64bitars funkar ej till telia? :(

Permalänk
Medlem

64bitars funkar ej till telia? :(

hej

telias säker surf "F-secure", det går inte att installera telias antivirus program om man har 64 bitars operativsystem.
Är det stor skillnad på 32 och 64 bitars? och finns det någonstans man kan fixa så telias antivirus skydd funkar till 64 bitars ?
mvh

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Det går ju fixa bättre GRATIS antivirusprogram som både fungerar på 64bitars system och är bättre.

t. ex. AVG Free och Avast.

Har för mig att Telias antivirusprogramvara är väldigt dålig och segar ner datorn enormt.

Permalänk
Medlem

är 64 bitars versionen bättre än 32 då? Inga buggar o sånt

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Finns Telia Säker Surf för 32 och 64 att ladda hem på www.telia.se/installera.

Samma bra/dåliga prestanda som F-Secure överlag vad det nu betyder..

Permalänk
Medlem

jag gjorde det en gång och de gick ej att installera pga att de va 64bits ja hade =/

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Avstängd

varför ska du instalera telia säker surf för? jag plockade bort det på mammas dator eftersom du bara har en prov period på det sen måste du betala för skiten.

välja avast eller avg det är gratis

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Och vill du betala för nått köp Nod32 eller kasparsky, bättre än telias "F-secure" samt inga problem med 64bit, om det inte fungera med 64bit beror det nog på att telia har lite väl gamla versioner kan man misstänka.
Annars kör Avast eller AVG som är gratis, kör själv Avast på 2 Vista x64 datorer + en XP maskin, samt en dator med Nod32

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

kanmanlita på avast och avg då?

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Avstängd

jag kör avast o det funkar , har aldrig haft virus

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Re: 64bitars funkar ej till telia? :(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
hej

telias säker surf "F-secure", det går inte att installera telias antivirus program om man har 64 bitars operativsystem.
Är det stor skillnad på 32 och 64 bitars? och finns det någonstans man kan fixa så telias antivirus skydd funkar till 64 bitars ?
mvh

Nu skriver du inte vilket 64 bitars operativsystem du använder men Telia Säker Surf fungerar utmärkt på Vista 64 iallafall, jag kör det själv.
Så här skriver Telia om tekniska krav på operativsystem:

Operativsystem: Microsoft® Windows® 2000 SP4 (endast 32-bit)
Microsoft® Windows® XP SP2: Home, Professional och Media Center Edition (endast 32-bit)
Microsoft® Windows® Vista: Starter, Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate och Enterprise (32-bit och 64-bit)

Permalänk
Medlem

ja kör på vista ultimate. Jag fick upp något fel meddelande att ej telia stödjer 64bitars men men,.

Slörar telias virusskydd ner datorn mycket mer än med avast ?

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Då försöker du kanske installera en gammal version. Hämta senaste Här

Permalänk
Avstängd

Installerade AVG på en Polares dator, funkade Klockrent, sen Formatera han om den och la dit Telia säker surf "F-secure" och han hade en väldigt seg dator och en massa virus!

Så det är allt annat än säkert

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Kör med Nod 32 och den funkar kanon till Vista Ulitimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

okej. VIlket är bäst av avast och avg då

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk

kör själv comodo internet security och har fungerat klockrent för mig

lite gnällig brandvägg i början men man vänjer sig efter ett tag när det värsta lugnat ner sig och dom flesta windows delarna har blivit tillagda

http://www.comodo.com/

inga virus på flera år som smitit igenom några nedladdade smittade .mp3 filer som hittats medan jag laddat ner dom som det genast tagits bort det är allt.

är dessutom gratis

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

F-secure är nästan lika dåligt som Norton, unvik dem som pesten.

AVG eller Avast är det bästa gratis alternativen just nu, AVG tar minst minne, men Avast kan man få på Svenska, fast man måste registrera sig för att använda Avast oxå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Nya F-secure är snabbast av alla såna antivirus......

Visa signatur

Fraktfritt Inet