Dual P2 Moderkort

Permalänk

Dual P2 Moderkort

Jag undrar om man kan hitta ett moderkort där jag kan ha båda mina P2 processorer. Jag har 2st P2 datorer och tänkte att jag kan "lägga ihop" dom om jag har ett dual moderkort, bara som en skoj grej

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Det finns, har haft några st såna.

Värt att tänka på att för minsta problem bör processorerna vara så lika som möjligt ! Vissa säger att de skall helst vara från samma batch men det spelar kanske ingen roll..

Värt att tänka på är att du behöver ett operativsystem som stödjer detta, som windows NT, 2000 eller Xp, eller linux, *bsd eller os2, t ex.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

batch är nog inte så känsligt men samma stepping bör man ha. Det kan bli lite "lustiga" effekter annars

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Jaha. Samma stepping är jag lite osäker på om de har. Får kolla upp det. Men vet någon var man kan få tag på ett sådant moderkort?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Söker du på tex ebay eller blocket så finns det en hel del - men oftast i kombination med andra delar som registrerade minnen mm som kan krävas

På många moderkort krävs det antingen en CPU-dummy (om man vill köra med en CPU) eller en voltregulator för att kunna köra med 2 CPUer

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Söker du på tex ebay eller blocket så finns det en hel del - men oftast i kombination med andra delar som registrerade minnen mm som kan krävas

På många moderkort krävs det antingen en CPU-dummy (om man vill köra med en CPU) eller en voltregulator för att kunna köra med 2 CPUer

Hej undcon, har du slutat läsa dina PM, eller bara dom jag skriver?

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

Kika på E-bay. Jag köpte mitt dual-p3 moderkort där.
Som någon nämnde ovan krävde mitt speciella minnen.

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Avstängd

Re: Dual P2 Moderkort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av supercoolakillen
Jag undrar om man kan hitta ett moderkort där jag kan ha båda mina P2 processorer. Jag har 2st P2 datorer och tänkte att jag kan "lägga ihop" dom om jag har ett dual moderkort, bara som en skoj grej

Du bor i Lund? Jag råkar ha ett Asus (P2B-DS) med två styck P3 500 MHz på och som även har inbyggt adaptec scsikontroller. Har länge funderat på att slänga det.

Du kan få det om du vill. Jag jobbar deltid på LTH och är där varje måndag exempelvis.

Skicka PM så kan vi komma överens om saker och ting lite närmare.

Jag vill alltså inte ha betalt för det, tycker bara det är bättre att någon får ha skoj med det än att slänga det.