Macbook - fungerar dessa spel?

Permalänk

Macbook - fungerar dessa spel?

Har köpt en beg. bärbar macbook. Då jag är ny på mac-fronten så vet jag inte om hårdvaran går att jämföra med hårdvaran till pc-datorer.

Det är en Core Duo 2ghz, 1gb ram(ska uppgraderas till 2GB), 64MB grafikminne.
Vad jag har förstått så ska man köra via "crossover" om man ska spela pc-spel(?).

Vilka spel kommer att fungera ok? Spel som jag tänkt lira är väll BF, HL/CS osv. Jag antar att den inte klarar COD4 och liknande spel.....(?)

Varför jag funderar är för att jag för tillfället inte har spelen hemma hos mig nu, därför så kan jag inte testa än

Om någon annan har en dator med liknande specs. så får ni gärna ge förslag på spel som fungerar ok

mvh manutd

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon |
Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Logitech Pro X Superlight | Keychron K4 Pro QMK/VIA RGB Hot Swap K Pro Brown | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Hårdvaran är samma som PC-datorer.

Grafikkortet suger i de gamla MacBookarna så det är väl främst det du kommer begränsas av.

Att spela via crossover skulle jag nog inte rekomendera, installera Windows på datorn istället så kan du starta upp det när du ska spela istället.