Hjälp, Antivirus 2009 web scanner

Permalänk

Hjälp, Antivirus 2009 web scanner

Sitter och håller på med en dator som har råkat ut för ett falsk antivirusprogram. Det kommer upp att You have a security problem hela tiden.

Programmet heter Antivirus 2009 och vill att man skall köpa deras program.

Hur får jag bort detta virus, finns det någon som vet eller är det kört och bara ominstallering som gäller.

Tacksam för svart

Permalänk
Medlem

En formatering är väl att föredra. Men det går säkert att lösa med lite manuellt mekande samt nån form av antispyware programvara

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att ta hem Spybot search & Destroy 1.6, kör uppdatering och koll, om detta inte funkar i "vanligt" windowsläge så starta i felsäkert läge (F8 vid datorstart) och kör det där istället

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Detta kanske fungerar (http://www.2-spyware.com/remove-antivirus-2009.html)

snabb sökning på google på "Antivirus 2009" så får du upp 13 900 000 sidor.

Permalänk
Medlem

Den är lite "småjobbig" att bli av med, dock är det inget (riktigt)virus så du kan tryggt göra backup på dina filer utan att dom är infekterade.

Efter att ha rensat en dator på detta irriterand program två gånger(nä, inte min dator) så har jag kommit till slutsatsen att det är mycket enklare att blåsa burken och installera på nytt.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Kör Malwarebytes anti-malware på burken, ta bort tillägget i internetexporer (har ett namn som består av en harrang med siffror och bokstäver och pekar på en cert*nått*.dll i system32. Ta till sist bort dll filen i system32.

Glöm inte att stänga av systemåterställning (och sätta på det när du är klar) och rensa temp och internetcache.

Patcha till sist ditt java så att det inte kommer tillbaka.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp, Antivirus 2009 web scanner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mange1972
Sitter och håller på med en dator som har råkat ut för ett falsk antivirusprogram. Det kommer upp att You have a security problem hela tiden.

Programmet heter Antivirus 2009 och vill att man skall köpa deras program.

Hur får jag bort detta virus, finns det någon som vet eller är det kört och bara ominstallering som gäller.

Tacksam för svart

Ligger det inte med i lägg till ta bort?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Inaktiv

Har ni Vista borde det inbyggda Defender fixa det. Jag har alltid haft det installerat sen det kom ut och aldrig haft problem med det.

Permalänk

Jag tog bort det med defender i syrrans dator

Visa signatur

Är inte lätt och vara novis, men det går ändå!!!!

[ AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHZ ] [Gigabyte GA-MA770-DS3] [Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096MB CL5] [Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB] [ Seagate Barracuda 7200 500GB Sata-300 32MB] [Leadtek 9800 GT]