Problem att joina server på CALL of DUTY world at war!!

Permalänk

Problem att joina server på CALL of DUTY world at war!!

Hej hej, när jag dubbelklickar på en server kommer errormeddelandet upp:
''Server authentication failure''.
Även detta errormeddelande kan komma upp:
''No or bad challenge for address''.
Detta har åxå kommit upp:
''Error, Unable connect. Duplicate qport on server''
Jag har köpt spelet och har skapat en account. När jag vill skapa en ny account kommer errormeddelandet:
''Can not connect to online service''
Jag har internet och har inga problem med Call of Duty 4 multiplayer.
Jag fattar inget!! Tack för svar!

Permalänk

Har du kollat så att inte brandväggen blockerar CoD då? Låter iallafall som att spelet inte får nån kontakt med internet.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

World at war!

Hallå!
Om du inte har installerat World at War Patch v1.1 så testa det!
Du hittar den här http://www.ausgamers.com/files/details/html/40158
De flesta servers kräver att du har den installerad!!!

Permalänk

ska kolla de där med brandväggen, men de konstiga är att jag lyckats komma in på 1 server en gång.
Jag har redan dragit hem patchen, innan ja hade den kom de bara upp 10 servrar kanske, nu flera hundra. men de är efter att jag drog hem den som jag inte kommer in på nån mer. ändå står de att min profil är online.
Tack för svar

Permalänk

Treyarch är svin.
Det står inget om att dom fixat problemet med...glömt bort vad det heter.
Nåt fel iaf, som många har, som gör att det inte går att starta upp spelet.
Dom kommer nog inte fixa det heller.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Ja exakt de problemet har ja åxå. jag kan inte starta upp singelplayer, skärmen blir svart och efter 5 minuter kommer man in i menyn. innan varj uppdrag är de åxå svart i flera minuter.
Jag hade klarat kanske 7 uppdrag, sen när jag skulle sköra vidare nästa dag var allt borta!!! FAN FAN FAN vilka jävla problem asså 500 spänn för fan!!!

fan jag pissar på treyarch, infinity ward som utvecklat b.la cod 2 och 4 är mkt bättre. De spelen har jag aldrig haft några problem med alls.

Permalänk
Medlem

Re: Problem att joina server på CALL of DUTY world at war!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rumpnissarna

Hej hej, när jag dubbelklickar på en server kommer errormeddelandet upp:
''Server authentication failure''.

det berodde på för mej då, att jag hade "refrehsat" nyligen, fick refesha, sedan stänga av spelet(av nån skum anledning la internet av) vänta en stund, när internet hoppat igång igen, start cod o joina en server utan att refresha:)

Citat:

Detta har åxå kommit upp:
''Error, Unable connect. Duplicate qport on server''
Jag har köpt spelet och har skapat en account. När jag vill skapa en ny account kommer errormeddelandet:
''Can not connect to online service''
Jag har internet och har inga problem med Call of Duty 4 multiplayer.
Jag fattar inget!! Tack för svar!

duplicate qport beror på för mej att jag joinat en server sen har spelet krashat så då är det redan en "flancen" online på den:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

jaha, ok tack för tipsen. Jag har åxå märkt att om jag refreshat och sedan gått ur cod funkar inte internet längre. Ska prova ditt tips

Provade tipset med att inte refresha och då funkar det! Helt sjukt, men krukset är ju att man inte vet vilken bana lr hur många spelare de är inne.

Permalänk
Medlem
Citat:

jaha, ok tack för tipsen. Jag har åxå märkt att om jag refreshat och sedan gått ur cod funkar inte internet längre. Ska prova ditt tips

Provade tipset med att inte refresha och då funkar det! Helt sjukt, men krukset är ju att man inte vet vilken bana lr hur många spelare de är inne.

tips nummer 2: markera servern du vill lira, klicka på server info, ett nytt fönster ploppar upp, och med tanke på att du hänger här så kan du nog lista ut hur du kan få fram info om banan och antal spelar online på den servern:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

ok, tackar så mkt för tipsen :), har du åxå samma problem?

Permalänk
Medlem

"fick refesha, sedan stänga av spelet(av nån skum anledning la internet av)"

HAr typ samma sak på Bf2 men jag startar bara internet läsaren Firefox (kör med firefox) och går in på en populär hemsida som sweclockers och sen kan jag köra MP utan att internet lägger av .:)

Har du testat det?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.