Hur söker jag på mina egna trådar och inlägg?

Permalänk

Hur söker jag på mina egna trådar och inlägg?

Jag vet inte om det här är rätt forumsdel, men jag tar mig friheten att prova.

Hur kan jag söka på en viss sökterm i forumets trådar och inlägg där jag själv är trådskaparen eller den som har skrivit inlägget med den söktermen?

Jag har alltså skrivit något i ett inlägg eller en tråd på forumet för en lång tid sedan och nu vill jag hitta det. Kan jag då alltså söka på termen men bara bland mina egna trådar och inlägg? Jag vet hur man visar alla sina inlägg som man någonsin har skrivit (genom att gå in på sin Profil). Men jag har skrivit över 1000 inlägg så jag vill alltså använda sökfunktionen istället till att söka bland mina egna inlägg.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem

Testa "avancerad sök", där kan man även skriva in ett användarnamn.

Permalänk
Medlem

Längst ner på alla dina inlägg finns en knapp som leder till din profil. På den sidan finns en länk där du kan finns alla dina inlägg:
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=finduse...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Testa "avancerad sök", där kan man även skriva in ett användarnamn.

Tack för svaret!

Jag har redan testat Avancerad sökning. Jag har skrivit in ElectroGeeza under "Sök efter användarnamn" och valt "Matcha exakt namn". Sedan har jag skrivit in "kaspersky" i fältet "Visa träffar som innehåller följande ord:" och startat sökningen. Men jag fick inte fram det lilla inlägg som jag en gång skrev om just Kaspersky. Tänkte nämligen återanvända det eller länka till det i en ny tråd där en våra medlemmar ställer lite frågor om det.

Gör man någon skillnad på liten och stor bokstav när man skriver in sökkriterier?

Vad ska man skriva i fälten "...och som valfritt innehåller följande ord:"? Hur ska den användas?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Winge
Längst ner på alla dina inlägg finns en knapp som leder till din profil. På den sidan finns en länk där du kan finns alla dina inlägg:
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=showres...

Som sagt var...

Citat:

Men jag har skrivit över 1000 inlägg så jag vill alltså använda sökfunktionen istället till att söka bland mina egna inlägg.

Men nu har jag hittat den faktiskt. Jag skrev in "kaspersky" i fältet "...eller sök efter den exakta frasen:" och då fick jag flera resultat.

En kort förklaring vad de olika fälten i den avancerade sökningen används till skulle vara på sin plats dock om det inte är till mycket besvär. För beroende på vad man skriver där så får man tydligen mycket olika resultat.

Tack!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

googla....

skriv det du söker efter och lägg efter det: site:sweclockers.se
Det ska se ut såhär:
"det du söker efter" site:sweclockers.se

EDIT:
Hm, tydligen fungerar det inte med www.sweclockers.se

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X