Permalänk
Medlem

Allt blir korrupt

Hej,
Nu har jag en j**** massa problem med datorn.. byggde en dator med dessa komponenter för några månader sedan:

PowerColor Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0
Intel Core™2 Quad Q9450
Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2 32MB 7200RPM
2 x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit m/två matchande BallistiX 128Megx64
Gigabyte GA-P35-DS4, P35, Socket-775, ATX, 1333FSB, 2xPCI-Ex16
Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS, 120mm fläkt, 8xSATA, SLI

Nu till problemet..
Om jag låter datorn stå på över t. ex en natt har den garanterat kraschat till dagen efter, skärmen är svart och datorn bara står på och man kan inte göra något. Startar jag om då så får jag bluescreen när windows laddas och det fortsätter så tills jag stänger av datorn helt, väntar några sekunder, sen sätter på den.

För några veckor sedan började WoW krascha, först en gång, sen mer och mer frekvent, tills det kraschade konstant. Skulle köra en Repair, men filerna var så skadade att jag behövde installera om helt. Körde checkdisk, gick inte.. schemalade checkdisk så den stod på sedan i 3 timmar och reparerade. Sedan återkom samma fel igen efter ett tag, alla filer blev korrupta och oläsbara. Formaterade om skiten helt och hållet, och nu kommer samma j**** problem efter ett par veckor igen.
Började med att wow inte kunde ladda några modeller, fick lite "memory could not be read" krascher, och nu är hela WoW så defekt att det inte går att starta..

Det är inte bara WoW som blir korrupt förresten, blev av med ca 80% av alla mina bilder osv jag hade..

Kan någon berätta vad felet är? Är det hårddisken som strular? Vad ska man göra om man misstänker det? Skicka in till komplett igen? (Var där jag köpte)

Memory could not be read.. borde jag inte ha problem med minnet för att det ska komma upp? Har kört massa memtest, går igenom galant..

Hoppas att någon kan hjälpa, är så jäkla tråkigt när man lägger ut pengar på ny dator för första gången på 6 år och inget funkar som det ska

Permalänk
Medlem

Låter ju helt klart som nått hårvaruerror
jag brukar kolla med http://hcidesign.com/memtest/download.html och/eller memtest86 för minnet
Hårdisken kolla med HD tune, kolla också om det går problemfritt med prime95 för CPU.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300