Problem med Gigabyte moderkort och AMD 4850e

Permalänk

Problem med Gigabyte moderkort och AMD 4850e

Jag har nyligen investerat i en lösning som jag tyckte verkade bra då jag ännu inte bestämt mig för vilket grafikkort jag skall investera i.

Jag köpte ett Gigabyte GA-MA78G-DS3H från datorbutiken, tillsammans med en AMD 4850e processor och 2x1 Corsair minnen.

När jag har byggt ihop min dator så får jag till en början errorpip, det visar sig vara dåligt applicerad pasta så jag tvättar bort den och applicerar ny artic silver 5 och nu får jag inga errorpip. Jag får dock fortfarande ingen bild från den inbyggda kretsen (radeon 3200) på moderkortet, ingen "bootload", nada.

Så jag har felsökt så mycket det går, boootat med komponenter utdragna med bara powerknapps-sladden i och sen successivt ikopplande med ingen tur, provat olika placeringar på minnena, bara en sticka etc (då det varit ett dokumenterat problem att boota med 4gig minne på det här mobot).

Jag har dock inte fått fram någon bild, provat med flera skärmar etc. Den ger heller inga beepsignaler nu vid uppstart som den skulle göra om den kände av ett problem.

Den idé om felet jag har är att processorn (AMD 4850e) bara stöds from den senaste biosversionen. Men borde man inte får fram en "bootscreen" iaf? Hur skall man annars flasha bios? Jag har inte hittat någon guide om hur man skall blindflasha det här mobot.

Alla tankar om alternativa fel det kan vara etc tas tacksamt emot!

PS: Allt körs på ett Antec Earthwatts 500W.

Visa signatur

AMD 4850e - 2x2GB Corsair XMS2 5-5-5-18 - Gigabyte GA-MA78G-DS3H - Grafikkort sökes.. idéer?

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Gigabyte moderkort och AMD 4850e

Citat:

Ursprungligen inskrivet av robot.eriksson
... från datorbutiken ...

LOL du fick säkert vänta flera veckor för länge också på din shit som sen inte funkar. Sorry for ya, bro.

Visa signatur

[size="1"]..[/size]