Permalänk
Medlem

Zepto Hydra A15/A17

-----------------------------------------------------------------------------------
UPPDATERING 20080820:

Det tycks inte bli någon 15" hydra, men 17-tummaren är på gång.

-----------------------------------------------------------------------------------

UPPDATERING 20080818:

Trailer hittar ni här: http://banners.zepto.com/Trailers/Hydra/index.html

Diskussioner kring Zeptos nya gaming-laptops hydra (15,4" och 17") kan hållas här. Datorn tillverkas av Clevo och heter M57TU.

Jag hittade precis lite info:

"Zepto launches new High-end notebook series to lead the 17” Gaming notebook market

The name ’Zepto’ is Greek. The same goes for this ultimate series named after Hydra. According to Greek mythology Hydra was an almost unbeatable nine-headed monster with deadly poisonous blood.

The name Hydra symbolises this series’ raw power, large selection of advanced features and absolute latest technology. The Hydra series is designed in a raw aluminium look with lots of cool details and has been developed for those who want the best of the best!

The Hydra is equipped with the new Nvidia 9800M GTX graphics card, featuring 512MB DDR3 dedicated memory. This notebook supports Intel’s Quad Core extreme performance processors and is loaded with all features a gamer needs.

Zepto expects to launch the Hydra by the middle of August and can be adapted to each gamers’ individual needs on Zepto’s website www.zepto.com."

Viktiga specs för 17-tummaren tros vara:

* Screen: 17" Glossy/Matte LCDs up to WUXGA 1920x1200
* CPU: supports Montevina - Core 2 Duo/Extreme/Quad core (45nm)
* RAM: support up to 8GB DDR3-1333 (2 slots)
* Videocard: single MXM-IV card (8800M GTX, 9800M)
* HDD: single SATA-300 Hard Drive
* Extras
o Standard Optical Drive (ready for Blu-Ray)
o HDMI & e-SATA (main difference from RU)
o Built-in TV-Tuner w/ Remote
o Bluetooth, Fingerprint Reader, WebCam, etc...

Hydra A17:

Troligtvis kommer Hydra A15 se ut så här:

Permalänk
Medlem

Nice! Lite fet kanske men det är ju förståligt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Den är riktigt fin, ska köpa den om den inte bli alltför dyr. Det finns dock redan en annan data med exakt samma model - http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=207159

Permalänk
Medlem

Samma datormodell finns också att köpas på denna sida. www.ggsdata.se. Fast med svagare graffekort då.

Om Zepton har den silvriga finishen så kommer den mest troligt att se ut på detta sätt http://www.kt28.net/notebook/default.html

Riktigt snygg alltså enligt mig, inga flashiga lampor som stör. Stilren design ftw

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk
Medlem

Bara den inte är plastig; min nuvarande laptop är 100% plast och det är ett mycket avtändande material när man försöker designa nåt.

Det står att den ska få en "raw aluminium look", så förhoppningsvis blir det inte plast.

Går den för under 15k så blire köp dirr, annars kanske jag avvaktar tills jag kommit över min köpångest eller köper en Nox istället.

Permalänk
Medlem

Montevina är alltså ersättaren till Santa Rosa? Är det en quadcore för bärbara? Hur bra är 9800m GTX jämfört med 8800m GTX?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W4rgen
Bara den inte är plastig; min nuvarande laptop är 100% plast och det är ett mycket avtändande material när man försöker designa nåt.

Det står att den ska få en "raw aluminium look", så förhoppningsvis blir det inte plast.

Går den för under 15k så blire köp dirr, annars kanske jag avvaktar tills jag kommit över min köpångest eller köper en Nox istället.

Köp en nox eller mythos (vit) istället. Dom är väldigt stilrena och har ju dessutom upplyst zepto-logga på locket a'la mac

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Montevina är alltså ersättaren till Santa Rosa? Hur bra är 9800m GTX jämfört med 8800m GTX?

1. Ja
2. Ingen vet än då kortet inte har kommit ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W4rgen
..Går den för under 15k så blire köp dirr, annars kanske jag avvaktar tills jag kommit över min köpångest eller köper en Nox istället.

mjo det kan vi ju hoppas på men det låter alldeles för lite. går den för under 20 ska vi nog vara glada

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Den är riktigt fin, ska köpa den om den inte bli alltför dyr. Det finns dock redan en annan data med exakt samma model - http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=207159

Det är inte exakt den, utan den nya uppdaterade versionen M570TU

Permalänk
Medlem

Av uppackningsbilderna som länkats ovan, av en annan model fast samma chassi, kan man ju med lätthet se bristande byggkvalité.
Sorgligt att det ska behöva va så?
Eller har det skett någon superförvandling med zeptos maskiner?

Permalänk
Medlem

Är det en quadcore för bärbara eller ännu en som kör stationär version? Utifrån bilderna så ser den inte så varm ut så jag gissar på att de är de första bärbara quadcores som används i den?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Zeptos 15.4" är väl en Clevo M860TU och kommer att innehålla ett 8800GTX men ingen QC-processor.
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=3494557&postco...

Permalänk
Medlem

ännu en bärbar som DH, WoW, Dota nördar kan dregla över.

Permalänk
Medlem

WOHA, tillverkad av Clevo o_O, Clevo tillverkar världens bästa datorer avseende kvalitet och prestanda. Riktigt nice.

Permalänk
Medlem

tillverkar världens fulaste laptops, jepp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vAYabo
tillverkar världens fulaste laptops, jepp.

Håller med. Tycker inte heller om dom här från Clevo. Nox och Mythos är dock snygga tycker jag. Hade velat se dom irl.

Zepto är ju tyvärr inte så pass stora än att dom får bestämma utseendet själva, men på Nox/Mythos har dom gjort det, vilket ju blivit väldigt bra. Hydra är dock helt och hållet Clevos design.

Permalänk
Medlem

Citerat från Swewee från en annan tråd, tyckte det var relevant.

"Hydra är en 17" "gaming laptop" som visades på dreamhack var själv där o testade den... dock hade den ett 8800gtx i sig men de va la för att 9800gtx inte är släppt än
utgångspris skulle vara 12-13k"

Undrar om detta pris är det man får betala för den lägsta konfigen. Gissar på att dom kommer att ha 9800GTX som tillval och ha något annat GPU som "standard".

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk
Medlem

nice, kollade upp nyss danska hemsidan av zepto, mythos har släppts där, den vita ser riktigt fräsh ut,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrra21
Citerat från Swewee från en annan tråd, tyckte det var relevant.

"Hydra är en 17" "gaming laptop" som visades på dreamhack var själv där o testade den... dock hade den ett 8800gtx i sig men de va la för att 9800gtx inte är släppt än
utgångspris skulle vara 12-13k"

Undrar om detta pris är det man får betala för den lägsta konfigen. Gissar på att dom kommer att ha 9800GTX som tillval och ha något annat GPU som "standard".

kanske ett 9700m GT som standard nånstans 12-13k och med 9800m GTX som tillval för ett antal extra slantar

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Alltså att Hydran ska gå som standard för 12-13 är inte det rätt lågt? Borde den inte snarare gå för min 15?

Någon som har ytterligare information?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Alltså att Hydran ska gå som standard för 12-13 är inte det rätt lågt? Borde den inte snarare gå för min 15?

Någon som har ytterligare information?

Tror faktiskt inte heller det stämmer. Om det var nån på dreamhack som sa det kanske man ska ta det med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Tror faktiskt inte heller det stämmer. Om det var nån på dreamhack som sa det kanske man ska ta det med en nypa salt.

Det var jag som frågade säljarna som stog på DH och 2 av säljarna sa 12-13k iaf men dom kan ju stå där och blåljuga med iofs....

Men ja hoppas på att de e sant iaf.. efterssom jag ska köpa 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swewee
Det var jag som frågade säljarna som stog på DH och 2 av säljarna sa 12-13k iaf men dom kan ju stå där och blåljuga med iofs....

Men ja hoppas på att de e sant iaf.. efterssom jag ska köpa 2

Du skulle bett dom svära på sina barns liv!

"Hoppsan, ja men nu när jag tänker på det så kommer dom att gå lös på ca 15-16.000. Sa fel första gången" ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrra21
Du skulle bett dom svära på sina barns liv!

"Hoppsan, ja men nu när jag tänker på det så kommer dom att gå lös på ca 15-16.000. Sa fel första gången" ;P

Nu har jag ju inga barn förståss så det hade inte varit till så mycket nytta
Prisuppgifterna vi fick innan vi åkte till Dreamhack var att den skulle starta från 12.000,-

Datorn ligger nu uppe i vårt system och en snabb efterräkning med processorer, hårddisk, minne etc. så hamnar den något högre, runt 14.000,- i grundkonfigurationen. Det får ses som ett preliminärt pris då modellen fortfarande är under tillverkning.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

Zerom när kommer vi att se 15.4 versionen?

Permalänk
Medlem

Vet inte faktiskt, 17" står med leverans den 20/8 men 15.4" hittar jag ingenting om så den kommer senare gissar jag på.
Jag vet dock att vi fick in en sample av den igår

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Vet inte faktiskt, 17" står med leverans den 20/8 men 15.4" hittar jag ingenting om så den kommer senare gissar jag på.
Jag vet dock att vi fick in en sample av den igår

Finns det någon möjlighet att du, um, kan avslöja något, kanske ta några bilder också?

Permalänk
Medlem

Bilder på båda hade varit jätte snällt :D.

Permalänk
Medlem

Så Hydran kommer in den 20 Augusti (preliminärt)?

Säg att den gör det. Hur stor är chansen att jag kan ha en hemma hos mig den 27 Augusti (absolut senast)?

Lämnar nämligen landet och då helst med en Hydra i bagaget.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Hedersmedlem

*Ämnesraden redigerad* - Det finns inga "officiella" trådar i forumet. (Om vi mot förmodan skulle skapa en officiell tråd i något ämne så kommer den skapas av en moderator.)

Visa signatur