Crysis eller Far Cry 2?

Permalänk

Crysis eller Far Cry 2?

Vilket spel är bäst?

Vilket är mest underhållande?
Vilket har bäst ljud?
Vilket har bäst grafik?
Vilket har bäst multiplayer?
mm mm

Permalänk
Medlem

tack äntligen en tråd folk kan whine:a om jämförelsen och inte i FC2 officiella tråd

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

För min del tycker jag Far Cry 2 är bäst eftersom det är roligast och dessutom nyskapande. Crysis var samma sak en gång till. Även om det finns brister i FC2 så är det ändå mycket mer inspirerande än Crysis.

Permalänk

its ps3 vs xbox360 all over again.
ha så kul,hoppas folket kommer fram till vilket som är bäst så spelar vi andra på under tiden:P

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

FC2: Riktig sandlåda, annorlunda element.

Crysis: Linjär skjutare som lever på grafiken.

Bäst ljud: Svårt att säga.
Bäst grafik: Crysis förståss.
Bäst Multiplayer: Vet ej
Roligast: FC2!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Vilket spel är bäst? Far Cry 2

Vilket är mest underhållande? Far Cry 2
Vilket har bäst ljud? Crysis
Vilket har bäst grafik? Crysis ( i alla fall detaljer, får däng i miljöer)
Vilket har bäst multiplayer? Vet ej

Tycker Crysis är mer rakt på linjärt actionspel med snygg grafik och rätt bra ljud medan Far Cry 2 är som en lekstuga, helt underbart. (med en del irritationsmoment).

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Crysis. Men har inte hunnit spela Far Cry 2 alls mycket. Spelet har ju knappt kommit ut menar jag!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Min röst hamnar nog på Crysis tillsvidare även om jag hatar crysis.

För när jag försöker ladda spelet (story eller MP) så får jag BSOD (IRQL_NON_OR_LESS_EQUAL).

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 sög ju helt, det var fan pinsamt =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

gillar FarCry mest, gillar inte crysis mest pga att man inte ser längre än 10 meter fram, visst grafiken är snygg men vad hjälper det när själva spelet är så jävla kasst?

FarCry 2 är AI riktigt dåliga i (som crysis var först) men samtidigt så är AI jävligt smarta också.. det räcker inte med att man gömmer sig buske för att dom ska tappa bort en.. dock så är dessa jävla respawns riktigt jobbigt i FC2.

säg inte att jag har FEL som många crysis fanatiker fått för sig att göra.. detta är fortfarande MIN åsikt.

Permalänk
Inaktiv

Svårt att säga nu när Far Cry 2 är så pass nytt, men...

Vilket är mest underhållande? Far Cry 2 tror jag. Är ju ganska olika spel, men..

Vilket har bäst ljud? Är inte så förtjust i vapen-ljuden i Far Cry 2, men tänker man på det är det väl inte så mycket bättre i Crysis

Vilket har bäst grafik? Crysis är väl mer verkligt eller så, men grafiken i Far Cry 2 tilltalar mig mer...

Permalänk
Medlem

Utan tvekan Crysis, helt enkelt mer val att spela det på. Gillar där jag kan spela som jag vill och inte som det "bör" spelas

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

FC1 spårade väl ut en aning i slutet om jag minns rätt med dinosaurier osv.. är det likadant i 2an?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker FarCry2 blir bättre och bättre ju längre in i spelet man kommer, men det finns lite saker man stör sig på.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk

Vilket spel är bäst? Crysis

Vilket är mest underhållande? Crysis
Vilket har bäst ljud? Crysis
Vilket har bäst grafik? Crysis
Vilket har bäst multiplayer? Vet ej

Tycker Far Cry 2 var en riktig besvikelse även om Crysis inte är så jättebra heller. Men Crysis var dock underhållande och snyggt. Story:n är inget att heja för i något av spelen. Far Cry 2:s grafik är helt värdelös under natten. De enda de har gjort snyggt är ljuseffekter (som dessutom är väldigt överdrivna). Vädersystemet, och dygnscykeln är riktigt välgjorda också. Annars är det rätt halvdant. Sedan att de bokstavligen talat har snott Heavy Machine Gun ljudet från Crysis och satt på AK säger ju lite om ljudet iaf.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Crysis skulle vara bra om det gick bra att spela mer än några minuter i det med ett ATI-grafikkort, frysningar, frysningar, frysningar och "display driver has stopped responding" är mer regel än undantag - svårt att spela då(pratar om Crysis Warhead då, eftersom det är aktuellt). I den aspekten är Far Cry 2 fullständigt överlägset, eftersom det spelar klockrent med både ATI- och Nvidia-grafikkort.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Crysis skulle vara bra om det gick bra att spela mer än några minuter i det med ett ATI-grafikkort, frysningar, frysningar, frysningar och "display driver has stopped responding" är mer regel än undantag - svårt att spela då(pratar om Crysis Warhead då, eftersom det är aktuellt). I den aspekten är Far Cry 2 fullständigt överlägset, eftersom det spelar klockrent med både ATI- och Nvidia-grafikkort.

Du kan ju inte dra alla ati-grafikkort över en kant(kam), jag spelar crysis warhead med full grafik utan frysningar. Har inte köpt fc2 men kommer nog snart, lägger min röst efter det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
FC1 spårade väl ut en aning i slutet om jag minns rätt med dinosaurier osv.. är det likadant i 2an?

Haha, jo kommer ihåg det. Var inga aliens men en jävla massa fula monster av något slag. Var väl vid ruinerna man mötte dom först har jag för mig. Har dock inte sett såna än i Far Cry 2.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
Du kan ju inte dra alla ati-grafikkort över en kant(kam), jag spelar crysis warhead med full grafik utan frysningar. Har inte köpt fc2 men kommer nog snart, lägger min röst efter det.

Naturligtvis, men gör man en snabb Googling hittar man "hur många som helst" trådar om kraschande Crysis Warhead och det rör sig mestadels om ATI-grafik.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Crysis,roligare att skjuta sönder saker.
Efter ett tag spelande av FC2 så känns spelet ändå rätt ok, men jag saknar ändå endel action som Crysis bjöd på.

Mest underhållande? Crysis
Bäst ljud? Crysis
Bäst grafik? Crysis
Vilket har bäst multiplayer? vet ej

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har ni testat vara under vattnet på Far Cry 2? Det ser ju skit ut finns inget där. Samt det blir ju inga fotspår efter en, inte heller av bilen? Kör Very High, är det något fel?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Har ni testat vara under vattnet på Far Cry 2? Det ser ju skit ut finns inget där. Samt det blir ju inga fotspår efter en, inte heller av bilen? Kör Very High, är det något fel?

Testat ultra high då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Mest underhållande? Crysis
Jag ska försöka vänta med att uttala mig för mycket om Far Cry2 utan att ha spelat igenom spelet först, men de intryck jag har fått hittils är:
slö mus som fan, buggig hitbox, fryslag, vapnena sprängs och jammar överdrivet ofta (vill dom skryta med det eller? Jag menar om fienden kan skjuta med dem perfekt vafan ska skiten sprängas så fort jag håller i den?), bilen går sönder överdrivet enkelt, bilen kör 10km/h och det är en öppen värld vilket inte är en så bra kombination...
Fiender tål för mycket (smakfråga jag vet)
du själv tål alldeles för mycket
inga firemodes på vapnen
repetitiva uppdrag (än sålänge har det bara funnits en enda typ av vapenuppdrag, döda nån idiot på ANDRA sidan kartan som kör runt i en cirkel i öknen...)
Varenda jävel öppnar eld så fort de ser dig, jävligt irriterande i kombination med att du ska ta dig till andra sidan banan och din bil pajjar så fort fienden tittar på den.
Storyn kan jag inte uttala mig om i far cry 2, då jag inte har klarat det än.
Sen grafiken blev jag riktigt besviken på faktiskt, ta mig inte fel, det ser bra ut, men det var ju en sån hype att det skulle se bra ut som crysis och bättre optimiserat, men inte fan var de det. Jaja, man får väl lära sig att inte hypa spel för mycket, då blir man bara besviken.

Ta mig inte fel nu, Far Cry 2 är faktiskt rätt underhållande ibland, men det är för mycket buggar och irritationsmoment i spelet för tillfället, efter några patcher, om ubisoft lyssnar på fansen, så är det säkert toppenspel, jag menar crysis har ju fått tid på sig att rätta till saker.

Bäst ljud? Crysis - nu har jag dock inte hunnit lyssna efter detaljer och sånt i far cry 2, men av de intryck jag har fått hittills är crysis en bra bit bättre.

Bäst grafik? Crysis - duh?

Vilket har bäst multiplayer? Crysis

Båda suger rätt hårt, crysis med sin obalanserade VTOL som visserligen många servrar har fixat (bra modvänlighet iaf), men fc2 kan man fan inte spela i multiplayer! Det sämre netcode än bf2, man kan fan skjuta 20 skott i huvve på en snubbe utan att det händer nåt (blodet sprutar). Ja jag vet att det kan vara en lagger, men kul när man inte ens kan kolla pingen på olika spelare? Sen vad e det för djvla dumheter att man inte kan joina ett game som är igång? har än sålänge inte lyckats joina en enda server, utan fått creata själv. Jag hoppas verkligen de fixar detta i framtida patch, jag köpte nämligen far cry 2 mycket för multiplayer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Har ni testat vara under vattnet på Far Cry 2? Det ser ju skit ut finns inget där. Samt det blir ju inga fotspår efter en, inte heller av bilen? Kör Very High, är det något fel?

Tja, floder samlar på sig slam, speciellt när de rinner igenom ett lerigt landskap. Leran dras upp från bottnen och gör att vattnet inte är kristalklart.

Sen finns det inga fotspårseffekter i spelet, antar att det är något du stör dig på väldigt mycket?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Tja, floder samlar på sig slam, speciellt när de rinner igenom ett lerigt landskap. Leran dras upp från bottnen och gör att vattnet inte är kristalklart.

Sen finns det inga fotspårseffekter i spelet, antar att det är något du stör dig på väldigt mycket?

Kör man bil ska det bli spår iaf, jag gick i sanden på ett ställe, nix inga fotspår, undervattnet är alltså dött. Besviken som *** på spelet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Testat ultra high då?

Ska man behöva köra ULTRA high för att få sådana självklara saker?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ska man behöva köra ULTRA high för att få sådana självklara saker?

Vem vet, Testade själv ultra. Märker ingen större skillnad mot high .
Men jag klarar mig nog utan fotspåre ändå

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker Crysis var mer underhållande dock så har jag inte spelat så långt i FC2, hoppas att det blir bättre när man får nått vapen med scope på.
Dock så gillar jag inte alls Afrika temat.

Ser inte hur FC2 skall kunna klå Crysis i spel glädje (imo).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Avstängd

Crysis är mer underhållande.

AI, grafik, ljud, handling, vapen är alla bättre och mer intressanta även om det blir på tok för linjärt i slutet. Crysis Warhead har betydligt mer svettiga strider än jag någonsin upplevde i Far Cry 2.

Far Cry 2 har inget minne av vad man gjort i stort sett och då känns det inte som man kommer framåt. Det konstanta respawnanded är helt löjligt och det hjälper inte att AIn är ännu sämre än i Crysis (vilket jag har nu moddat till något mindre dåligt med CUDAATS).

Far Cry 2 är även alldeles för tomt och även om bränder är roliga så är det inte roligt att återkomma till samma ställe enbart minuter senare för att se att ALLT är återställt, byggnader, fiender, miljö, växlighet... Vad är det här egentligen? Har inte sett spel bete sig så här på väldigt länge. Uppdragen är mer repetitiva och grymt uppfinningsfattiga. Riktigt svagt.

Ska man säga något positivt om FC2 är väl att det är enkelt att få bra framerate och att spelet inte har så mycket pop ups som en omoddad Crysis har. Vidare så går inte fordonen sönder lika enkelt som i Crysis där det är lite väl "arkad" att skjuta på bensintanken och då spränga upp fordonen på nolltid. En sak till som jag gillade i FC2 var att djuren var bra gjorda (dock stort minus att de kan dö genom att springa i en stillastående bil) där Crysis hönorna saknar totalt intelligens från att se till att hålla sig undan explosioner m.m.

STALKER med Oblivion lost modden är bättre än både FC2 och Crysis ihop.

Jag tror också att Far Cry 2 hade blivit klart bättre om Crytek hade gjort spelet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR