Datorn startar om sig när man stoppar i USB- enhet.

Permalänk
Medlem

Datorn startar om sig när man stoppar i USB- enhet.

Någon som har en aning om vad det kan bero på? Har alla drivrutiner, kört Windows- update och allt fungerar som det ska i övrigt. Det är just när jag ska plugga i t.ex. USB- minne eller digitalkameran som datorn startar om sig.

Tacksam för svar!

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Gäller detta i samtliga uttag?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om du startar datorn med dem inkopplade i usbporten så fungerar det eller?

Permalänk
Medlem

Samma sak i alla USB- uttag. Har jag t.ex. USB- minne isatt när jag startar datorn så startar den om sig efter kanske 10 sek. Börjar bli måttligt irriterad på det här nu..

Permalänk
Medlem

Älskar alla problem som finns med usb.. har vart med om alla möjliga problem men det här va något nytt..

Låter som du har ett fel med usb bryggan eller något.. kan du säga mig vad du har för nätagg - eller hela dator i storsätt.

Och, om du startar med usb minnet i. startar den om i windows då eller under booten?

Väntar ivrigt på svar.

//patrik

Permalänk
Medlem

USB- brygga alltså.. hm vettifan. Har ju liksom en märkes dator, som jag format med skivorna jag fick med när jag köpte datorn, Compaq Presario EA8144. Har format flera gånger tidigare och aldrig haft samma problem, aldrig ens hört talas om nått liknande

Den startar om sig när Windows håller på å startas upp..

Har ni nått å bita i grabbar, hehe!

Permalänk
Medlem

Låter som det är ett hårdvarufel och inte ett mjukvaru fel..

Permalänk
Medlem

Garanti kvar = RMA för det är troligast att det är hårdvarufel.
Ingen garanti = Köp instickskort med usbportar vilket finns att köpa billigt på bl.a Tradera.

Om datorn i övrigt funkar bra så det inte är nätagget? Men usb ger bara 0.5A/port så det bör inte vara nätagget som inte orkar för det skulle visa sig tidigare isf.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du i bioset startat allt vad usb heter?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hårdvarufel? Det låter högst otroligt.. har 2 st uttag på framsidan av datorn, och 3 st på baksidan. Spelar ingen roll i vilken jag sätter USB- minnet eller digitalkameran, datorn startar om sig ändå. Alla kan ju fan inte ha gått sönder bara sådär när jag formade?!

Måste ju tillägga att jag har en mus som funkar galant, och den går ju genom USB.

Permalänk
Medlem

Mhh, okay.. 3 år senare..

Men okay -testa med att dra ut musen och koppla in minnet/kameran - fungerar det?

Permalänk
Medlem

Hehe sorry

Musen är inga problem alls.. går koppla i och ur utan problem. Men direkt när de andra skitarna ska i så startar datorn om sig.

Hört lite med polare som är datatekniker och med en släkting som jobbat på VM-data under bra många år.. ingen av dom har någonsin hört om något liknande. Dammit!

Använder USB rätt så ofta så det är jävligt irriterande..

Permalänk
Hedersmedlem

Har du senaste chipset/moderkortsdrivisar installerade?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Startar datorn om om du går in i bios också?
btw, det heter formaterat alt. installerat om...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Ja har alla senaste drivrutinerna.

Nej, datorn startar inte om sig när jag går in i bios.

Du viktig- Petter, tack för rättningen..