet och Datorbutiken (dock med vissa förmåner), men som jag skrev så har jag kontaktat tre olika grossister och funderar även på att börja importera direkt från tillverkarna.

Permalänk
Avstängd

Får man fråga hur gammal du är? 15-16?
Om du är det har du registrerat dit företag genom föräldrarna?
Dessutom det ändra jag kans äga är lycka till, du kanske går plus nu men när folk har problem med deras datorer? Har du en verkstad för reparation?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd

Jag hade aldrig handlat från dig. Säg mig hur mycket har du egentligen sålt för?

Du verkar har ingen säkerhet med garantier, oseriös sida, sjukt höga priser. Du köper produkter från riktiga företag som erbjuder samma tjänster men som du till högre priser och sämre garantier sen säljer vidare.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Avstängd

Jag har på en månad sålt 17 datorer för sammanlagt ca. 200 000 kronor. Jag har tjänat ca. 30 000 kronor och inga kunder har haft problem med datorerna. Alla har varit nöjda med service och leveranstider. Jag är 16 år gammal och har INTE registrerat företaget genom föräldrarna då man inte behöver det om man är 16.

Jag har gjort reklam på bl.a. blocket, men även tryckt reklam och delat ut. Jag har trots min ålder byggt otroligt många datorer då jag sedan 11 års ålder byggt och sålt datorer privat. Jag har aldrig haft en och samma dator i mer än två veckor. Min verkstad är hemma i bostaden.

Jag har beställt reklam i form av T-shirtar, kepsar, pennor och delat ut. Jag har min bärbara dator i skolan och svarar på mail jag får direkt tack vare mobilt bredband.

Jag bemöter kunderna på ett minst lika bra sätt som en vuxen. Många har blivit förvånade över min ålder när de hämtar ut datorn.

Jag gick ut förra terminen med 315 poäng av 320, d.v.s. jag har MVG i alla ämnen utom Bild. Denna termin ser det ut att bli 320.

Jag anser själv att jag har samma möjligheter att driva ett bra företag som en vuxen.

Jag har IDAG sålt två datorer till ett värde av 28 000 kronor. I onsdags var det en kille som ringde mig kl. 16.00 och sa att han behövde en dator om tre timmar. Jag åkte in till Jönköpings centrum (på min moped) och köpte samtliga komponenter som behövs till en speldator, byggde ihop den, installerade operativsystem och levererade kl. 18.20. Särskilt svårt var det att ta chassit på moppen... Han tackade för en fantastisk service och sa att han skulle rekommendera mig till sina vänner.

En annan kille (13 år) köpte en dator av mig. Två dagar senare köpte hans föräldrar en dator av mig eftersom de tyckte att det hade fungerat så bra.

Jag hade hoppats på lite hjälp från er på forumet, men det verkar inte vara någon som än intresserad av hjälpa mig och ge tips, bara skriva hur dåligt allting är.

Anledningen till att jag startade ett företag var att jag märkte att det var väldigt många som svarade på mina annonser när jag sålde datorer privat. Jag märkte att det fanns en stor efterfrågan. Dessutom tycker jag det är kul att bygga, såklart.

Jag förstår om ni tycker priserna är höga, men det ska bli ändring på det när jag börjar köpa in från grossister.

Jag vet inte vad du (swedishpro) menar med att jag säljer vidare. Jag köper in komponenter, bygger en dator och sedan säljer jag datorn. Det är väl inte att sälja vidare?

Jag har ägnat all min tid den senaste månaden åt att sköta företaget och ge bra service, det är verkligen inte roligt att höra allt det negativa när man jobbat så hårt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Text...

Tänker inte trycka ner dig så jag får helt enkelt önska dig lycka till med ditt projekt.

Hemsidan ser helt okej ut, det jag tänkte på var att det ser inte ut som en sida man litar på, då det saknas massa viktig information om garantier osv.

Men frågan kvarstår, hur tänkte du göra med service och garantier? Det spelar inte roll hur bra du är på att bygga datorer så kommer det för eller senare vara komponenter som felar och då är det dig kunderna kommer gå.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Avstängd

Schysst sida måste jag säga. Tycker inte att priserna va så dyra som dom andra nissarna pratar om, särskilt frakten och postförskotten va billigt om man jämför med andra sidor.

Personligen skulle jag inte handla hos dig, då jag tycker att bara sätta ihop datorn är halva nöjet. Men tyvärr har ju inte alla på swec förstått att alla tycker inte det är lika kul/ har inte den dom kunskaperna.

Lycka till.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

bra för dig att det går så bra i ditt liv, dock måste jag säga att betygen inte spelar ett skit. Spelar ingen roll om du har 80p eller 320p, känner folk som bara har ett sinne för affärer, gick ut grundskolan med dåliga betyg, samma med gymnasiet men endå så är han nu stor företagare.

Jag är väldigt glad för dig som sagt, men det ända jag säger är att tänka på också att inte gå minus. Tänk dig om du säljer 300 datorer på ett år och det är fel på 25st, du har inte tid eftersom du pluggar på gymnasiet, du vet inte vad felet är och kunden vill ha sin dator, har du alla verktyg som en riktig verkstad har?
Ända jag säger är att inte ta vatten överhuvudet dvs. ta på så mycket än du klara.
För jag känner folk som har startat eget och när företaget väl växer så blir det väldigt svårt att ensam som person styra allt + att du är 16 år.
Som sagt hoppas att det går skit bra för dig.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Tänker inte trycka ner dig så jag får helt enkelt önska dig lycka till med ditt projekt.

Hemsidan ser helt okej ut, det jag tänkte på var att det ser inte ut som en sida man litar på, då det saknas massa viktig information om garantier osv.

Men frågan kvarstår, hur tänkte du göra med service och garantier? Det spelar inte roll hur bra du är på att bygga datorer så kommer det för eller senare vara komponenter som felar och då är det dig kunderna kommer gå.

Okej, sidan är inte tillräckligt informativ, då förstår jag och jag ska se över det.

Varje enskild dator jag säljer gör jag följande med:

Testar med Orthos, Prime 95, Intel TAT, memtest.

Kontrollerar temperaturer med bl.a. Intel TAT, Speedfan, CoreTemp, men även manuellt genom att mäta temperaturen på olika delar i datorn med en digital mätare.

Testar med ca. 5 olika spel.

Kontrollerar alla utgångar och kontakter.

Mäter ljudnivåer som registreras så att jag kan berätta för kunderna senare hur mycket en specifik dator låter.

Installerar både Windows XP och Windows Vista för att försökra mig om att datorn fungerar bra med båda. Det har hänt många många gånger att Vista 64-bit har problem med 4GB minne vilket jag har kommit på lösningen till. Det räcker inte att testa med XP.

Sätter klisterlapp som hindrar kunden från att öppna och pilla i datorn (En "Warranty void if removed" lapp)

Risken att datorn är trasig vid leveransen är ganska liten eftersom jag testar i stort sätt allt som går att testa. Jag ger ju ett års garanti på alla datorer. Om en komponent under denna tid skulle gå sönder, vilket vore ganska konstigt (en komponent går väl inte bara sönder utan att man gör något på mindre än ett år?), så skickar jag en förbetald returfraktsedel till kunden och fixar sedan datorn utan kostnad (såklart) och skickar sedan tillbaka den.

Det har dock inte hänt än så jag får väl se hur det fungerar när någonting går sönder...

Permalänk
Avstängd

Klämmer bara till med ett lycka till, det är inte direkt en bransch där man täljer guld med täljkniv..
Kör lite jag också som hobbysyssla, men omsätter inte mer än kanske 25-30 000:-/månaden numera.
Själva grejjerna blir det inte mycket vinst på, utan det är ju själva arbetet med uppgraderingar och installationer man tar in några kronor på. Att ta hem och sälja lösa komponenter är ingen större ide', för mycket jobb för den lilla vinsten.
Tanken var för min del också skräddarsydda paket till vad kunden använder datorn till. (Är iofs så nu också, fast i liten skala.)

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

starkt jobbat att göra allt det plus montering på 2h. lycka till med butiken.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du borde sälja begagnade datorer och delar också! Naturligtvis ska de också testas på samma sätt som de nya. Kanske du kan ha som val att leverera datorerna med tex Ubuntu eller annan Linux-dist, tex Mandriva, OpenSUSE eller liknande.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Klämmer bara till med ett lycka till, det är inte direkt en bransch där man täljer guld med täljkniv..
Kör lite jag också som hobbysyssla, men omsätter inte mer än kanske 25-30 000:-/månaden numera.
Själva grejjerna blir det inte mycket vinst på, utan det är ju själva arbetet med uppgraderingar och installationer man tar in några kronor på. Att ta hem och sälja lösa komponenter är ingen större ide', för mycket jobb för den lilla vinsten.
Tanken var för min del också skräddarsydda paket till vad kunden använder datorn till. (Är iofs så nu också, fast i liten skala.)

Du har nog rätt i att det inte är så stor vins med att sälja komponenter, jag får överväga om jag ska sälja det eller inte.

MarkoV: Du har rätt i att betygen inte spelar så stor roll, men nog tycker jag att de spelar någon roll. Hur skulle det se ut om någon som har IG i svenska ska svara på ett snyggt och avancerad sätt på ett mail till ett annat företag eller kund. Det ser inte så bra ut om det är en massa stav- och grammatikfel. Om man ska sköta affärer behöver man väl dessutom kunna lite matte? Inte så lyckat om man inte kan räkna, har fel priser m.m. Vad ska man göra om någon som endast pratar engelska ska beställa och man själv inte kan någon engelska.

Betygen spelar en liten roll, i alla fall.

EDIT:

lbs129: Tack för tipset! Man kan ju köpa in begagnade datorer och rusta upp och dessutom köpa begagnade komponenter och bygga datorer av. Bra idé!

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är att bygga några billiga HTPC-datorer med ett AMD 780G moderkort och tex en AMD BE-2400 CPU i ett Antec Fusion-chassi. Det blir perfekt med XP+Media Portal eller Vista Home Premium.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Ett annat tips är att bygga några billiga HTPC-datorer med ett AMD 780G moderkort och tex en AMD BE-2400 CPU i ett Antec Fusion-chassi. Det blir perfekt med XP+Media Portal eller Vista Home Premium.

HTPC har jag tänkt lägga upp. Det har bara inte blivit av än, ska kolla upp det.

Permalänk
Medlem

AMD 780G moderkorten är också väldigt bra till kontorsdatorer där man vill kunnan spela enklare spel. Detta i kombination med en Sempron eller billig Athlon X2 CPU kommer bli bättre än en Celeron CPU + Intel chipset.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
AMD 780G moderkorten är också väldigt bra till kontorsdatorer där man vill kunnan spela enklare spel. Detta i kombination med en Sempron eller billig Athlon X2 CPU kommer bli bättre än en Celeron CPU + Intel chipset.

Okej, jag har inte så mycket erfarenhet av AMD, varken moderkort eller processorer. Därför har jag hållt mig till Intel, men kanske är det dags att ta in lite datorer med AMD-processorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Okej, jag har inte så mycket erfarenhet av AMD, varken moderkort eller processorer. Därför har jag hållt mig till Intel, men kanske är det dags att ta in lite datorer med AMD-processorer.

Ett annat tips är att använda Antec NSK4480 som chassi till de billigare datorerna. Det är ett chassi av hög kvalitet som också har ett mycket bra medföljande nätaggregat.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Ett annat tips är att använda Antec NSK4480 som chassi till de billigare datorerna. Det är ett chassi av hög kvalitet som också har ett mycket bra medföljande nätaggregat.

Mvh Johan

Kollade på det chassit och visst, det är ju riktigt snyggt. Jag köper just nu ofta Cooler Master Elite 340 som är ett mycket kvalitativt chassi och så köper jag FSP 400W. Det kostar lika mycket som Antec chassit så det är ju ett alternativ. Ska köpa hem det och se hur det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Kollade på det chassit och visst, det är ju riktigt snyggt. Jag köper just nu ofta Cooler Master Elite 340 som är ett mycket kvalitativt chassi och så köper jag FSP 400W. Det kostar lika mycket som Antec chassit så det är ju ett alternativ. Ska köpa hem det och se hur det är.

Det finns en datorbutik här i Nyköping som använder detta chassi till väldigt många av deras datorer, vilket tyder på att det är bra, och nätagregatet som är ett Antec EarthWatts 380W tillverkas av SeaSonic, som gör väldigt högkvalitativa nätaggregat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Det finns en datorbutik här i Nyköping som använder detta chassi till väldigt många av deras datorer, vilket tyder på att det är bra, och nätagregatet som är ett Antec EarthWatts 380W tillverkas av SeaSonic, som gör väldigt högkvalitativa nätaggregat.

Okej, det låter ju bra. Som sagt så ska jag beställa det och ta en närmare titt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92

Jag tjänar aldrig mer än 2000 kr före skatt (800 kr efter skatt) på en dator.

Där jag jobbade förut var våran förtjänst på en inte ens 500kr och det före skatt.
komponenter låg väl på mellan 5-10%

vill du tjäna 2000kr per såld enhet har du valt fel branch.

sen är det helt fel av dig att skriva detta.

"Processor: Intel Core 2 Duo 3.0Ghz (dubbelkärnig processor, totalt 6.0Ghz)"

för det är helt felaktigt. det är 3.0ghz och inget annat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Där jag jobbade förut var våran förtjänst på en inte ens 500kr och det före skatt.
komponenter låg väl på mellan 5-10%

vill du tjäna 2000kr per såld enhet har du valt fel branch.

Tydligen inte eftersom jag säljer massor av datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Tydligen inte eftersom jag säljer massor av datorer.

Hur många ?

900 besök på sidan skriver du , då kan du omöjligen ha såld många.

vidare så skriver du följande under leveransvillkor

"Om du beställer en skräddarsydd dator kommer du få reda på leveranstiden innan du beställer. Oftast är det ca. 4 dagar i detta fall också. Vi kollar upp med många olika leverantörer, men om någon del inte skulle finnas i lager kan du antingen välja att vänta eller att byta ut den delen mot någon liknande. "

Hur ska du kunna kolla det med olika leverantörer , du skriver ju i första inlägget att du inte har avtal med någon leverantör utan precis har skickat ansökningar.