Permalänk
Medlem

File is Corrupt

Tja, har precis köpt ny hårddisk och formaterat datorn. Har ett gammalt Asus A8N-E, har laddat hem de senaste drivrutinerna för chipset, nätverk m.m.

Problemet är att när jag laddar hem filer så får jag alltid att det är fel på dem eller att de är korrupta. Har laddat hem filerna jag behöver från min bärbara för tillfället.

Någon som vet vad felet kan vara? Misstänker att problemet har med nätverk att göra. Kollade på antalet paket som skickas och tas emot och när han skickat ca 250 000 så har han tagit emot endast 5000.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Har ditt moderkort NVIDIA-nätverkskort?

I sådant fall, installerade du NVIDIA FireWall med drivarna? Har du installerat NVIDIA FireWall så sätter jag mina pengar på att problemet ligger där.

Permalänk
Medlem

Mmmh, det var min polare som hade problemet. Men tydligen var brandväggen så jävla dåliga att det hjälpte inte ens om man av aktivera den istället. Men det är löst nu, tack

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA