Ångrar att jag köpte ett wii

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag köpte ett wii

Någon annan som tycker att det kommer på tok för lite spel till denna konsol? Det händer juh f-n inte ett skit...

Blir nog blocket nästa för denna konsol.

Permalänk
Medlem

Japp, sålde mitt några månader efter inköp till en polare som efter ett tag också sålde den vidare :P. Alldeles för lite bra singleplayer spel. Visst det kan vara kul som party konsol ibland men jag tröttnade tillochmed på Wii sports rätt fort.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Avstängd

Samma öde gick min Wii till mötes, på tok för dyr med tanke på hur den presterar.

Permalänk
Medlem

Även jag sålde min. Trots att den var chippad så fanns det för lite spel att leka med. De var mest samma skit alltihop =/

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

då är vi 5st ^^

mitt var även det chippat
sitter istället med ett 360 60gb som jag känner mig mer tillfreds med.

saknar dock zelda och mario...

*edit: kom nu precis på att mitt gammla gamecube fortfarande lever med alla zelda spel (tyvär ej zelda: a link to the past )

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Priset är väl rätt ok.. men spelen var inte så kul som jag trodde de skulle vara samt att det var en enorm brist på spel de första året därför sålde jag den.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Det jag inte förstår är varför Wii kan sälja så bra? Varför köpa Wii när man kan få ett 360 för samma pris som är betydligt bättre konsol på alla sätt? Antar det handlar om olika intresse.

Permalänk
Medlem

Wii inriktar sig på en målgrupp PS3 och Xbox360 inte når. "Vanligt folk", dom som annars inte spelar. Tyvärr är denna målgrupp mest intresserade av söndertjatade partyspel och dylikt. Så varför göra andra spel?

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Enda roliga spelen jag spelat på Wii änsålänge är. Mario Galaxy som höll i några dagar, Twilight Princess som höll i någon vecka max och sen hade man klarat ut det fullt ut å tagit allting, Metroid Prime 3 höll i några dagar och Wii Sports är ju sådär de blir lätt uttjatat. Jag har både Xbox 360 Premium 20GB HDMi och PS3 60GB också här men det spelas mest på Xbox 360 då spelen är billigare till den av nån anledning men till PS3 har jag enbart köpt PS3 exklusiva titlar som MGS4 och Uncharted t ex och bara MGS4 gör PS3 värt å köpa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Det jag inte förstår är varför Wii kan sälja så bra? Varför köpa Wii när man kan få ett 360 för samma pris som är betydligt bättre konsol på alla sätt? Antar det handlar om olika intresse.

Exakt... ALLA tycker ju som tur är inte likadant.

Men en fråga till er som sålt era Wii? Varför? Det kan väl vara kul att ha... för så stor plats tar det ju inte precis upp. Finns ju alltid något spel som man kan tycka är kul att spela någon gång ibland.

Själv så spelar jag Super Mario Galaxy och resten av Mario-spelen lite då och då. ^^ Som sagt... kul att ha ju.

Permalänk
Avstängd

För att pengarna var roligare

Permalänk
Medlem

Har ett Wii med men håller med om spelen. Spelar nästan aldrig på min heller men samlar på konsoler så den får va kvar

Har alla konsoler sen nes't kom ut den jag spelar mest på nu är dock 360 tätt följd av Snes'et.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

Köpte mitt Wii på release och har väll spelat sammanlagt 20h och ja jag ångrar också mitt köp, ångrar dessutom att jag inte köpte Zelda TP till GC istället för Wii, då hade jag kanske orkat spela klart spelet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Lånade ett wii med typ alla spel som fanns.Slösade inte bort mer än 1 timme på skiten

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Men en fråga till er som sålt era Wii? Varför? Det kan väl vara kul att ha... för så stor plats tar det ju inte precis upp. Finns ju alltid något spel som man kan tycka är kul att spela någon gång ibland.

Är väl knappast i brist på utrymme man säljer det.
Själv fick jag ett erbjudande jag absolut inte kunde tacka nej till (komplett C2D dator, med skärm och allt till).

Men det händer att jag saknar det ibland.
Men jag tycker inte att det är värt pengarna för att man ska roa sig med det ~10h per år.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Sen finns det faktiskt en emulator till Gamecube och Wii spel nu med som faktiskt har 100% hastighet och ljud i vissa spel. Smash Bros till Gamecube t ex går 100% med ljud i emulatorn och ibland går spelet tillochmed för bra men det går ju få spelen i högre upplösningar än vad dom är tänkta och spela i så det går att spela spelen i full HD om man så vill. Wiimoten emuleras med musen men det går även att köra med en RIKTIG uppsättning utav Wiimote + Nunchuk med bluetooth, bluesoleil och en wii sensor bar (finns mängder utav trådlösa sånna). Vill ni ha mer info kan ni ju besöka detta forumet.

http://forums.ngemu.com/dolphin-discussion/

Permalänk
Testpilot

Har ångrat mitt köp lite ibland men har inga direkta pengabehov så jag har behållt den. Köpte den på rea för 1800 spänn så det var ingen enorm utgift.

Har efter mitt Wii skaffat ett Xbox 360 som jag använder mycket oftare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Haft mitt sedan release-dagen. Jag har spelat Zelda, det där första FPS-spelet och Zelda 1 och 3 köpta via internet på konsollen. Efter den första månaden har det dock resulterat sig så att den enbart blir använd till Wii Sports på fyllan en gång i kvartalet.........

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

sålde oxå min efter jag klarat mario galaxy. inget att hänga i gran direkt.. wii that is

Permalänk
Medlem

Min msn-kommentar reflekterar ganska väl vad jag tycker om Wii konsolen.

"The Wii is a cesspool of casual filth."

Jag sålde min Wii konsol till en kollega efter två veckor.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett par godbitar till maskinen iallfall, tillräckligt för att jag känner att den är värd att behålla. Som emuleringsmaskin är den förövrigt bland det bästa som finns, bräcker ju tom den gamla krysslådan.

MP3, Galaxy, Brawl, Mario Kart, Tales 2, Mario Strikers, Warioware, Animal Crossing, No More Heroes, Boom Blox, Lost Winds, Tetris Party, Shaun White, World Of Goo, Okami, Megaman 9 etc.

Kommer ju komma en bunt trevliga titlar senare där jag själv är sugen på The Conduit samt Sin & Punishment 2.

Sure, den är ju absolut bäst som en förfestmaskin och som endast konsolmaskin skulle inte jag vilja ha den som men nog får den mer speltid än min PS3:a tex.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag är en av många som köpt Wii, (heter det EN eller ETT???), och det används flitigt. Skillnaden är nog att jag köpte det till mina barn 8 & 4 år, till den åldersgruppen fungerar det perfekt, flesta spelen är harmlösa, inget skjuta&lemlästa, utan roliga och enkla spel som passar barn. Det är en riktig höjdare att spela Mario Kart mot 4-åringen, och höra han säga "nu ligger du skrynkligt till" innan han skickar iväg en sköldpadda på en.
Att de många spel är lika gör inte så mycket, kan de se samma film 20 ggr innan de tröttnar så kan de spela spel som liknar varandra utan att klaga. Wii passar till ungarna samt när man är på fyllan, med då är ens intulekt ungefär på samma nivå som deras..

Permalänk
Medlem

Ah så man ska va nöjd att man slog till på ett playstation 3 då=P hehe typ en helt anann liga än wii=)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Inaktiv

Wii är en ganska dålig konsol med några väldigt bra spel och skitmånga dåliga..

Permalänk
Medlem

Skulle lätt ha bytt "mitt" Wii mot ett Xbox 360...

Problemet är ju bara att jag egentligen bara har betalat för tillbehör, själva konsollen har min syster betalat =/.

Fast fördelen är att den är extremt lätt att chippa med ett gör det själv kit, ingen lödning och chippet monterades på knappt 10 minuter, kan nog gå på ca 5 minuter om man har gjort det tidigare. (hoppas det inte var för mycket att nämna p.g.a. §7 ^^).

Permalänk

Tja jag vet inte riktigt om jag är ångerfull direkt över mitt köp men använder den riktigt sällan nu för tiden mest för att jag har varit för snål och inte köpt några spel till den som jag kan spela.

Sen har jag inget bra ställe att placera konsolen på som inte min son på snart 2 år kommer åt att härja runt på. Man vill ju helst slippa ha den urkopplad för att när den skall användas hämta den i en låda och börja koppla in och greja.

Flyttade även och då packades den ner lite mer permanent men igår åkte den upp för då kom mitt Guitar Hero 3 från CDON så nu har jag roat mig kungligt ett tag. Dock så är det absolut en någorlunda konsoll om man är ute efter grymma singelplayer spel utan där är det absolut PS3 eller Xbox 360 som gäller tror jag.

Som partykonsol är den dock oslagbar och är troligen det min kommer användas till skulle jag tro när lägenheten är iordning och en ny tv är inhandlad så skall det festas hehe.

Men jag ångrar inte mitt köp men jag kan inte heller säga att det är det vettigaste jag köpt för mina pengar.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka trådskaparen för denne fastslog det faktum att jag för en gång skull gjorde rätt att köpa ett xbox 360 för 1 vecka sedan. Jag var nämligen ett bra tag inne på att skaffa ett Wii.

Permalänk
Medlem

Wii är ju en komplettering till en ps3.. för spela nintendos titlar och alal 20tals gamecube spel som inte finns på någe annat än nintendo..
min wii stannar..
finns guldkorn..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Inte använt min heller. Nästan enbart spelat Zelda och Super Mmario Strikers Football. Som tur har man chippat men nu står den och samlar damm. Köpte väl ett av de får vettiga spelen, Zelda.

Nu sitter man på sin nyinköpta 360 och är helt såld.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Köpte en wii förra sommarn för att jag tänkte "ja nu jävlar, metroid e på g, mario är på g, masssa spel kommer nuuu!"

Jag stod där och hoppade runt till wii sports o hade skitkul i nån månad
metroid kom.. och gick
mario kom.. och gick

När vintern kom och jag inte spelat ett enda spel bortsätt från gh3 på 2 månader så slängde jag ut en annons på blocket.

Köpte en 360 dagen efter... Och DEN spelar jag fortfarande varje dag på.

Don efter person kan man väl säga. En del älskar den.
Men för mig var det nog det sämsta köp jag gjort senaste åren.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf