Permalänk
Medlem

Då säger jag tack och hej till Zepto och lägger mina pengar på en Dell istället.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Trailern för hydra har släppts:

http://banners.zepto.com/Trailers/Hydra/index.html

Hahahahahahahah! xD
Hohahahahahahahah! x'D
Jag döööör! xP

Den trailern var så "köp så blir du cool" att man inte tror på den
Lär ju bara vara pojkar/män åldrarna 16-25 som köper den här med den trailern som marknadsföring. Säkert dom åldrarna den riktar sig till också.
Ingen annan som tycker den trailern va lite töntig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Hahahahahahahah! xD
Hohahahahahahahah! x'D
Jag döööör! xP

Den trailern var så "köp så blir du cool" att man inte tror på den
Lär ju bara vara pojkar/män åldrarna 16-25 som köper den här med den trailern som marknadsföring. Säkert dom åldrarna den riktar sig till också.
Ingen annan som tycker den trailern va lite töntig?

Det är ju det som är deras målgrupp. Dom har ganska tydliga inriktningar med deras nya serier. Hydra är ju en spelrig som därmed har den målgruppen. Den passar inte alls mig, men det gör inte heller datorn. Väldigt välgjord är den dock, rent tekniskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Det är ju det som är deras målgrupp. Dom har ganska tydliga inriktningar med deras nya serier. Hydra är ju en spelrig som därmed har den målgruppen. Den passar inte alls mig, men det gör inte heller datorn. Väldigt välgjord är den dock, rent tekniskt.

Du säger att datorn inte intressant för dig, ändå så gör du en tråd om den?
Du vill ha datorn, erkänn nu att du är en tönt som tyckte trailern var cool.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen

Nja, jag tycker inte alls om den faktiskt, men jag skriver ganska många trådar här för att upplysa folk om nya modeller eftersom de flesta här är på jakt efter tips på vilka laptops som lämpar sig för dom. Själv är jag mest inne på en Lenovo X200 eller liknande för min egen del. Och är det någon trailer jag gillar från zepto så är nog trailern till Mythos betydligt bättre (http://banners.zepto.com/Trailers/mythos/index.html)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen

Syftade inte på att dom som gillar trailern är töntar
Tyckte den var för mycket bara. Tänk bara när man sitter med den hemma. Allt är lugnt och stilla, ingen Lara Croft, inga häftiga specialeffekter, ingen temamusik till dit liv. Bara en laptop som inte alls kan ge dig den adrenalinkicken som trailern ger xD

Trailern är töntig.
Dom som gillar trailern är bara av annan smak

Permalänk
Medlem

Jag är inte mycket för trailers men datan är intressant undra bara till vilket pris

Permalänk
Medlem

Inget nytt prel. datum?

Permalänk

Trailern länkar till hemsidan men där finns ingen info om datorn vad jag kan se. Läckte den ut innan det var tänkt att den skulle komma?

EDIT: Och trailern var ganska töntig men jag vill ha den ändå!

Permalänk
Medlem

Hej, hur fan orkar ni gnälla på trailern.. jag tyckte själv iaf att det var starkt gjort av zepto att göra en trailer för en dator....

Jag kommer köpa den garanterat!

När kommer den ut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bladimir
Hej, hur fan orkar ni gnälla på trailern.. jag tyckte själv iaf att det var starkt gjort av zepto att göra en trailer för en dator....

Jag kommer köpa den garanterat!

När kommer den ut?

Vet inte hur du kan tolka det jag skrev som gnäll. Snarare ett hånskratt från min sida
Men text är ju dock känslolös i sådanna här sammanhang.

Tror den blir för dyr för min del, så ska nog inte köpa den

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stabilt grafikkortets drivrutiner är?
Har hört att dem ska vara långt ifrån stabila.

Permalänk

Ett tips innan ni beställer någonting nytt från Zepto, dom flesta som beställde deras nya NOX som visades i Juni har inte fått sin dator än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Vi uppdaterar er så fort vi själva vet :).
Så vitt jag känner till så är varken leveransdatum eller priser spikade ännu.

