Permalänk

Nu har ja själv testat den nya drivern (185.81) från nvidia, och den gick faktiskt att installera tro det eller ej!! så nu funkar min dator faktiskt som ja tänkt mig bluerayn funkar i cyberlink powerdvd, funkar perfekt även när ja kopplar den till projektorn med hdmi med, dock tog det 4månader lite surt men men, ja flasha om biosen på grafikkortetet hade ja inte gjort lite väl riskigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamse1981
Nu har ja själv testat den nya drivern (185.81) från nvidia, och den gick faktiskt att installera tro det eller ej!! så nu funkar min dator faktiskt som ja tänkt mig bluerayn funkar i cyberlink powerdvd, funkar perfekt även när ja kopplar den till projektorn med hdmi med, dock tog det 4månader lite surt men men, ja flasha om biosen på grafikkortetet hade ja inte gjort lite väl riskigt.

Gott!

Jag får prova när jag kommer hem från jobbet, har ingen bluray på min dock
Ska bli intressant att benchmarka lite, nVidia skriver:

Accelerates performance in several 3D applications. The following are examples of improvements measured with Release 185 drivers vs. Release 182 drivers (results will vary depending on your GPU, system configuration, and game settings):
Up to 25% performance increase in The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena
Up to 22% performance increase in Crysis: Warhead with antialiasing enabled
Up to 11% performance increase in Fallout 3 with antialiasing enabled
Up to 14% performance increase in Far Cry 2
Up to 30% performance increase in Half-Life 2 engine games with 3-way and 4-way SLI
Up to 45% performance increase in Mirror’s Edge with antialiasing enabled

Lägger ut länkar till drivrutinerna till andra intresserade:

185.81 beta Win7 x64
http://www.nvidia.com/object/geforce_notebook_win7_x64_185.81...

185.81 beta Vista x64
http://www.nvidia.com/object/geforce_notebook_winvista64_185....

Permalänk

Ja hör gärna av dig om det funkade på din maskin med, men det bör det göra tycker jag. ja kör ju iofs vista 32bit men bör inte spela någon roll. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamse1981
Ja hör gärna av dig om det funkade på din maskin med, men det bör det göra tycker jag. ja kör ju iofs vista 32bit men bör inte spela någon roll. Lycka till!

Den tog så snällt emot de nya drivisarna.

Permalänk

Ja va trevligt det fungerade för dig med , konstigt inte fler klagat över detta problem innan, tycker ja har inte sett så mycket klagomål angående drivrutiener för denna maskin jaja nu funkar det iaf, knappt man vågar uppgradera om där kommer nya haha

Permalänk
Medlem

Ny version: 185.85 finns på nVidias sida... fungerar på zepton.

Permalänk

Jepp funkar finfint den med, upplever mindre buggar när ja switchar mellan projen o datorns skärm, den tappar inte projen som med den gamla "185.81" dock én försämring av prestandan i 3dmark06 innan hade ja ca 9600 nu ca 9200-9300 vet dock inte prestandan i spel, ska testa det med återkommer senare med det!

Permalänk
Medlem

Får 9990 i 3dmark06, detta med en nyinstallerad x64 Win7 RC 7100.

Fick ungefär samma i tidigare win7 utgåvor, runt 10000-strecket så jag vet inte om prestandan förändrats för egen del...

Permalänk

Ja jag körde med ett test på min maskin igår och fick då 9996 poäng i 3dmark06 iofs med windows vista premium 32bits, men det resultatet e ja helt klart nöjd med från en bärbar, klarar alla spel ja spelar hehe, o spela upp en blueray i full hd är en barnlek