Bästa digitalkameran för 3000:-

Permalänk
Medlem

Jag hade valt FX37:an. Äger bara canon själv men alla de senare panasonicarna är top notch. Visst är den kanske brusigare, men skarpare, det är antingen eller. Antingen brusfritt och suddare eller tvärt om, jag går för skarpa bilder och mer brus any day, litar mer på photoshops brusreducering än kamerans

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xzenzor
Gillade den mest. Som Wiskman sa om jämförelsen med 980n och att den är liten och lättnavigerad.

Köpte mig nyligen en Canon Ixus 980 IS svart dock för 3200 ifrån inet.se
Mycket bra kamera, nackdelen ja funnit på automatiskt läge är dock att kameran tar bilden försent när den använder blixten, djur och folk hinner blunda innan bilden är tagen, det handlar om en halv sekund eller mindre, min stora digitalkamera från olympus med 18x optisk zoom tar bilder med blixt bra utan att motiven hinner blunda

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robinkkk
Köpte mig nyligen en Canon Ixus 980 IS svart dock för 3200 ifrån inet.se
Mycket bra kamera, nackdelen ja funnit på automatiskt läge är dock att kameran tar bilden försent när den använder blixten, djur och folk hinner blunda innan bilden är tagen, det handlar om en halv sekund eller mindre, min stora digitalkamera från olympus med 18x optisk zoom tar bilder med blixt bra utan att motiven hinner blunda

Stäng av reduceringen av röda ögon så löser det sig.