Tofen, du vet mer nu så uppdatera oss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Tofen, du vet mer nu så uppdatera oss

Nja, leveransdatum och pris vet jag fortfarande inte. Jag kan dock konstatera att den 20de inte stämde, och jag kommer inte gå ut med något nytt datum förren jag är säker på att lastbilen står på uppfarten ;).
Priser har jag ingen aning om, då jag inte sitter på en position där jag behöver bekymra mig över de, vill du ha priserna på en reservdel till den kan jag dock hjälpa till ;).

Specifikationerna på själva datorn är dock spikade nu, och jag tror få kommer att vara besvikna. Sen vilka konfigurationsmöjligheter som finns kommer antagligen ändras och uppdateras efterhand, precis som med våra andra modeller.

Permalänk
Medlem

Nu kom det minsann!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
...Jag kan dock konstatera att den 20de inte stämde...

det menar du inte?

EDIT:

Nu jävlar kom den äntligen (åtminstånde på den danska sidan)!

http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1173

Utgångspriset lite dyrare än förväntat (kom ihåg att 1DKK = 1,256SEK)

Jag har lite frågor angående detta monster till dator:

1. Är det en bra idé att skaffa turbominne eller är det i princip onödigt? Och ifall man ska ha ett; ska man ta 2gig eller 4gig?

2. Hur står sig 9800M GTX i förhållande till stationära kort? Jag har hört talas om att ett 9800M GTX motsvarar ett 8800 GT. Kan detta verkligen stämma? Som vi alla vet var ju 8800GT en riktigt prisvärd höjdare när den kom ut.

3. Upplösningen 1920x1200 låter ju overkill som fan egentligen (även om det är till en stor skärm (17")). Kommer man verkligen kunna spela krävande spel i den upplösningen?

Låt diskussionen rulla och kommentarerna hagla

Permalänk
Medlem

Power alternativet går på 20,000 svenska

1. vet ej

2. Stämmer, men de stationära har börjat gå långt i föväg nu

3. Man kommer inte kunna spela de nyaste spelen i native upplösningen.

Permalänk
Medlem

Skönt att se att den har dykt upp i alla fall. Nu är den väl uppe på svenska sidan snart också.

Permalänk

Uppe på svenska nu... 23k

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem

även fast jag väljer en config där alla delar finns i lager (antar grönt står för det) så får jag leverans: okänt.

orkar inte sitta och beställa för att sen få vänta i 3 månader. med tanke på hur mycket problem det varit med Nox.

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

victorix: Ang. din andra fråga så ska den få drygt 10k poäng i 3D Mark 06, så det är väl lite under vad ett stationärt 8800GT får om jag inte missminner mig.

//R

Permalänk
Medlem

Den får mellan 8 800 - 10 000 beroende på vilken CPU den har, många på notebookreview forum som har en Clevo M570TU (den A17 bygger på) på det forumet.

Edit:
Här kan man läsa en persons första intryck och lite tester på en.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=2994419

Opps fel av mig, det där är den gamla M570 som bygger på santa-rosa platfomen :/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Har pratat med Magnus på Zeptos säljavdelning han säger att även fast alla komponenter finns inne så finns inte själva "burken" den kommer först att dyka upp den 14e september därefter är det ca 5 arbetsdagar att bygga ihop, testa och skicka iväg datorn.

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem

När släpps quad processorerna?

Permalänk
Medlem

på danska zepto så har dom ju lagt upp "QX9100 – 3,06Ghz 1066Mhz FSB 12MB Cache" med ett + på 5 875 dkr

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Hm, är inte specarna lite av en besvikelse? Ingen möjlighet att köra flera diskar med RAID?

Har funderat på en Sager NP9262 tidigare som jag skrev om i denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Men jag har inväntat Hydran. Nu undrar jag om Sagern inte skulle äta upp Hydran till frukost?

Specarna på Sagern är:
- Display: 17" Wide Viewing Angles WUXGA LCD with Super Glossy Surface (1920 x 1200)[+$95.00]
- Processor: Intel® Core™ 2 Quad Processor Q9450 / 12MB L2 Cache, 2.66GHz, 1333MHz FSB[+$150.00]
- Video & Graphics Card: Dual Nvidia GeForce 9800M GT Graphics with 512MB DDR3 Video Memory in SLI mode[+$495.00]
- Operating System: Genuine MS Windows® VISTA Home Premium 32/64-Bit Edition
- Memory: 4GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 800MHz - 2 X 2048MB[+$60.00]
- RAID Storage Options: RAID-0 Storage ( Data Strip - Requires 2nd Hard Disk Drive or both 2nd & 3rd Hard Disk Drives )
- Primary Hard Disk Drive: 200GB 7200rpm SATA 300 Hard Drive[+$65.00]
- 2nd Hard Disk Drive: 200GB 7200rpm SATA 300 Secondary Hard Disk Drive in RAID configuration[+$125.00]
- 3rd Hard Disk Drive: 500GB 5400rpm SATA 300 3rd Hard Disk Drive[+$235.00]
- Optical Drive: 8X DVD±R/RW/4X +DL Super-Multi Drive & Software
- Wireless Network Card: Intel PRO/Wireless 4965AGN - 802.11A/B/G/N Wireless LAN Module
- Bluetooth: Internal Bluetooth Module
- Primary Battery: Smart Li-ION Battery Pack
- TV-Tuner: TVT-6010, USB ATSC HDTV / ANALOG TV TUNER[+$85.00]
- MCE Remote Control: Compact Media Center Remote Control & IR Receiver, fits in Express Card slot[+$45.00]

Kalaset går loss på 24.372 kr inkl frakt

Permalänk
Medlem

Hmm, nu blir jag verkligen tveksam till vad man ska göra !
I vintras sålde jag min stationära dator till fördel för en bärbar (av mobilitets skäl) och ramlade över zeptos modeller. Fick nyss om att nya modeller var på väg, så jag väntande..och väntade...i ett halvår !Det var framför allt på den nya gamelaptopen, dvs hydran jag väntade Men nu när den är här..så vet i fan. Känns riktigt dyrt att lägga 23.000 för att få en vettig dator.

Jag vil ha en dator jag ska kunna plugga på, se på film etc.. men framför allt spela på. Jag är absout inget dator geni men har en vettig uppfattning om vad som är okey. Så det jag skulle vilja ha hjälp med är: Tycker ni att hydran är värd sina pengar, eller skulle jag klara mig på t.ex. Mythos istället ?
:http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1081

Skärmen är visserligen mindre, och grafikkortet inte lika "hot"..men hur pass stor skillnad är det på Geforce 9600M GT 512, och Geforce 9800M GTX 1 GiG ?

Jag är i stort behov utav hjälp, och om någon känner sig manad att peka mig i rätt rikning vore det mycket uppskattat

/ Patrick

Permalänk
Medlem

hehe.. vad hände? Alla "säkra" tips om att en grundconfig skulle hamna någonstans kring 13-14k? ^ ^
Tjena..
Nej, grundconfig a´18k och då får man "sunkig" cpu, endast 1GB ram(!!!) och absolut inte ens ett OS!
Damn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
hehe.. vad hände? Alla "säkra" tips om att en grundconfig skulle hamna någonstans kring 13-14k? ^ ^
Tjena..
Nej, grundconfig a´18k och då får man "sunkig" cpu, endast 1GB ram(!!!) och absolut inte ens ett OS!
Damn..

Den grundkonfigen var tänkt med ett 9700M eller liknande från början, men det blev tydligt inte så. Hydran blev lite som dells värsta XPS brukar vara. Maxad, men smakar det så kostar det.

Slugis: Köp en Nox/Mythos istället. Betydligt snyggare, lättare att bära med sig, och om du inte absolut känner att du måste ha extrem spelgrafikprestanda, så är det inte värt de extra pengarna.

Permalänk

Tycker ni är lite väl negativa, slänger man på 4 GB minne:

Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
250GB 5400rpm SATA Hårddisk
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Inget operativsystem
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Hydra A17 SE
Miljöavgift
Hydra A17, WUXGA, 9800M GTX 1GB DDR3
ODD-Bezel Hydra A17
4GB ( 2x2GB) DDR3 PC8500 1066MHZ

18.358,73 KR inkl. moms

En P8400 är väl inte så kass, det borde klara att dra runt ett 9800m GTX.
Jag tycker man får en ganska kraftfull dator för 18k.

Sen att det känns som att man betalar 6000 för att gå från 9700m GT till 9800m GTX är lite surt (jämfört med Asus G50 tex), men lägre än så här kommer man nog inte för en bärbar med det grafikkortet.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |