Permalänk

Pyroman-tråden

Det finns väl några mer än mig som leker ganska mycket med eld?
Tänkte att här kan vi ta upp saker ni brukar leka med, tillverka etc med all respekt för forumets regler.

Själv håller jag på med framställning av knallgas genom elektrolys av vatten. Blir ganska höga knall när man tänder på

OBS: Tänk på att vissa saker inte ens ska nämnas hära då dessa saker är alldeles för farliga att leka med OAVSETT erfarenhet, utrustning osv! Ni vet nog vilka ämnen jag menar.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Jag brukade leka med gräsbrand. Höll på att bränna ner en mindre skog. Sånt där avancerat har jag aldrig testat men det låter ju roligt:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jag gillar också att leka med eld, eller ja när jag var lite yngre.

Då brukade man ta en tändstickask och elda upp hela, och typ trimma tändare och sådant.

Väldigt kul var det.

Permalänk

Hehe Så avancerat är ju inte det jag håller på med. Man brukar få leka med detta på NO lektionerna. Det du gör är ju att du sönderdelar vatten med likström. Vid pluspolen bubblar det syrgas och vid minuspolen bubblar det vätgas. Tillsammans blir det sk knallgas.

Realmadrid: Det där har väl ändå alla ungar lekt med

EDIT: Förresten, jag har tänkt ganska mycket på svartkrut men avvaktar då jag inte vet farorna med tillverkning och lagarna kring detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Medelålder 14 år i den här tråden eller?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Medelålder 14 år i den här tråden eller?

Kanske det men du verkar betydligt oseriösare med dina 3 anmärkningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverwulf

Touchdown!

http://www.youtube.com/watch?v=uzkNI4YIU2o är ett hett tips!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

jag kan skriva samma sak om du vill, och jag har inga anmärkningar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
jag kan skriva samma sak om du vill, och jag har inga anmärkningar.

Grattis!

Har du inget vettigt att skriva så skriv inget alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86

Ganska häftigt! Man ska dock vara försiktig då det är ganska farligt om man är inomhus och skulle råka tappa de.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vem har inte lekt med eld som liten

Jag råka elda ner ett sånt där vindskjul eller va de heter som man kan sova i på olika ställen i skogar osv.
Inte de smaraste men de tog fort som fan så hann aldrig tänka riktigt, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

när jag var liten höll jag på att elda ned våran dåvarande lägenhet, var ensam i köket och hittade en tändare, sen långa gardiner i köket, slutade bra men kunde gått illa.

när jag var 11-12 år så häll jag och en kompis på att elda ned en skog, tände eld på en gräs matta när det var som varmast på sommaren, inte så smart men vi lyckades släcka branden med hjälp av våra tröjor.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Hedersmedlem

Minns inte riktigt när det var. Jag var lite mindre och en granne hade börjat testa göra facklor med pinne och lite tyg eller vad det var. Sen gick vi runt lite med en fackla och han bestämmer sig för att han inte vill leka med den längre och slänger den på gräsmattan och säger att någon annan får ta den. Det var ingen som ville plocka upp Minns inte riktigt vad som hände men det var inget som spred sig iaf. Tror t.o.m. han slog den lite i marken så det flög brinnande bitar runt omkring men de slocknade. Vi trampade väl en del också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ganska häftigt! Man ska dock vara försiktig då det är ganska farligt om man är inomhus och skulle råka tappa de.

Nejdå, dom slocknar väldigt lätt om man ska tro på videon.

Men ändå, måste göras!

Permalänk
Medlem
Citat:

Touchdown!

Det där var coolt, nya party tricket kanske Och visst har men lekt lite med eld när man var liten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Touchdown!

Verkar skitgrymt ju

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Är det helt vanlig tändvätska man grillar med som han använder? Ser riktigt coolt ut!

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Äsch, gör något riktigt och gör lite sprängämnen. Inge vidare svårt att göra ATCP (http://sv.wikipedia.org/wiki/ATCP).

Det går att spränga saker med

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

De där eldbollarna var hur grymma som helst, dock måste man tänka noga på var man gör och ha vatten i närheten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Äsch, gör något riktigt och gör lite sprängämnen. Inge vidare svårt att göra ATCP (http://sv.wikipedia.org/wiki/ATCP).

Det går att spränga saker med

Lätt att göra, ännu lättare att permanent skadas. Orsaken till varför många gör denna substans, är att andra lätta sprängämne att framställa brukar kräva att man har tillgång till tändhattar, vilket inte många ungdomar har. - Går i.o.f.s. göra en fin booster av nämnd substans, men då är man tillbaka till det farliga.
Så smällare ska man köpa färdigt och lagligt.

Jag som många andra har fascineras av eld, dock har jag aldrig gjort något mer än att tänt någon utegrill och en och annat cigg i fyllan.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Bensin + raketer = skoj!

Vi tog en cola flaska (störta varrianten) kapade toppen, fyllde den med bensin o körde ner raketen där i, ingen tönt raket utan riktiga fina raketer... insåg dock hur sjukt dumt det var att springa fram med tändare för att tända men fy fasen vilken fin och stor eld boll de blev (rekomenderas _inte_ då bensinens ånger lika gärna kunda tagit eld och med lite otur smält raketen i ansiktet)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd

bensin + frigolit = hemmagjord napalm!

Aldrig provat själv utan bara läst om det på Internet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Hedersmedlem

Kompisen ville fylla ballong med bensin och kasta i majbrasan. Påpekade att det inte lät som den smartaste iden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Är det helt vanlig tändvätska man grillar med som han använder? Ser riktigt coolt ut!

Mvh Marcus

Testade nyss med zippo-bensin, och det fungerade men inte lika bra som på filmen. Någon som testat och fått ett bra resultat?

Visa signatur

PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Jag testade också men jag hade nog alldeles för lite zippo-bränsle. Slocknade ganska snabbt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Kompisen ville fylla ballong med bensin och kasta i majbrasan. Påpekade att det inte lät som den smartaste iden.

Det var det dummaste jag hört idag. Dessutom håller inte ballongen länge då bensinen reagerar med plasten. Som att kasta in en "mild" napalmbomb i familjebrasan. Det skulle man nog kunna få fängelse för.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Nått som är skojj är att fylla en tom brandsläckare med mjöl och fylla den med en kompressor, sen spruta på en eld (på avstånd så den ej slocknar)

Även bensin kan va skojj, tyvärr är det svårt o få en bra mix så bensinen antänds

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampari
Testade nyss med zippo-bensin, och det fungerade men inte lika bra som på filmen. Någon som testat och fått ett bra resultat?

Tror ni detta skulle funka med T-röd eller något annat kanske lite billigare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror ni detta skulle funka med T-röd eller något annat kanske lite billigare?

Tror det ger mer rök, mer lukt och brinner snabbare.

Visa signatur

Foto:

Permalänk

Största problemet med T-röd är väl att lågan lär synas riktigt dåligt.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Största problemet med T-röd är väl att lågan lär synas riktigt dåligt.

Juste! Fan man vill ju inte slösa på zippo-bränslet. Får väl ändå testa med t-röd.

Visa signatur